همراه اول
8. اسفند 1396 - 9:49   |   کد مطلب: 33508
صدور مجوز راه‌اندازی 4 خانه بوم‌گردی جدید در «ملحمدره» اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد از صدور مجوز راه‌اندازی 4 خانه بوم‌گردی جدید در روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حسین افشاری در کارگروه گردشگری وستاد خدمات سفر شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای ملحمدره یکی از جاذبه‌های اصلی و برتر شهرستان محسوب می‌شود، یک خانه بوم‌گردی بهار امسال در این روستا راه‌اندازی شد که در حال حاضر مجوز 4 خانه بوم‌گردی دیگر نیز در این روستا صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد مجوز صادر شده، 3 خانه بوم‌گردی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر ظرفیت پذیرش گردشگران و مسافران را در این روستا ارتقاء داده و مردم می‌توانند از محیط پرجذبه، طبیعی، بکر و بومی روستا به نحواحسن استفاده کنند.

افشاری با اشاره به اینکه استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی معرفی شده و شاهد  دو رویداد مهم خواهد بود، گفت: باید از این ظرفیت به دست آمده که هر یک قرن یکبار نصیب یک شهر می‌شود، برای بهره‌گیری شهرستان اسدآباد نیز استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نوروز 97 با توجه به رویداد #همدان2018، استان و شهرستان‌ها در جذب گردشگر و مسافران بیشتر متفاوت باشد، افزود: در شهرستان اسدآباد 125 اثر تاریخی قابل ارائه برای بازدید مسافران، گردشگران و همشهریان و علاقمندان وجود دارد که برخی از این آثار در دست مرمت و نگهداری هستند.
افشاری آب انبار صفوی و حمام صفوی را جزء مهمترین آثار تاریخی این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دو اثر تاریخی در دست مرمت بوده و یکی از این آثار دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال مرمت این دو اثر تاریخی به اتمام نخواهد رسید، تصریح کرد: منابع مالی این دو اثر تأمین شده و به علت وضعیت جوی و برودت هوا تکمیل پروژه به تأخیر افتاده که در نیمه اول سال آینده این دو اثر تاریخی مهم شهرستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

افشاری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بازارچه در راستای نوروز سال 97 گفت: تأکید بر این است تا در کنار بزرگراه کربلا مکانی در کنار پارک جنگلی خط رأس گردنه روبروی مسجد گردنه و پارک ملت بازارچه‌هایی به همین منظور راه‌اندازی شده و مردم بتوانند محصولات بومی منطقه در این بازارچه‌ها به مسافران و گردشگران عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ها و دستگاه‌های تسهیلات سفر در این شهرستان فعال شده است، اظهار کرد: ایجاد جایگاه‌های اسکان، پذیرایی از مسافران و برنامه‌های نوروزی از جمله برنامه‌های این کمیته‌های 20 گانه تسهیلات سفر شهرستان اسدآباد خواهد بود که در راستای پویایی و نشاط این شهر انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار