همراه اول
28. آبان 1397 - 10:10   |   کد مطلب: 34313
غار علیصدر یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه گردشگری است/ نشست اعضای UNWTO در شهر تاریخی همدان
چهلمین نشست سالانه اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور ۸۰ تن از اعضای این اجلاس از ۳۰ کشور جهان به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، چهلمین نشست سالانه اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور ۸۰ تن از اعضای این اجلاس از ۳۰ کشور جهان به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار شد.
 دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در آیین افتتاحیه این اجلاس گفت: ایران یکی از کشور‌های فعال در اجلاس جهانی گردشگری است و معتقدم حضور در ایران باعث افزایش تعاملات خواهد شد.
زوراب پلولیکاشویلی بااشاره به عضویت ۱۶ مجموعه از ایران در سازمان جهانی گردشگری افزود: آینده درخشانی برای گردشگری ایران در جهان پیش بینی می‌کنیم.
وی با ابراز خرسندی جهت حضور در شهر زیبای همدان خاطر نشان ساخت: اولویت سازمان جهانی گردشگری حمایت از توسعه گردشگری است و اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم تا قدرتمند شود و در نتیجه سازمان جهانی گردشگری را قدرتمندتر سازیم.
دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه در حال حاضراز ۱۶ عضو ایرانی در سازمان ۳ مجموعه از استان همدان است افزود: همدان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند در حوزه گردشگری جهان نیز به یکی از مقاصد گردشگری مطلوب تبدیل شود.
وی با بیان اینکه هدف گذاری بر افزایش تعداد اعضای سازمان جهانی گردشگری است، تصریح کرد: غار علیصدر یکی از مهمترین شاخص‌های ارتقای و پیشبرد اهداف گردشگری ایران است و حفظ و صیانت از این غار بسیار زیبا و شگفت‌انگیز یک ضرورت محسوب می‌شود.

 پلولیکاشویلی زیبایی غار علیصدر همدان را توصیف ناپذیر دانست و گفت: بسیاری از ما از وجود این غار اطلاعی نداشتند در حالیکه این ظرفیت می‌تواند در جذب گردشگر و توسعه همدان موثر باشد و ما روی این ظرفیت در همدان حساب می‌کنیم.

وی افزود: صنایع دستی یکی از نماد‌های فرهنگی است و ایران و همدان در راس صنایع گردشگری جهان هستند و خرسندم در مرکز برجسته صنایع دستی این اجلاس برگزار شده و می‌توان مطالعات بیشتری برای افزایش صادرات صنایع دستی انجام داد.
دبیرکل اجلاس جهانی گردشگری با اشاره به تلاش‌های شرکت علیصدر جهت برگزاری چهلمین اجلاس گردشگری تاکید کرد: مسئولان این شرکت تلاش زیادی برای برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری انجام دادند و میزبان شایسته‌ای برای این اجلاس هستند.
وی اظهار داشت: همچنین به پاس قدردانی از شرکت سیاحتی علیصدر، رتبه این شرکت در اجلاس ارتقا پیدا می‌کند و تجربیات علیصدر برای دیگر اعضا به اشتراک گذاشته می‌شود.
پولولیکاشویلی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این اجلاس استفاده از ایده‌ها و تجربیات جدید اعضا و به اشتراک گذاشتن تجربیات آن‌ها برای سایر کشور‌ها است.
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های ماست، افزود: ما می‌دانیم که ۵۰۰ هتل در حال ساخت در ایران قرار دارد که می‌تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد.
لازم به ذکر است چهلمین اجلاس جهانی گردشگری از امروز ۲۱ تا ۲۳ آبان در همدان در حال برگزاری است و گفتنی است که در حال حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ۵۵۷ عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۶ عضو دارد و شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاست گذاری می‌کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده‌ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار