همراه اول
11. خرداد 1394 - 13:19   |   کد مطلب: 23787
هزینه کردن در حوزه جوانان نوعی سرمایه‌گذاری برای ایمن‌سازی این قشر در برابر انحراف است
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: جواني يکي از سنين بسيار مهم در زندگي انسان است ومسولان باید پیش از آنکه دشمن جوانان ما‌ را به انحراف و گمراهی بکشانند‌، آنها را دریابند و با انتقال مفاهیم درست دین جوانان خود را در برابر ترویج تفکرات جاهلی ایمن کنند.

به گزارش همدان ورزش، صبح امروز مدیر کل و معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان و جمعی از فعالان سمن های جوان استان و اعضای اتاق فکر جوانان به مناسبت هفته جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) با امام جمعه همدان دیدار و گفت و گو کردند .

نماینده ولی‌فقیه در استان در این دیدار طی سخنانی گفت: قشر جوان رکن اساسی و مهم جامعه هستند، لذا هزینه کردن در حوزه جوانان نوعی سرمایه‌گذاری برای ایمن‌سازی جوانان در برابر انحراف است.

وی افزود: در دورانی زندگی می‌کنیم که دشمنان و عوامل متعددی برای به انحراف کشیدن جوانان برنامه‌ریزی و هزینه‌های زیادی می کنند که ماهواره‌ها ‌و گروه‌های تکفیری از جمله این عوامل هستند.

آیت الله محمدی با اشاره به اينکه جواني يکي از سنين بسيار مهم در زندگي انسان است تصريح کرد: مسولان باید پیش از آنکه دشمن جوانان ما‌ را به انحراف و گمراهی بکشانند‌، آنها را دریابند و با انتقال مفاهیم درست دین جوانان خود را در برابر ترویج تفکرات جاهلی ایمن کنند.

وی گفت: نشاط در بين جوانان بايد ترويج پيدا کند و اين موضوعي است که مسوولان بايد به آن توجه کنند و امروز وظیفه همه ماست تا به کمک جوانان بیاییم زیرا جوانان دارای مشکلات زیادی در عرصه های مختلف هستند و کار برای جوانان بسیار ارزنده و نیکو است.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: سرمنشأ تمام‌ مشکلات بشریت‌ در تمام تاریخ جهل و نادانی بوده است و باید روی تفکرات و تمام موضوعاتي که به صورت مستقيم يا غيرمستقيم با جوانان ارتباط دارند برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: جوانان باید اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشند تا بتوانیم از میان جمعیت آنان افراد دانشمند و کاردانی را به جامعه و مدیریت‌های کشور معرفی کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اينکه بايد به جوانان اعتبار داد و به خواسته‌هاي شان نيز توجه کرد افزود: آزادي که در مسير اصلي آرمان هاي اسلام نباشد نمي تواند سعادت انسان را تامين کند زيرا مي‌تواند فساد را به همراه داشته باشد. 

وی گفت: بايد با يک برنامه‌ريزي صحيح مشکلات موجود را حل کنيم، در اين زمينه بايد بسترهاي نامناسب از بين بروند و نبايد اجازه دهيم زمينه‌ ي امور ناپسند را در جامعه ايجاد کنيم.

آيت الله محمدی اظهار کرد: جوانی دوران تربیت پذیری است و فرصتی است كه در آن عقیده و اخلاق ریشه دار شده و فضایل و ملكات انسانی در او تثبیت می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه‌های بزرگان اسلام باید به جوانان به عنوان یک فرصت نگاه کنیم زیرا جوانان دارای انرژی، خلاقیت و نوآوری هستند که می‌توان از این قشر به نحو شایسته بهره برد و در نتیجه باید نگاه خود را در حوزه جوانان تغییر داده و با استفاده از زمینه‌های مناسب اعتماد آنان را جلب کنیم. 

امام جمعه همدان افزود: خانواده ها باید در مواردی فرزندان خود را درک کنند و به آنها حق تصمیم گیری دهند تا شاهد فاصله عاطفی با فرزندانشان نباشند.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار گفت: بیش از 40 درصد جمعیت استان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهند و این آمار نشان گر وظیفه دشوار ما در حوزه جوانان است.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان برای تسهیل امور مربوط به جوانان در کنار دستگاه‌های دیگر نقش و مسئولیت‌ اساسی و سازنده‌ای بر عهده‌ دارد و دیگر دستگاه های اجرایی نیز باید به کمک جوانان بیایند.

سید عبدی افتخاری تصریح کرد: جوانان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و باید با توجه به تدابیری که اتخاذ می‌کنیم به آنها در راه رسیدن به موفقیت کمک کنیم .
وی به برنامه های هفته جوان اشاره کرد و افزود: در هفته جوان بیش از 50 برنامه متنوع فرهنگی و 22 مراسم جشن هر شب در پنج نقطه مختلف شهر با همکاری سازمان های مردم نهاد جوانان برگزار می شود .
مدیرکل ورزش و جوانان گفت : برای اولین بار سعی کردیم شهید محمود شهبازی که با 24 سال سن از سرداران گمنام هشت سال دفاع مقدس است و افتخارات زیادی از دانشگاه علم و صنعت تا جبهه های جنوب و غرب داشته و کمتر مورد توجه قرار گفته به عنوان شهید شاخص و الگو در هفته جوان معرفی کنیم تا الگوی خوبی برای جوانان ما باشد .

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار