همراه اول
7. فروردين 1396 - 10:08   |   کد مطلب: 30693
 فوتبال و فوتسال بانوان در سالی که گذشت
تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان بعد از دو سال بار دیگر در سال ۹۵ تشکیل شد و مریم آزمون هدایت تیم ملی فوتبال بانوان را بر عهده گرفت تا یکی از مهم ترین اتفاقات فوتبال بانوان در سال ۹۵ رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از سادس، در سال ۹۵ شکل گیری مجدد تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان بعد از دو سال، کام بسیاری از بانوان فوتبالیست را شیرین کرد و هدایت این تیم به مریم آزمون سپرده شد. مریم آزمون اهل رشت است و با سردار آزمون هیچ نسبت فامیلی را ندارد و تنها وجه اشتراک آنها فوتبالی بودن و ساکن استان گلستان بودن است.

*سقوط ۷۳ پله ای بانوان در رنکینگ فیفا

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی فوتبال بانوان با سقوطی ۷۳ پله‌ای مواجه شد. سقوط ۷۳ پله ای بانوان به دلیل نبود تیم ملی و عدم حضور تیم ملی در رقابت های بین المللی بود.

سقوط ۷۳ پله ای در رنکینگ فیفا

*شکل گیری تیم ملی بعد از دو سال

دی ماه سال ۹۵ کادر فنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان از سوی فدراسیون فوتبال معرفی شد و هدایت تیم ملی بزرگسالان بر عهده مریم آزمون قرار گرفت. تا تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان بعد از دو سال بار دیگر تشکیل شود و ملی پوشان خود را برای حضور در رقابت های جام ملت های زنان آسیا مهیا کند.

تیم ملی بزرگسالان

* پاسخ به شایعه حضور ۴ مرد در تیم ملی فوتبال بانوان ایران

درست بعد از تشکیل دوباره تیم ملی فوتبال بزرگسالان، شایعه حضور چهار مرد در تیم ملی بار دیگر شکل گرفت و منشا اصلی شایعات این چنینی که باعث آسیب جدی به بدنه تیم ملی می شود مشخص نشد اما فاطمه اردستانی ملی پوش سابق تیم ملی که عکس او بیشتر مورد توجه حاشیه سازان قرار گرفته بود در گفت و گو با سادس به طور کامل شایعه حضور چهار مرد را رد کرد و آب پاکی را روی دست حاشیه سازان ریخت.

فاطمه اردستانی

*انحلال ریشه دار ترین تیم لیگ برتری بانوان

انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان یکی از تلخ ترین اتفاقات برای بانوان فوتبالیست بود و زمانیکه مدیران باشگاه آبروی دختران تیم را  برای برداشتن بار مسئولیت خود، نشانه رفتند تاسف بار ترین قسمت ماجرا بود که نمکی بر زخم دختران تیم شدند.

ملوان، ریشه دار ترین و پر افتخار ترین تیم فوتبال بانوان

*استعفای عرب عامری و آمدن صوفی زاده

شهریور سال ۹۵ الهه عرب عامری از سمت خود استعفا داد و لیلا صوفی زاده به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شد.

* خبرنگاران خانم وارد نشوید، “روس‌ها” بی‌حجابند!

دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال بانوان، قهرمان قاره کهن با تیم روسیه، نایب قهرمان دنیا در تهران برگزار شد اما خبرنگاران و عکاسان ایرانی از ورود به سالن مسابقات محروم بودند چرا که روس ها بدون حجاب بازی می کردند اما عکس دیدار های دو تیم در رسانه های روسی منتشر شد.

*گل سارا قمی بالاتر از گل شمسایی و مبعلی

در اواخر سال ۹۵ در برنامه ۹۰ شش گل برتر برای انتخاب برترین گل از نگاه مردم انتخاب شد که گل سارا قمی، خانم گل پنج دوره لیگ برتر فوتبال بانوان در بین کاندیدا ها دیده می شد. گلی که قمی در دیدار مقابل آینده سازان میهن نجف آباد به ثمر رساند از نگاه مردم، بعد از گل سروش رفیعی و سردار آزمون بالاتر از گل پهلوان، شمسایی و مبعلی قرار گرفت.

*روز جهانی فوتبال زنان بدون حضور رئیس

همزمان با روز جهانی زن در ۸ مارچ ، مراسم روز جهانی فوتبال زنان در آکادمی ملی فوتبال با شوت زنی صوفی زاده، اسدی، کاپیتان تیم های ایران و اوکراین آغاز شد و جای خالی رئیس فدراسیون حس می شد.

شوت صوفی زاده در روز جهانی فوتبال زنان

*قهرمانی ملی حفاری و آینده سازان در لیگ برتر فوتبال و فوتسال

لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان با قهرمانی دو تیم آینده سازان و ملی حفاری به پایان رسید.

جشن قهرمانی ملی حفاری در فوتسال بانوان

فوتبال و فوتسال بانوان در سال ۹۵ در یک نگاه:

– مهم ترین اتفاق سال: تشکیل تیم ملی فوتبال بزرگسال

– غیرمنتظره ترین اتفاق سال: سقوط ۷۳ پله ای در رنکینگ فیفا

– ورزشکار سال: سارا قمی

– پدیده سال: فاطمه قاسمی

– مهم ترین رویداد پیش رو: رقابت های قهرمانی آسیا فوتسال و دور مقدماتی جام فوتبال زنان آسیا

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار