همراه اول
30. مهر 1396 - 7:53   |   کد مطلب: 32678
تاکید رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان؛
استفاده تخصصی از ظرفیت تشكل های مردمی در مدیریت شهری
استفاده تخصصی از ظرفیت تشكل های مردمی در مدیریت شهری
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت : مدیریت شهری باید از ظرفیت تشکل های مردمی متناسب با تخصص آنها در حوزه های مختلف استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که پیرامون بررسی عملکرد فعالیت فرهنگسراها برگزار شد، افزود: لازم است تشکل های مردم نهاد و سمن ها متناسب با تخصص فعالیت خود ساماندهی شوند و شورا و شهرداری می تواند از تخصص و ظرفیت آنها در حوزه های مختلف امور شهری متناسب با موضوع و ماهیت فعالیتشان استفاده کند.

سلماسی بهره گیری مناسب از ظرفیت سمن ها در مدیریت شهری را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد : این سمن ها می توانند در بسیاری از امور شهری و فرهنگ سازی با شورا و شهرداری همکاری و مشارکت داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی فعالیت سمن ها و تشکل های مردمی لازم است حوزه های فعالیتی آنها بررسی و تقسیم بندی شود تا بتوان مشخص کرد که آنها چه اقداماتی می توانند در کنار مدیریت شهری داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد:  سمن ها باید سازماندهی شده و تعامل و ارتباط شورا شهرداری بر اساس تخصیص آنها باشد

رضوان سلماسی فرهنگسراها را از ظرفیت های خوب برای بهره گیری در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه بعضی از فرهنگسراها خالی بوده و برای استفاده بهتر از آنها سیاست های کلی و مناسبی تدوین و در صورت لزوم برون سپاری کرد.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی در ظاهر قابل ارزیابی نیستند، افزود: علی رقم این می توان سیستمی را برای ارزیابی از عملکرد حوزه فرهنگی واجتماعی تعریف کرد.

سلماسی تاکید کرد: مباحث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است بر این اساس نباید به این حوزه به عنوان هزینه نگاه کرد بلکه باید در این بخش ها سرمایه گذاری صورت پذیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم تاکید کرد: درآمدزایی مساله مهمی است که با توجه به شرایط و محدودیت مالی شهرداری این موضوع  باید در فعالیت فرهنگسراها مدنظر قرار گیرد.

علی فتحی اضافه کرد: لازم است برای بهره گیری بهتر از ظرفیت فرهنگسراها فراخوان عمومی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهرهمدان  در این جلسه با بیان اینکه سمن ها دچار آسیب جدی شده اند، گفت: تشکل های مردمی و سمن ها از ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف برخوردارند که متاسفانه هم اکنون از این ظرفیت و توانمندیهای خود به خوبی استفاده نمی کنند.

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: فعالیت سمن ها برای رفع بخشی از مشکلات جامعه است و مدیریت شهری باید ازتوانمندی آنها به نحو احسن استفاده کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هر اقدامی در مدیریت شهری هزینه دارد، گفت: نیاز است برای هزینه فرهنگسراها درآمدزایی ایجاد کرد.

حمید بادامی نجات تاکید کرد: ضروری است در امر ایجاد درآمدزایی فرهنگسراها برنامه مناسبی ارائه داد و فعالیت این مراکز هم باید خروجی داشته باشند.

گفتنی است در ادامه معاون اجتماعی فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان به ارائه گزارش عملکرد فرهنگسراها پرداخت و گفت: برای استفاده از ظرفیت و توان تشکل های مردمی و سمن ها چندین بار اعلام کرده ایم که برنامه های خود را ارائه دهند و مانیز از این برنامه ها جهت اجرا حمایت می کنیم  که تا کنون هیچ یک از آنها برنامه ای ارائه نداده اند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار