همراه اول
12. تير 1397 - 7:59   |   کد مطلب: 33927
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در صحن شورای شهر یزد:
مبادلات فرهنگی شهرهای یزد و همدان ارتقاء می‌یابد
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه شهردار و سرمایه‌گذاران میدان میوه و تره‌بار جدید همدان به یزد در راستای تبادل اندیشه استفاده از تجربیات شهر یزد در اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری سفرکردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس شورای اسلامی شهر همدان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد  با اشاره به شباهت‌ها و نزدیکی فرهنگی شهرهای یزد و همدان، از ارتقاء مبادلات فرهنگی این دو شهر با یکدیگر خبر داد و گفت: شهر دارالمومنین همدان و شهر دارالعباده یزد شباهت‌های زیادی ازلحاظ تاریخی، فرهنگی، بافتهای ارزشمند، صنایع‌دستی، جمعیت و حتی تعداد اعضای شورای شهر با یکدیگر دارند، سرشار از افتخار و دارای قدمت و تاریخ بسیاری هستند.

ابراهیم مولوی به سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های در حال انجام در همدان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بزرگ‌ترین پیاده‌راه ایران از آرامگاه بوعلی تا تپه هگمتانه به عنوان یک محور زیبای فرهنگی تاریخی، افتتاح شد که این پیاده‌راه مورد تائید و تصویب سازمانهای فرهنگی مانند یونسکو نیز قرارگرفته است.

 

 مولوی با اشاره به اینکه اقتصاد غالب همدان کشاورزی است امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی میدان میوه‌ و تره‌بار، رونقی در شهر ایجاد کنیم، اضافه کرد: در استان همدان صنایعی که بتوان برای شهر درآمدزایی به همراه داشته باشد، نداریم.

 

 رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر کسب تجربیات شورای شهر یزد در اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و خدماتی، اظهار داشت: امید است بتوانیم از تجربیات شورای یزد به دلیل محدودیت منابع مالی و دقت در مصرف این منابع در راستای ایجاد تحول و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم.

 

مولوی با اشاره به اینکه در شهر همدان اجازه احداث میدان میوه و تره‌بار دیگری در فاصله نزدیک را نداریم، یادآور شد: انتظار می رود تفاهم‌نامه‌ای با شورای شهر یزد منعقد کنیم که مسائل و مشکلات میدان میوه و تره‌بار را باهم بررسی و حل کنیم.

 وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از میزبانی شایسته شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، از رئیس و اعضای شورا و شهردار یزد برای حضور در کهن شهر همدان دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار