همراه اول
22. آبان 1395 - 12:10   |   کد مطلب: 28999
رشته اصیل ایرانی تاریخچه ای  کهن در دیار الوند دارد / مسئولیت ورزشی مشترک تنها دلیل همکاری او اسپورت و هلال احمر
دبیر کل انجمن او اسپورت با اشاره به این رشته گفت: این ورزش دارای پنج بخش عمده است فکری ، آبی ، هنری ، رزمی و ورزشهای تمرکزی است که در مجموع این رشته 5 بخش در 9 سیستم مسابقاتی گنجانده شده است.

به گزارش همدان ورزش ؛ او اسپورت نام تجاری یک تشکیلات ورزشی به نام ورزش‌های پارسیان اصیل و ایرانی است و بنده بنیان‌گذار این رشته در ایران هستم .

 

دبیر کل فدراسیون جهانی او اسپورت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : او اسپورت نام تجاری یک تشکیلات ورزشی به نام ورزش‌های پارسیان اصیل و ایرانی است و بنده بنیان‌گذار این رشته در ایران هستم .

 

 وی ادامه داد: این رشته دارای یک انجمن ملی است و تحت عنوان فدراسیون جهانی او اسپورت رواج دارد  و در 65 کشور دنیا توسعه پیداکرده است .

 

 

معرفی ورزش او اسپورت

 

 

دبیر کل انجمن او اسپورت با اشاره به این رشته گفت: این ورزش دارای پنج بخش عمده است فکری  ، آبی ، هنری ، رزمی و ورزشهای تمرکزی که در مجموع این 5 بخش 9 سیستم مسابقاتی گنجانده شده است و مسابقات به صورت انفرادی است و وزن مسابقات در 10 وزن برای بزرگسالان و 8 وزن بریا جوانان و 5 وزن برای  نوجوانان است و هر کس به لحاظ تخصصی که دارد وارد این بخش ها می شود .

 

 

چرا او اسپورت نامگذاری شد؟

 

 

وی با اشاره به نام تجاری او اسپورت گفت: در اصل این ورزش به نام ورزش های پارسیان اصیل است و او اسپورت در اصل برند تجاری آن است .

 

ویترین مدال های دبیرکل فدراسیون جهانی او- اسپرت در ایران

 

 

منوچهری که کارنامه درخشانی در رشته های رزمی و ورزشی دارد عنوان کرد: دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی هستم و 5 دوره قهرمان جهان در رشته های رزمی و ....بوده ام و داور جهانی هستم و مدیر باشگاه صحرا در شهرک الوند که نزدیک 18 سال است که فعالیت دارد و این باشگاه مجهز به خوابگاه و کمپ تیم ملی است . و هر روزه از ساعت صبح9 الی 22شب ورزشکاران می توانند مراجعه کنند و زیر نظر مربیان با تجربه او اسپورت را آموزش ببینند .

 

 

درخشش ایران در مسابقات جهانی

 

 

وی با اشاره به نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان او ـ اسپورت بیان داشت : این مسابقات از 13 تا 17 آبان ماه در شهر آنتالیای ترکیه  برگزار شد و ملی پوشان ایرانی در دو بخش مردان و زنان در مجموع با کسب 58 مدال طلا و نقره و برنز به عنوان تیم اول بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند و این جای خوشحالی دارد که ترکیه که خود میزبان مسابقات بود به عنوان نایب قهرمان روی سکو برود و ایران قهرمان باشد .

 

 

52000هزار هنرجو آموزش دیده در ایران

 

دبیر کل دبیرکل فدراسیون جهانی او- اسپرت تصریح کرد: نزدیک به 52000 نیرو و هنرجو در رشته او اسپورت در ایران داریم و برای همه آنها کارت بیمه صادر شده و در دو بخش  آقایان و بانوان فعالیت می کنند.

 

تنظیم کننده : محبوبه اکبری

دیدگاه‌ها

زنده باد ایران و ایرانی و درود بر استاد منوچهری بزرگ مرد تاریخ ساز ورزش های پارسیان اصیل

دیدگاه شما

آخرین اخبار