همراه اول
9. اسفند 1396 - 10:43   |   کد مطلب: 33524
نشست انجمن همدانی های ساکن تهران با محوریت همدان ۲۰۱۸
پنجمین نشست ماهیانه انجمن همدانی های ساکن تهران با محوریت میزبانی همدان از دو رویداد بین المللی در حوزه گردشگری در سال ۲۰۱۸ روز دوشنبه ۷ اسفند ماه در فرهنگسرای شفق در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،پنجمین نشست ماهیانه انجمن همدانی های ساکن تهران با محوریت میزبانی همدان از دو رویداد بین المللی در حوزه گردشگری در سال ۲۰۱۸ روز دوشنبه ۷ اسفند ماه در فرهنگسرای شفق در تهران برگزار شد.

 

این نشست ، با حضور چهره های مطرح همدانی، همدانی های ساکن تهران، هنرمندان و مسئولان همدانی ساکن تهران، علاقمندان به تاریخ و فرهنگ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و اعضای سایر انجمن های فعال کشو پنجمین نشست ماهیانه انجمن همدانی های ساکن تهران (هگمتانه) در تهران برگزار شد.

 

در حاشیه این نشست محمد رضا پارسیان رئیس انجمن همدانی های ساکن تهران گفت : انجمن هگمتانه قرار است در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و … برای رونق، آبادانی و پیشرفت شهر همدان تلاش کند که امیدواریم در راستای اهداف تعیین شده به نحو احسن موجبات پیشرفت بیش از پیش استان و نیز همدلی همدانی های ساکن تهران در حوزه های مختلف را فراهم سازیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دو رویداد مهم بین المللی در سال ۲۰۱۸ حول موضوع انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در این استان برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزبانی اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی و نیز میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی در همدان دو رویداد بزرگ تاثیر گذار در آینده اقتصادی استان همدان خواهند بود به دنبال این هستیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

 

گفتنی است ؛ در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ؛ مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر ؛ مدیر عامل مجتمع تفریحی توریستی گنج‌نامه و برخی دیگر از فعالان گردشگری استان همدان حضور دارند . آنچه محوریت بحث ها در جمع همدانی های مقیم تهران قرار خواهد گرفت اهمیت میزبانی همدان در دو رویداد بین المللی گردشگری در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در نشست همدانی های مقیم تهران با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان همدان در زمینه میزبانی همدان ۲۰۱۸ گفت:همدان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ شد.

حمیدرضا یاری با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت سیاحتی علیصدر میزبانی همدان برای اجلاس جهانی گردشگری سال ۲۰۱۸ است ، گفت: باید از فرصت برگزاری این برنامه‌ استفاده و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشور و استان همدان را به دنیا معرفی کرد.

 

وی بابیان اینکه سازمان جهانی گردشگری( UNWTO ) زیرمجموعه سازمان ملل با ۵۰۰ عضو است که همگی اعضا از مقاصد گردشگری دنیا هستند که باید استانداردهایی را نیز داشته باشند، گفت: ۱۴ شرکت از ایران جزعی از ۵۰۰ عضو سازمان توریسم جهانی هستند.

 

یاری با اشاره به اینکه شرکت علیصدر در سال ۹۳ درخواست خود مبنی بر میزبانی اجلاس جهانی گردشگری را به سازمان توریسم جهانی ارائه کرد که این پیشنهاد در سال ۹۴ پذیرفته شد، گفت: سال گذشته در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی جلسه‌ای با دبیرکل سازمان برگزار و کلیپ ۱۰ دقیقه‌ای از همدان و امکانات شرکت علیصدر همدان پخش شد.

 

یاری با تأکید بر اینکه از سال گذشته مجموعه علیصدر مکاتباتی برای برگزاری اجلاس در همدان داشت، افزود: بر همین اساس در نخستین اقدام درخواست میزبانی همدان با امضای استاندار به سازمان میراث فرهنگی ارائه شد تا آنها نیز ضمن صحبت با سازمان جهانی توریسم وعده میزبانی ایران و به طور خاص همدان را محقق سازند.

 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه شرکت علیصدر عضو هیئت رئیسه بخش خصوصی سازمان جهانی است و میزبانی همدان از ۱۷۶ کشور جهان به صورت ویژه به همدان واگذار شده است، گفت: این اجلاس برای نخستین بار در همدان برگزار خواهد شد.

 

یاری با تاکید براینکه تمام دستگاه‌ها و به طور کلی استان همدان از این برنامه منتفع خواهد شد، گفت: اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در ایران و به خصوص همدان را رقم خواهد زد.

 

یاری با اشاره به اینکه در حال حاضر آبان ماه سال آینده زمان پیشنهاد شده برای برگزاری این اجلاس است، گفت: براساس پیش بینی ها ۴۰۰ شرکت عضو سازمان جهانی گردشگری در این اجلاس در همدان حضور می‌یابند.

 

وی باتأکید بر اینکه برگزاری جلسات تخصصی اجلاسیه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، اضافه کرد: برای این اجلاس دو دبیرخانه استانی و ملی ایجاد و بنابه پیشنهاد شرکت علیصدر دفتری در تهران برای مکاتبات ملی و بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری را احیای نام همدان سال ۲۰۱۸ در صنعت گردشگری عنوان کرد.

 

همدان در سال ۲۰۱۸ ویترینی از داشته های گردشگری را به نمایش خواهد گذاشت

 

مریم مقدم روزنامه نگار و عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان در زمینه تاثیر رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ در عرصه رسانه های ملی و بین المللی عنوان کرد : همدان در سال ۲۰۱۸ ویترینی از داشته های گردشگری را با توانمندی رسانه ها به نمایش خواهد گذاشت .

 

وی در جمع همدانی های مقیم تهران عنوان کرد : آمار گردآوری شده از این تلاش رسانه های استان در ماه های اخیر بیانگر آن است که تا کنون ۱۶۸ گزارش ، ۲۴۰ خبر ، ۹۶ مصاحبه ، ۱۶ گزارش تصویری و ۶ نشست با محوریت همدان ۲۰۱۸ در رسانه های مکتبوب ، سایتهای خبری و اطلاع رسانی و فضای مجازی استان همدان انعکاس یافته است .

 

وی همچنین عنوان کرد : در این زمینه ، پس از طراحی و رونمایی از لوگوی همدان ۲۰۱۸ و تشکیل دبیرخانه و تعیین کمیته های اطلاع رسانی این رویداد در آغاز یک مسیر فعال قرار گرفت و به این ترتیب از آغاز راه رسانه ها همراه رویداد همدان ۲۰۱۸ حرکت خود را رقم زدند .

حال به موازات انتشار اخبار در رسانه ها از این پس با آغاز فعالیت رسمی کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ علاقمندان به پیگیری اخبار رویداد می توانند با پیوستن به کانال تلگرام اطلاع‌رسانی و روابط عمومی همدان ۲۰۱۸ با آدرس @Hamedan2018_news اخبار و گزارشات همدان ۲۰۱۸ را بهتر دنبال کنند. همچنین کمیته اطلاع‌رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ در اینستاگرام با آدرس Hamedan_2018_news صفحه رسمی خود را ایجاد کرده است تا با همراهی علاقمندان بتوانند داشته های همدان را در عرصه ملی و بین المللی به نمایش بگذارند .

سعید ترابیان مدیر عامل مجتمع تفریحی توریستی گنج‌نامه در نشست با همدانی های مقیم تهران با محوریت معرفی همدان ۲۰۱۸ عنوان کرد :

همدان در دامنه الوند پرورانده شده است
بزرگان همدان در دامنه مقدس الوند پرورش پیدا کرده اند

آنروز که دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنج نامه همدان درسال ۱۳۷۹ اقدام به ایجاد منطقه نمونه گردشگری در دامنه شمالی کوه های الوند نمود شاید کمتر کسی باور میکرد روزی در آینده نزدیک این مجموعه به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی جهانگردی حرف های بسیار برای گفتن داشته باشد.

 

 وی همچنین عنوان کرد : این مجموعه در همان سالهای آغازین کار وقتی موفق به اخذ مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، سازمان تربیت بدنی و دریافت پروانه های ساختمانی کامل جهت ساخت حدود ۱۸۰۰۰ متر زیربنای مسقف شد این مجموعه که به عنوان یکی از قویترین قطبهای گردشگری ایران و خاورمیانه مطرح شده و به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آمد و با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰ نفر، قابلیت ارائه انواع خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اقامتی را به گردشگران داخلی و خارجی دارا میباشد.

 

ترابیان افزود : با مجتمع تفریحی توریستی گنج‌نامه توانسته ایم درصدی از جاذبه های انسان ساخت را در حوزه گردشگری به تصویر بکشانیم . در ۴ بخش توریستی ؛ اقامتی ؛ ورزشی و بخش درمانی توانسته ایم ۷۰ فرصت تفریحی را برای گردشگران ایجاد کنیم.

وی گفت : ما در مقایسه با استان های مطرح در حوزه گردشگری چیزی کم نداریم اما شاید هنوز نتوانسته ایم فرصت های گردشگری همدان را معرفی کنیم باید برای شناساندن همدان به دیگران باید بیش از پیش تلاش کنیم.

 

خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نشست همدانی های مقیم تهران عنوان کرد :

ما نیاز به حضور همدانی های مقیم تهران در پایتخت هستیم که قدرتمند اجتماعات فرهنگی را ایجاد کنند امروز میبینیم که گردهمایی همدانی ها در پایتخت صمیمیت را رقم زده است نسل جوان ما را در این مجالس بیاورید جوانان ما نباید از این فضای فرهنگی و هنری به دور باشند و ما از این جمع ها حمایت میکنیماستفاده از لهجه همدانی در جمع های مختلف عشق ورزیدن به پلسداشت فرهنگ محلی است و در چنین جمع هابی این مهم محقق می‌شود.

به سایر مسیولان و مدیران هماهنگ کننده این جمع همیشه تاکید میکنم هر نیازی برای این گردهمایی است من در خدمتمهمدان مظلوم و محروم مانده است همدان دو رویداد مهم بین المللی را پیش روی دارد مدیران باید به آینده و اشتغال و گردشگری همدان عشق بورزند.

 

اجلاس جهانی همدان را در سکوی بین المللی قرار داده است ۱۰ میلیارد برای رویداد بین المللی گردشگری در همدان اختصاص داده ایم همدان جایگاه گردشگری اش باید در ردیف های نخست باشد.

 

باید انحصار در همدان شکسته شود و به اشتغال پایدار در همدان امید داشته باشیم گردشگری ؛ نفت نیست که تمام شود ۱۵ هتل در حال ساخت است و بستر های گردشگری در همدان در حال توسعه است.

 

ورودی های همدان در حال بازسازی است ؛ گردشگری همدان به شدت در حال توسعه است میلیاردها ریال هزینه میشود و زودرس به نتیجه می‌رسد در گردشگری فرودگاه همدان با ۶۰ میلیارد تومان امروز بین المللی شده است.

امروز فردا کردن وعده مدیران باعث میشود ما به جد دنبال بدرقه مدیران کارشکن هستیم به دنبال برقراری پروازهای داخلی و خارجی هستیم و مقدمات را ایجاد کردیم برای میزبانی همدان از دو رویداد بین المللی نیازمند فرودگاه پویا هستیم.

در رابطه با سرمایه گذاری در همدان رقابت بین جذب سرمایه ها ایجاد شده است گنج‌نامه ؛ حیدره ؛ جاده سد اکباتان ؛ امامزاده محسن و ۱۸۰۰ جاذبه توریستی محورهای درآمد زای همدان است.

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در جمع همدانی های مقیم تهران عنوان کرد :در حوزه اشتغال که از بحث های مهم دولت است  در همدان سهم صنعت ساخت حدود ۳۰ درصد را به خودش اختصاص داده است  در حوزه کشاورزی از ۳۲ در صد سهم اشتغال ۲۷ درصد است.

بار اشتغال در همدان بهترین حوزه گردشگری است که به دوش می‌کشد امروز از هر ۱۱ شغل یک شغل آن در حوزه گردشگری است استان ما هم جز ۵ استان اول استان است

در همه نقاط استان ما آثار داریم و غنی ترین آثار ما در دوره های مختلف تاریخی در همدان جای خوش کرده است.

موقعیت جغرافیای استان همدان با فاصله کمی از تهران قرار گرفته است که تحولی در راه دسترسی به استان همدان ایجاد کرده است لالجین ما با ظرفیت های بالا جهانی شد صنایع دستی صادرات فرهنگ است و ما زیر ساخت های غنی داریم در این زمینه  اگر هتل های ما به بهره برداری برسد ظرفیت مطلوبی در حوزه زیرساخت هاست حالا همدان نیازمند معرفی و تبلیغات است.

اگر همدان قرار است شهر گردشگر پذیر باشد باید خدمات آن برای میزبانی تامین باشد بنابراین مشارکت حلقه مفقوده ایست که باید مهم تلقی شود برای معرفی همدان  یکی از راهکارهای ما برای معرفی همدان میزبانی از رویدادهای بین المللی است.

کنوانسیون در سال گذشته و پایتخت گردشگری شدن همدان امسال و میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی از مهمترین برنامه های همدان با هدف معرفی ظرفیت های استان است.

حالا نیازمند حساس سازی هستیم و باید اقدام به ایجاد کمپین های معرفی جاذبه های گردشگری همدان کنیم و از فرصت همدان ۲۰۱۸ برای جهانی شدن همدان بهره ببریم.

محمدرضا پارسیان رییس انجمن همدانی های مقیم تهران عنوان کرد :

تشکیل انجمن‌های قومیتی در مرکز به معنی تشکیل یک محیط سالم و شکل‌گیری افراد کار بلد و ذی‌نفوذ در امر سیاست‌های کلان کشور و اکثراً هدف از شکل‌گیری چنین مکانی برای پیش‌رفت قومیت و در برخی از اوقات هم نگرشی به امور مختلف هم دارند.

 

 

انجمن همدانی های ساکن تهران قرار است در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و … برای رونق، آبادانی و پیشرفت شهر همدان تلاش کند که امیدواریم در راستای اهداف تعیین شده به نحو احسن موجبات پیشرفت بیش از پیش استان و نیز همدلی همدانی های ساکن تهران در حوزه های مختلف را فراهم سازیم.

طبق اساس نامه مواردی از قبیل شناساندن، حفظ، صیانت و پژوهش در حوزه های مرتبط با همدان شناسی، کمک به جوامع محلی و سنتی در حفاظت و نشر میراث فرهنگی، معرفی چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی، برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی در حوزه همدان شناسی، معرفی فرهنگ فولکوریک همدان به ایرانیان و جهانیان و نیز استفاده از مطالعات و پژوهش‌های افراد صاحب نام در زمینه میراث فرهنگی استان همدان جزو اهداف و اختیارات این انجمن به شمار می رود.

همچنین این انجمن با هدف ایجاد همدلی و وفاق، فارغ از هر نوع تمایلات شخصی، سیاسی و گروهی بین همدانی های ساکن مرکز و همه همدانی هایی که هنوز احساس تعلق خاطر به زادگاهشان همدان دارند ایجاد گردیده است که امیدواریم بتوانیم در یک فضای بسیار خوب، بخشی از گمشده های عاطفی و تعلقات خاطرمان را که بخاطر دغدغه های روزمره زندگی به دست فراموشی سپردیم بازیابی نموده و از بار روانی غربت نشینی و الام دلهایمان بکاهیم.

راه اندازی انجمن هگمتانه که متعلق به همدانی های ساکن تهران و همه همدانیان در اقصی نقاط ایران و جهان است این پیام را با خود دارد که زمان آن فرا رسیده که همدانی های ساکن تهران اعم از کارمندان وزارتخانه ها، نخبگان، فرهیختگان، دانشجویان، بازرگانان، تجار، روحانیان و هر قشری که همدانی است و در تهران سکونت دارد با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای ایجاد توسعه و پیشبرد توانمندی های بالقوه ای که در استان وجود دارد در یک اجماع عمومی با تشکیل انجمن همدانی های ساکن تهران که دسترسی نزدیک و بهتری به مسئولین نظام بر اساس نوع ارتباطاتی که در وجود هر کدام از قشرها و افراد هست ابتدا اصلی ترین محور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد و در اختیار مقامات کشوری قرار داده شود.

لذا بهترین راهکارها همین بس که انجمن به عنوان زبان رسا و گویای همدان قادر خواهد بود با کمک و مشورت مسئولین استانی و نفوذ در بدنه دولت ضرورت ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی در قالب نشست های مکرر و دسته بندی آنها به عنوان خواسته های به حق مردم مسئولین کشوری مطالبه نماید و حداقل استان در معادله تصمیمات کشوری قرار گرفته شود.

آرزو داریم همچون انجمن دیگر شهرهای ایران از قدرت توانایی خدمت برخورددار باشیم و نمایندگان استانمان در صلح و صفا و به دور از دو دستگی در فکر آبادانی دیارمان باشند.

امید داریم با یک نگرش جدید گرد هم آییم و دست به دست هم دهیم تا سرزمین خود را آباد کنیم. یقین بدانید مردم ما با چشمانی تیزبین نگاره‌گر امور هستند و تفاوت‌ها را به خوبی حس می‌کنند. به امید روزی که ما هم نیز جزء استان‌های مدرن و اقتصادی کشور باشیم.

در راستای اهداف عالیه انجمن دست تک تک عزیزان همدانی در استان همدان و نیز هم استانی های ساکن در تهران اعم از اسدآبادی ها، بهاری ها، تویسرکانی ها، رزنی ها، فامنینی ها، کبودراهنگی ها، ملایری ها، نهاوندی ها و همدانی ها را جهت رسیدن به فضای مطلوب در جمع خانواده بزرگ همدانی ها می فشاریم و امیدواریم این بنیان هر روز بیش از دیروز مستحکم تر و باقیات صالحاتی باشد برای بانیان و همه کسانی که در این راستا کمک می کنند.

باشد که اندکی به فکر آبادانی و توسعه استانمان باشیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار