همراه اول
16. آذر 1397 - 7:54   |   کد مطلب: 33954
دست پُر ورزش در همدان 2018
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برنامه‌های متنوعی فرهنگی و ورزشی برای معرفی همدان در نظر گرفته شده و ورزش نقش مهم و سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رسول منعم با اعلام این مطلب اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و وجود امکانات و تأسیسات ورزشی در سطح استان باعث شده تا فدراسیون‌های مختلف نگاه ویژه‌ای برای اعطای میزبانی به همدان داشته باشند.

وی افزود: خوشحالیم که تا پایان مردادماه شاهد میزبانی رشته‌های مختلف ورزشی در سطح ملی و فرا ملی هستیم و ورزشکاران کشورهای مختلف مناطق گردشگری و طبیعت زیبای همدان را از نزدیک مشاهده خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه سال 97 سال مهمی‌برای ورزش استان است، گفت: برنامه‌های ورزشی امسال با محوریت رویداد گردشگری «همدان، 2018» برگزار می‌شود.

رسول منعم عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی برای چند ماه آینده در نظر گرفته‌ایم تا ورزش سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته باشد.

وی تصریح کرد: از این پس برنامه‌های ورزشی را به صورت نامگذاری پایتخت گردشگری آسیا 2018 برگزار خواهیم کرد تا شاید نقش کوچکی را در معرفی همدان و در حوزه گردشگری زمستانی، ورزشی و تابستانی ایفا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: 13 برنامه در سطح بین المللی و کشوری در راستای رویداد همدان 2018 در نظر گرفته شده است و در همین راستا اردوهای تیم های ملی سنگنوردی، تیروکمان و شمشیربازی نیز در همدان برپا شده است.

سوارکاری پیش قدم رویداد 2018

وی ادامه داد: در راستای رویداد همدان 2018 مسابقه زیبایی اسب اصیل عرب و جشنواره بین‌المللی آن ۶ تا ۸ تیرماه برگزار در شهرستان بهار برگزار شد.

منعم تصریح کرد: در طول برگزاری جشنواره اسب اصیل عرب در همدان 11 هزار نفر از آن دیدن کردند و میهمانان داخلی و داوران خارجی حاضر در این مسابقات از برگزاری جشنواره رضایت داشتند.

میزبانی جشنواره بومی و محلی کشور

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه افزود: به مناسبت رویداد گردشگری همدان 2018مسابقات چوب کشی قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی با حضور 300 ورزشکار در همدان برگزار می شود.

وی افزود :این مسابقات از 27 تیر لغایت 29 تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می شود و افراد انتخابی به مسابقات جهانی راه می یابند.

میزبانی مسابقات هاکی 5 چمنی کشور

مدیرکل ورزش وجوانان استان تصریح کرد: در راستای رویداد همدان 2018 مسابقات هاکی 5، قهرمانی امیدهای کشور 29 تیرماه الی یکم مرداد ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رقابت در درو گروه برگزار می‌شود که تیم همدان در گروه نخست این رقابتها به مصاف تیم های سمنان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه می‌رود و در گروه دیگر تیم های مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی و گلستان با هم رقابت می‌کنند.

منعم افزود: این مسابقات در مجموعه چمن مصنوعی هاکی شهید بهشتی همدان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

میزبانی جشنواره پاراگلایدر کشور 

وی در ادامه گفت : به مناسبت رویداد همدان 2018 جشنواره کشوری پاراگلایدر در سایت پروازی شهرستانه استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اظهار کرد: این مسابقه سه روزه در دو بخش خانم‌ها و آقایان در قالب جشنواره پروازهای آزاد و مسابقه هدف زنی برگزار می شود.

وی افزود : 200 ورزشکار از تاریخ 27 لغایت 29 تیرماه در سایت شهرستانه همدان با هم به رقابت پرداختند 

میزبانی شطرنج قهرمانی آسیا

مدیرکل ورزش وجوانان استان در ادامه گفت: در راستای رویداد 2018، همدان در تابستان امسال میزبانی های متعددی را در رقابت های ملی و بین المللی شطرنج برعهده دارد واز مرداد تا شهریورماه میزبان سه رویداد مهم داخلی و بین المللی خواهد بود

منعم افزود: برای نخستین بار در تاریخ شطرنج استان، از چهارم لغایت 14 مردادماه میزبان مسابقات جام ملت های آسیا خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: این رقابتها با حضور 15 تیم آسیایی برگزار می گردد و پیش بینی می شود بیش از 150 شطرنج باز در این مسابقات شرکت کنند.

منعم گفت: در رقابت های جام ملت های آسیا چکیده ای از بهترین های قاره کهن در قالب تیم های ملی کشورهای خود به همدان سفر می‌کنند. 

میزبانی جام اپن سینا و جشنواره شطرنج قهرمانی کشور

وی تصریح کرد: پس از برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا، از هجدهم مرداد امسال میزبان جشنواره قهرمانی کشور در بخش مردان هستیم و سپس از 26 مرداد تا دوم شهریور باید رقاب های بین المللی اوپن ابن سینا را برگزار کنیم. 

وی اضافه کرد: این سه رویداد مهم زمینه حضور صدها شطرنج باز برجسته داخلی و خارجی به استان را مهیا می‌سازد که هر یک از شطرنج بازان می‌توانند سفیران معرفی جاذبه های گردشگری همدان در سطح کشور و جهان باشند. 

مدیرکل ورزش وجوانان استان افزود: میزبانی این رقابت ها بزرگترین گام در معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا به شمار می‌رود چرا که هریک از شرکت کنندگان جزو افراد سرشناس کشور خود به شمار می‌روند و حضورشان می‌تواند مبلغ زیبایی های گردشگری همدان برای معرفی حداقل در سطح آسیا باشدو تمام تلاش ما معرفی همدان به ورزشکاران ایرانی و خارجی است .

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار