همراه اول
27. ارديبهشت 1395 - 9:02   |   کد مطلب: 27258
همدان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه سالن اختصاصی به هیأت‌های ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان همدان به برگزاری 171 عنوان برنامه در حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان در هفته جوان اشاره کرد و یادآور شد: معرفی شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، حساسیت‌زایی به مسائل جوانان و ایجاد شور و نشاط در جوانان از اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

به گزارش همدان ورزش؛ رسول منعم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها با انعکاس برنامه‌های این حوزه و ارشادات لازم نقش مهمی در کسب موفقیت‌های این بخش دارند، اظهار کرد: هفته جوان فرصت خوبی در ارائه و اطلاع‌رسانی عملکرد‌ها، اهداف و برنامه‌های حوزه جوانان و ورزش است.

وی اتحاد و همدلی را لازمه رشد و تعالی در اجرای برنامه‌های امور جوانان دانست و گفت: استفاده از امکانات به بهترین شکل و بهره‌مندی از فکر برای دستیابی به اهداف نیز اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: جوانی فرصت بی‌بدیل زندگی و سرآغاز استحکام شخصیت است و جوامع دارای این منبع زوال‌ناپذیر از این فرصت بهترین استفاده را می‌کنند.

وی خواستار توجه به جوانان امروز و نیروی کارآمد فردا از سوی مسؤولان و نهاد‌ها شد و افزود: کشورهای توسعه‌یافته با توجه به این نسل زمینه رشد و بالندگی آینده‌سازان را فراهم می‌کنند.

منعم با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در هفته جوان با مشارکت سمن‌ها تصریح کرد: ورزش نیز به عنوان یک فعالیت اجتماعی در اختیار جوانان است و باید گام‌های موثری در بخش اشتغال، ازدواج و پیشگیری از اعتیاد برداشته شود.

وی به عملکرد سال گذشته این سازمان در حوزه جوانان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته برگزاری 246 برنامه، همایش و جشنواره با همکاری سمن‌ها، 36 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و راه‌اندازی و فعال کردن 12 سمن در کنار 73 سمن فعال در استان را داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: در همایش حوزه جوانان کشوری در قشم حوزه جوانان استان همدان به عنوان سومین استان برتر در این خصوص معرفی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 60 میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت شد، گفت: با پیگیری استاندار و همکاری بانک‌های عامل این مبلغ به 21 هزار زوج جوان پرداخت شد.

منعم از اجرای 46 برنامه فرهنگی اعم از مسابقات قرآنی و برگزاری اربعین شهدای مدافع حرم خبر داد و بیان کرد: 310 برنامه فرهنگی ورزشی نیز در ایام دهه فجر برگزار شد که بخش عمده این برنامه‌ها مربوط به حوزه فرهنگی و جوانان بود.

وی به کسب دو سهمیه المپیک توسط ورزشکاران همدانی اشاره کرد و افزود: مه‌لقا جام‌بزرگ سهمیه رشته تیراندازی را کسب کرد و سهمیه پارالمپیک توسط زهرا نجاتی‌عارف در والیبال نشسته بانوان نیز کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: امیدواریم اسلامیان نیز در دور نهایی موفق به کسب سهمیه پارالمپیک در رشته دو و میدانی کم‌بینایان و نابینایان شود.

وی تصریح کرد: در المپیک حضور سیدعادل برقعی را به عنوان داور تنیس و خدابنده‌لو را به عنوان مربی در تیراندازی بانوان خواهیم داشت و به دنبال کسب سهمیه المپیک در رشته‌های والیبال، دوچرخه‌سواری، بوکس و سایر رشته‌های ورزشی هستیم.

وی به برگزاری 171 عنوان برنامه در حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان در هفته جوان اشاره کرد و یادآور شد: معرفی شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، حساسیت‌زایی به مسائل جوانان و ایجاد شور و نشاط در جوانان از اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

منعم در پاسخ به سؤالی در خصوص چگونگی ایجاد شادابی و نشاط در جوانان، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌‌ها در مناسبت‌های مختلف همچون همایش دوقلو‌ها، برگزاری 30 مراسم جشن در هفته ازدواج و مسابقات ورزشی ویژه کارکنان به منظور ایجاد شادابی و نشاط در محیط کار از جمله فعالیت‎ها در ترویج شادابی و نشاط در جوانان بوده است.

وی توجه به ورزش قهرمانی را یکی از سیاست‌های این حوزه برشمرد و ادامه داد: توسعه ورزش همگانی نیز از اولویت‌هاست که در همین زمینه 120 ایستگاه ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در سطح استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: برای ایجاد فضای شادابی و نشاط باید جوانان را به صورت کنترل شده سرویس‌دهی کنیم که تحقق این امر موجب کاهش آسیب‌ها از جمله اعتیاد در حوزه جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه جوانان حکم مانیتورینگ را در شناسایی مشکلات و موانع و درمان این موارد دارد، اظهار کرد: امسال برنامه‌هایی با هدف تقویت شادابی و نشاط جوانان و افزایش سمن‌های جوانان در دستور کار است.

منعم با تأکید بر اینکه به تنهایی قادر به تأمین همه نیازمندی‌ها در حوزه جوانان نیستیم، گفت: سال گذشته در همه بخش‌ها کمبود منابع مالی و اعتبارات وجود داشت که امسال وضعیت مناسب‌تری داریم و باید همه دستگاه‌ها باید برای تأمین نیازمندی‌ها در این حوزه ورود کنند. 
وی تأمین زیرساخت‌ها را بر اساس اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و بیان کرد: 65 پروژه نیمه تمام در استان داریم که 65 میلیارد تومان منابع برای تکمیل آنها نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه همدان را یکی از استان‌های پیشرو در تکمیل و تحویل پروژه‌ها دانست و با بیان اینکه مرکز استان اولویت در تکمیل زیرساخت‌ها نیست، یادآور شد: رصد اولویت در شهرستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی اظهار کرد: از 120 پروژه که در سال‌های گذشته تکمیل شد، 20 پروژه در مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها بوده است.

منعم ادامه داد: سرانه ورزشی در استان 0.7 متر مربع برای هر نفر است که با تکمیل پروژه‌ها این رقم به 0.9 متر مربع خواهد رسید که به استاندارد کشوری که یک متر مربع است نزدیک می‌شویم.

وی گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هیأت‌های ورزشی حفظ و توجه به قهرمانان ورزشی استان است.

وی همچنین منعی در حضور دوشغله‌ها در ریاست هیأت‌های ورزشی ندانست و تصریح کرد: سیاست و تدبیر اداره‌کل ورزش و جوانان در انتصاب این افراد بهره‌مندی از موقعیت و تدبیر این افراد در پیشرفت و توسعه ورزش استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: همدان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه سالن اختصاصی به هیأت‌های ورزشی است.

وی با بیان اینکه در شهر همدان 35 هیأت ورزشی دارای سالن اختصاصی هستند، افزود: در کل استان 95 سالن اختصاصی به هیأت‌های ورزشی اختصاص یافته است.

منعم با بیان اینکه امسال سالن اختصاصی به هیأت رزمی واگذار شد، تصریح کرد: هیأت هاکی نیز دارای چمن طبیعی شد و شمشیربازی نیز به محیط مناسب انتقال یافت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار