همراه اول
21. فروردين 1397 - 12:43   |   کد مطلب: 33713
رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:
رویداد2018 فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران
رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت:رویداد 2018 فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مریم روانبخشدر جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و به واسطه دارا بودن آثار تاریخی و گردشگری ارزشمند، افزود: بر همین اساس همدان جایگاه ویژه ای برای توسعه گردشگری دارد که این ظرفیت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

روانبخش برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و نامگذاری همدان به عنوان مقصد گردشگری 2018 آسیا را موجب رشد و رونق صنعت گردشگری همدان و استان دانست و اضافه کرد: با برگزاری این رویدادها ما می‌توانیم مسیری که در چندین سال باید طی می‌شد را تا حدودی در یکسال طی کنیم.

روانبخش با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر از ظرفیت و فرصت های استان برای جذب سرمایه گذار استفاده شود دستاوردهای بیشتری به جا خواهد ماند، اظهار کرد: این رویدادها در توسعه گردشگری و معرفی همدان بخصوص در زمینه ملی و بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مهمانان و گردشگران خارجی قطعا از سطح شهر بازدید خواهند داشت، اظهار داشت: باید با معرفی پتانسیل های همدان در  جذب سرمایه گذاران تلاش بیشتری داشته باشیم که در این راستا باید شهرداری در زیباسازی شهر برای رویداد همدان 2018 به بهترین شکل ممکن اقدام کند .

وی با تاکید بر ساماندهی ورودی های شهر، افزود: باید ورودی و خروجی شهرها آماده برگزاری  اجلاس بزرگ باشد چرا که این موارد در جذب سرمایه گذار و گردشگر بسیار تاثیر گذار است.

وی همچنین به انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام، افزود: این عنوان نیز باید مورد توجه بوده و با توجه به آن در حفظ توسعه  فضای سبز در جذب سرمایه گذاران در این حوزه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی رویداد 2018 در همدان معرفی استان و شهر همدان و ظرفیت‌های گردشگری آن است اظهار کرد: تبلیغات در این زمینه نیازمند هماهنگی تمامی ارگانها و نهادهای مرتبط است.

وی بر لزوم دخیل شدن سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در تبلیغات و اجرای این رویداد تأکید کرد و گفت: باید کیفیت برگزاری این رویداد بالاتر باشد و نیز باید  بهره خود را از این رویداد ببریم و از این فرصت برای معرفی شهر و استان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه متولی فعالیت در حوزه گردشگری باید مشخص شود، افزود: اگر گردشگری در قالب سازمان گردشگری معرفی شود بهترین کارکرد را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری دولت باید امکانات را به این بخش سوق دهد و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند، افزود: فعال شدن بخش خصوصی در رونق گردشگری بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان اینکه تمام کشورهای پیشرفته دنیا با بزرگ نمایی و تبلیغات مناسب از فرهنگ و پیشینه خود گردشگر جذب کرده و از این طریق درآمدزایی می‌کنند، یادآور شد: برای رونق صنعت گردشگری، گردشگر را باید به استان آوریم و نباید تنها به آمدن خود گردشگر بسنده کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار