همراه اول
19. تير 1395 - 10:56   |   کد مطلب: 27557
رکابزنی دوچرخه سوار همدانی در طبیعت بکر دره مراد بیک + عکس
دوچرخه سوار همدانی مسیر طبیعت بکر دره مرادبیک تا قله صاحب الزمان عج(یخچال) را رکاب زد.

به گزارش همدان ورزش؛ امیر ویانچی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی همدان و فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی اقتصاد و دارو با دوچرخه مسیر طبیعت بکر دره مرادبیک تا قله صاحب الزمان عج(یخچال)  را رکاب زد.

برای صعود به قله یخچال باید از کوچه باغ های زیبای دره مرابیک عبور کرد و یک ساعتی زمان می برد تا به خانه ییلاقی ها برسی و از کنار رودخانه و پس از دو راهی مسیر چپ را انتخاب کنی و بعد از ساعتی به جان پناه زنده یاد ایزدی برسی و بعد از نوشیدن آبی از چشمه های واقع در مسیر، مسیر هزار پیچ را یک ساعتی با پیچ های فراوان به پناهگاه یخچال رسید .

روستای دره مرادبیگ یکی از زیباترین روستاهای همدان است و دره مرادبیگ یا دره مرادبیک بزرگ‌ترین درهٔ کوهستان الوند است و در جنوب شهر همدان قرار دارد.

این دره برخلاف سایر دره‌های الوند مانند دره ماوشان‌رود (نام دیگر دره امامزاده کوه) و دره گنج‌نامه که در مسیر راه‌های باستانی قرار داشتند، در منطقهٔ بسته‌ای قرار دارد و آمد‌و‌شد در آن بسیار اندک بوده‌است.

تنها راه ارتباطی راه مالروی انتهای دره است که از طریق درهٔ چشمه فرشه در فصول خشک سال با روستای پشت کوه (یال غربی الوند) امکان مراوده دارد.

آثار یک روستای قدیمی در غرب این دره، در یکی دو کیلومتری روستای دره مرادبیگ به چشم می‌خورد.

امیر ویانچی دوچرخه سوار همدانی متولد سال 1349 است. وی ابراز امیدواری کرد روزی همدان به استان دوچرخه‌سواران ایران مطرح شود.

گفتنی است : رکابزنی وی به سمت قله صاحب الزمان (عج )سپس به سمت روستای ابرو 11 ساعت به طول انجامید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار