همراه اول
31. خرداد 1402 - 15:34   |   کد مطلب: 35145
بسکتبال استان همدان سال‌ها است که از سطح اول بسکتبال کشور فاصله گرفته و این روزها براساس تغییرات ساختاری و اساسی که در هیأت این رشته ورزشی رخ داده روزهای شلوغی را سپری می‌کند و احیاء شده و در اندیشه پرواز به قله‌های مرتفع سروقامتان سطح برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، کاهش انگیزه بلندقامتان مستعد همدانی، عدم ساماندهی نسل‌های آینده‌ساز بسکتبال، مشکلات اقتصادی و نبود بودجه کافی و حواشی محور بسکتبال دلایلی مختصر از وضعیت اسفناکی بود که بسکتبال استان در باتلاق آن گرفتار شده بود و با وجود ویروس کرونا و اوج گرفتن اسدآبادی‌های مقتدر لیگ دسته اول، دیگر نه تنها اثری از آن همدانِ مخوف در مستطیل بسکتبالی کشور نبود بلکه در لیگ‌های پایین‌تر و در لیگ دسته دوم هم‌چنان برای صعود و کسب نتایج بهتر دست و پا می‌زند!

روزگاری که سالن‌های بسکتبال همدان لبریز از هجوم تماشاگران میشد با کاهش عظیم و مشهود آن روبرو شده و تا زمانی که بسکتبال دیار هگمتانه نتواند اوج بگیرد و گذشته خود را تکرار کند قطعاً استقبال مردم از این رشته ورزشی مهیج و جذاب بالا نخواهد بود و وضعیت تلخ و ناراحت‌کننده فعلی را خواهد داشت.

تیم بسکتبال پگاه همدان در سال‌های نه چندان خیلی دور با دو بازیکن آمریکایی و هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌های بومی و غیربومی لرزه بر دل حریفان و رقبای خود می‌انداخت و در آن روزگار کسی باور نمی‌کرد اوضاع و احوال توپ نارنجی رنگ در استان همدان تا این حد بحرانی و حاد شود.

۲ ماه پیش "مجید درویشی" در مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان همدان با کسب ۱۷ رأی از ۲۲ رأی مأخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیأت ورزشی انتخاب شد. این مجمع که با حضور جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال کشور و علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و سایر اعضاء برگزار شد با دو کاندیدا یعنی مجید درویشی و علی احمدی‌رشادت برگزار شد و دیگر کاندیدای این مجمع یعنی هادی سالم داور بین‌المللی بسکتبال کشور پیش از برگزاری مجمع به جهت حمایت از مجید درویشی از حضور در انتخابات انصراف داد.

درویشی که از شهرداری‌چی‌ها و سیاسیون باسابقه استان به شمار می‌رود و طی سال‌های گذشته به عنوان فرماندار اسدآباد، معاون شهردار و مدیرکلی در استانداری در مشاغل مختلفی حضور داشته همواره پیش از ورود به بسکتبال به عنوان یکی از یاوران این رشته ورزشی نیز از وی یاد میشد و وی با حضور در این هیأت به علاقه خود رسمیت بیش‌تری بخشید.

پس از آن که پرویز ریحانی از مدیران کهنه‌کار ورزش استان، هیأت بسکتبال استان را پس از ۱۶ سال حضور در سکان این رشته به درویشی تحویل داد این هیأت با تغییر نسل و خانه‌تکانی اساسی روبرو شد و درویشی در وهله اول با انتخاب هادی سالم داور بین‌المللی و مطرح بسکتبال کشور به عنوان مشاور عالی خود از ریشه این هیأت ورزشی را با ساختار جدیدی شکل داد و در پست‌های مختلف از افراد نام‌آشنا و هم‌چنین بسکتبالی استفاده کرد.

در همان روزهای اول فعالیت اعضای جدید این هیأت ورزشی، تصمیم جدی از سوی سکاندار این هیأت گرفته شد که سالن و مجموعه ورزشی تختی پس از سال‌های‌سال مورد بازسازی و تجهیز قرار بگیرد و طی روزهای آینده افتتاحیه سالن نوین خانه بسکتبال همدان ملقب به مجموعه ورزشی تختی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

مجید درویشی ضمن اعلام اینکه در ابتدای ورود به هیأت از تیم‌های بانوان و آقایان در لیگ‌های کشوری و در رده‌های سنی مختلف که در هفته‌های پایانی بودند حمایت‌های لازم را انجام دادیم و نسبتاً نتایج خوبی در این لیگ‌ها کسب کردند، اظهار کرد: هدف ما صعود و ارتقاء سطح تیم‌های بسکتبال استان است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان در ادامه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی هم‌چون کلاس مربیگری درجه ۳، کلاس مربیگری مینی بسکتبال کارت زرد و کلینیک دانش‌افزایی مربیان غرب کشور در دستورکار قرار گرفت و طی این مدت در حال برگزاری این دوره‌ها هستیم.

درویشی با اشاره به اینکه جلسات هیئت رئیسه و کمیته‌ها با جدیت خاصی در یک بازه زمانی در اماکن مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از ورود به سرعت انتصابات کمیته‌های هیأت استان را انجام دادیم و با استفاده از افراد متخصص و توانمند طی این مدت کوتاه روزهای شلوغی در بسکتبال استان رقم خورده است. وی مطرح کرد: پس از مدت‌ها در شهرستان نهاوند از اردوی تیم ملی دختران زیر ۱۶ سال در سالن ورزشی علیمرادیان میزبانی کردیم که با استقبال بسیار ویژه علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند، مسئولان ورزش استان مواجه شد.

سکاندار بسکتبال همدان در ادامه گفت: مسابقاتی دوستانه بین تیم‌های دختران نهاوند و تیم ملی زیر ۱۶ سال برگزار کردیم و در حاشیه این اردو سعی کردیم از چندین تن از بانوان بومی استان در تیم ملی جهت کسب تجربه استفاده شود؛ همچنین در حاشیه این اردو جشنواره استعدادیابی نیز برای ظرفیت‌های بومی برگزار شد.

درویشی با بیان اینکه در بازدید مسئولان تماسی تلفنی میان علیرضا شهبازی نماینده شهرستان نهاوند با معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت، اضافه کرد: ایشان قولی مساعد جهت تامین اعتبار برای پارکت کف سالن ۶ هزار نفره مجموعه ورزشی مهندس علیمرادیان نهاوند را از وزارت گرفتند و امیدواریم این اتفاق با پیگیری‌های آینده رخ دهد. رئیس هیأت بسکتبال استان همدان خاطرنشان کرد: کلاس‌های تابستانی هیئت بسکتبال شهرستان همدان در تمامی رده‌های سنی با جدیت برگزار خواهد شد و به دنبال نسل‌سازی برای آینده‌ای درخشان هستیم و احیاء تیم‌داری بسکتبال استان اولویت اصلی ما است.

درویشی عنوان کرد: چندی پیش مسابقات بسکتبال سه به سه لیگ بهاره بانوان "شهرستان همدان" با حضور ۱۵ تیم برگزار شد که نهایتاً تیم‌های الوند نوین A، الوند نوین B، دانشگاه آزاد A و آموزشگاه 5 به ترتیب عناوین نخست تا چهارم این پیکارها را کسب کردند. وی افزود: به زودی مسابقات سه به سه لیگ بهاره بانوان استان همدان در تاریخ ۲ تیرماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد و شهرستان‌ها با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت بسکتبال استان همدان با تأکید بر اینکه بازسازی و تجهیز سالن تختی یکی از دستاوردهای مهم و حیاتی هیأت به شمار می‌رود، اظهار کرد: مجموعه ورزشی تختی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های شهر مورد بازسازی قرار گرفته است و انشاالله طی روزهای آتی افتتاحیه‌اش با حضور علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: این موضوع باعث رضایت حداکثری بازیکنان بسکتبال خواهد شد و امنیت تمرینات آن‌ها با تجهیزات نو و بازسازی‌شده بالاتر خواهد رفت.

درویشی در پایان تأکید کرد: برای خدمت و تلاش برای احیاء رشته اصیل و مهیج بسکتبال در استان که پیشینه‌ای عظیم دارد به میدان آمده‌ایم با تلاش اعضای هیأت اتفاقات خوبی در راه خواهد بود و انشاالله از دیگر اردوهای تیم ملی نیز جهت ارتقاء سطح استان به زودی میزبانی خواهیم کرد.

علی حقیقی ضمن اعلام اینکه حضور نمایندگان بسکتبال همدان در لیگ‌های کشوری بالاخص شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند برای استان بسیار ویژه است، اظهار کرد: بسکتبال همدان در صورت جذب اسپانسر یا حامی مالی می‌تواند مانند گذشته در لیگ برتر درخشان ظاهر شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: بسکتبال از ظرفیتی بالا و پیشینه‌ای غنی در استان همدان برخوردار است و باید نسل‌سازی و استعدادیابی در این زمینه صورت گیرد. وی با بیان اینکه طی دو ماه آتی فعالیت‌های بسیار خوبی در این هیأت ورزشی انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بسکتبال همدان به جایگاه واقعی و اصلی خود در کشور برگردد.

هادی سالم با اشاره به اینکه ۲ ماه پس از ورود مجید درویشی به هیأت استان، بسکتبال روزهای شلوغی را سپری می‌کند، اظهار کرد: خداراشکر با حضور مهندس درویشی روزهای خوبی برای این رشته متصور شده‌ایم. داور بین‌المللی بسکتبال استان همدان در ادامه افزود: میزبانی از اردوی تیم ملی زیر ۱۶ سال دختران در نهاوند و برگزاری چندین دوره آموزشی و بازسازی سالن تختی به همراه بسیاری از کارهای دیگر در کم‌تر از ۲ ماه نشان از احیاء هیأت دارد.

سالم با بیان اینکه به عنوان مشاور عالی ریاست هیأت استان یاری‌دهنده این هیأت ورزشی است، خاطرنشان کرد: از تمام توان و تجارب ملی و فراملی خود برای یاری‌رسانی به بسکتبال استان استفاده خواهم کرد. وی تأکید کرد: اعضاء هیأت با دقت‌نظر بالایی از سوی هیئت رئیسه انتخاب شده‌اند و یکی از دلایل روزهای شلوغ اخیر بسکتبال کابینه قدرتمند و نام‌آشنای هیأت و برگزاری جلسات مداوم است. استان همدان دارای ۵ هزار بسکتبالیست در رده‌های سنی مختلف است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار