همراه اول
11. شهريور 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 32302
ایرانگردی با طعم صیفی جات ارگانیک؛
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
ایرانگرد همدانی محمود فارسی این بار با هدف معرفی جاذبه های گردشگری روستای و کشاورزی به سراغ روستای شیربرات از توابع شهرستان کبودراهنگ - استان همدان رفته است . این روستا حدود 70 کیلومتر با کبودراهنگ و 120 کیلومتر با شهر همدان فاصله داشته و در مسیر جاده همدان به زنجان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ایرانگرد همدانی محمود فارسی  این بار با هدف معرفی جاذبه های گردشگری روستای و کشاورزی به سراغ روستای شیربرات از توابع شهرستان کبودراهنگ - استان همدان رفته است . این روستا حدود 70 کیلومتر با کبودراهنگ و 120 کیلومتر با شهر همدان فاصله داشته و در مسیر جاده همدان به زنجان قرار دارد.

 

همانند نقطه در وسط دایره از طرفی به غار علیصدر و قلعه باشقورتاران و روستای اکنلو و انستیتوپاستور اکنلو (محل فعالیت پروفسور پالتازار) دسترسی داشته با حدود نیم ساعت فاصله زمانی و از طرف دیگر به غار کتله خور و مغار (غار) آق بلاغ ( هنوز در مرحله اکتشاف و شناسایی مسیر قرار داشته) دسترسی دارد.

 

شغل اصلی اهالی این روستا کشاورزی بوده و به دامپروری و فرش بافی ( گوسفند نژاد  مهربان و همچنین فرشهای مهربان مشتریهای خاص خود را دارد) مشغول می باشند.

ایرانگرد به مزرعه صیفی جات شهرام رفته تا چند روزی در این منطقه خوش آب و هوا استراحت کند. سفر یک روزه ایرانگرد به شیربرات به دلیل مهمان نوازی اهالی و همچنین وجود محصولات ارگانیک کشت شده در این مزرعه به سفری سه روزه تبدیل شد و در کنار کشاورزان مهربان و مهمان نواز شیربرات، به ویژه پدر خانواده حاج جهانگیر و پسرانش شهرام، بهنام، ناصر، سلیمان و هادی روزهای خوشی را سپری کردیم.

زنگ بیدار باش هر صبح صدای پرندگان است و با صبحانه ای طبیعی با تخم مرغ و کره محلی پذیرایی می کردند و برای میان وعده از محصولات تولیدی مزرعه همچون هندوانه، خربزه و طالبی ارگانیک  استفاده میکردیم؛ محصولاتی پاک و عاری از هرگونه سموم شیمیایی.

شهرام به همراه برادرانش هر روز از صبح تا غروب در مزرعه به کار چیدن صیفی جات مشغول بوده و عصر به عصر آنها را برای عرضه به بازار، به خریداران محلی میدهند.

کاری سخت و طاقت فرسا زیر تیغ آفتاب، اما لذت بخش به دلیل کسب حلال.

شبهای مزرعه خنک، دنج و آرام بوده و زیر نور مهتاب سایه آفتابگردانها به سختی قابل تشخیص است. چهارطاقی داخل مزرعه محلی مناسب برای استراحت است و شبها نیز به همراه شهرام همانجا می ماندم. روستاگردی ایرانگرد عصر پنجشنبه با ترک مزرعه به پایان رسید تا برای یک سفر و ماجرای دیگر خود را آماده کنیم.

 

شیربرات روستایی چهار فصل همچون استان همدان. منطقه ای ییلاقی با قدمتی دیرینه

استان همدان - شهرستان کبودراهنگ - بخش شیرین سو - دهستان مهربان - روستای شیربرات

شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
شیربرات روستایی چهار فصل با قدمتی دیرینه
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار