همراه اول
14. مرداد 1395 - 9:27   |   کد مطلب: 27800
داور نشان برنز مسابقات تنیس در همدان گفت: شاید در تنیس مسابقاتی معتبرتر از المپیک هم باشد؛ اما چون این بازی‌ها هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود بودن در آنجا افتخار بسیار بزرگی است و برای من هیجان انگیزترین مسابقه‌ای است که در آن شرکت می‌کنم و بسیار خوشحالم.

به گزارش همدان ورزش؛ عادل برقعی  روز گذشته راهی المپیک شد تا در مسابقات تنیس المپیک ریو به عنوان داور صندلی حضور داشته باشد .
وی  نماینده ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز بوده است و او همراه کارلوس برناردز برزیلی تنها داوران ATP هستند که در این بازی‌ها به امر قضاوت می‌پردازند.
برقعی در خصوص حضور خود در المپیک ریو گفت:المپیک کلا برای ورزشکاران و کادر اجرایی درآمدی ندارد و کسی برای پول کار نمی‌کند. برای هر داور، ورزشکار یا مربی، المپیک سقف آمال و آرزوهاست. شاید در تنیس مسابقاتی معتبرتر از المپیک هم باشد؛ اما چون این بازی‌ها هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و ورزشکاران برای کشورشان مبارزه می‌کنند، بودن در آنجا افتخار بسیار بزرگی است. با وجود اینکه المپیک درآمدی ندارد، اما برای من هیجان انگیزترین مسابقه‌ای است که در آن شرکت می‌کنم و بسیار خوشحالم.
وی افزود: در رابطه با سایر داوران هم حتما این عامل تاثیرگذار بوده است. البته تعدادی علاقه‌مند به شرکت در المپیک بوده‌اند اما انتخاب نشدند یا شرایطی پیش آمده که نتوانستند در این مسابقات حضور داشته باشند.
داور نشان برنز کشورمان در رابطه با تاثیرات قضاوت داوران ایرانی در المپیک بر روی تنیس کشور اظهار داشت:داوری تنیس ما سال‌هاست که جور تنیس ایران را می‌کشد. جا دارد از آقای کاتبی که در المپیک قبل حضور داشتند و آقای نیلی یاد کنیم که پرچم‌دار تنیس ایران بوده‌اند.
وی تصریح کرد: بنده هم در این کنار این عزیزان مدت‌هاست که در مسابقات معتبر حضور داشتم و سعی کردیم نماینده خوبی برای ایران باشیم. حضور دو داور ایرانی در المپیک و در رشته‌ای که ما در سطح بالای آن حرفی برای گفتن نداریم، اهمیت بسیاری دارد و باعث افتخار تنیس ایران است.
برقعی تاکید کرد: خیلی از کشورهای صاحب‌ تنیس، در این بازی‌ها کمتر از ۲ داور دارند و برخی هیچ نماینده‌ای ندارند و جای خوشحالی است که نام ایران هم در تنیس المپیک مطرح خواهد بود. امیدوارم بتوانیم کیفیت کار را بالا نگه داریم و حضور مفیدی در آنجا داشته باشیم.
گفتنی است رقابت‌های تنیس المپیک از تاریخ ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و زمان فینال‌های انفرادی، ۲۴ مرداد ماه خواهد بود. تنیس‌فا این مسابقات را به صورت کامل پوشش خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار