همراه اول
9. دى 1397 - 8:54   |   کد مطلب: 34277
مذاکرات برای جذب مربی خارجی از آلمان و کرواسی/ اولین شرط موفقیت در شنا داشتن استخر مجزا و ویژه است
رضوانی گفت: شناگران تلاش می‌کنند و ما هم به دنبال مذاکره با مربی خارجی هستیم، تلاشمان این است در شنا و شیرجه مربی خارجی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مجمع انتخاباتی هیات همدان با تاکید بر اینکه همدان دارای ظرفیت های بالا در زمینه رشته های شنا، شیرجه و واترپلو است، تصریح کرد: در دهه 80 همدان با حضور مرحوم عادل میرابیان و قائم میرابیان در کشور سرآمد بود.
وی با اشاره به اهمیت ترویج شنا در کشور گفت: شنا بودجه و حمایت بسیار جدی را می‌طلبد که حتی این حمایت باید از طرف دولت نیز صورت گیرد. ما می‌توانیم شنا را گسترش دهیم، چرا که شنا یکی از ورزش‌های مورد تأکید در دین اسلام است و ما باید آن را بسط و گسترش دهیم.
محسن رضوانی افزود: شنا یکی از مهم‌ترین رشته‌ها در بازی‌های آسیایی و المپیک است، در جاکارتا تنها ۶ کشور موفق شدند مدال کسب کنند و چهار کشور نیز مدال‌های طلا را گرفتند.
وی تصریح کرد: کسب عنوان در رشته‌های پایه، بسیار در رنکینگ کشورها در جدول‌ رده‌بندی قابل اهمیت است و این را نیز بدانید که پشت یک مدال در چنین رشته‌هایی بالای ۸ سال سرمایه‌گذاری وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فراتر از ایران برویم، باید حتماً از مربیان برجسته دنیا استفاده کنیم. افزود: ما باید مربیان خارجی را به خدمت بگیریم و در همین راستا با یک مربی آلمانی و یک مربی از کروواسی مذاکره کرده ایم و به زودی مربی خارجی تیم ملی معرفی می شود.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید بدانیم که که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و باید شرایط اقتصادی کشوررا بپذیریم چرا که یکسری تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده است اما نباید دست از فعالیت و کار بکشیم.
بازیکنان واترپلو بدون حاشیه و سر و صدا، دست به چنین کار بزرگی زدند و مدال برنز بازی‌های آسیایی را پس از ۴۴ سال کسب کردند. 
وی با اشاره به واگذاری استخرها در کشور گفت: طبق ماده 88 باید استخرها به بخش خصوص واگذار شود و این قانون آسیب بزرگی به شنای کشور زده است چرا که بدون استخر و زیر ساخت نمی‌توان دست به کارهای بزرگ زد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سال آینده در مراکز استان یک استخر باید در اختیار هیات قرار بگیرد افزود: باید توجه ویژه‌ای به بخش پایه داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی در بخش مردان سه کشور چین، ژاپن و سنگاپور، مدال‌ها را کسب کردند که البته شناگر سنگاپور همان اسکولینگ معروف است که در المپیک مایکل فلپس را گرفت. اگر بخواهیم کار ویژه‌ای انجام دهیم، باید استخرها در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای تبدیل این استان به پایگاه توسعه ورزش همگانی شنا باید الزامات لازم نظیر استخر برای هیئت شنا فراهم شود، تصریح کرد: چراکه برنامه های ویژه ای در قالب پایگاه های توسعه ورزش همگانی شنا اجرا می شود که اولین شرط آن داشتن استخر مجزا و ویژه است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار