همراه اول
22. ارديبهشت 1396 - 10:21   |   کد مطلب: 21884
هیئت های ورزشی ملایر در تنگنا/ 8000 بیمه شده ورزشی در شهرستان فعالیت دارند
درحالیکه شهرستان ملایر در بیش از ۱۱ رشته ورزشی در استان همدان در جایگاه اول قرار دارد اما هیئت های ورزشی این شهرستان مورد بی توجهی قرار دارند بطوری که از امکانات به نحو مطلوب برخوردار نمی شوند.

ملایر پس از کلانشهر همدان بزرگترین شهر استان همدان است که قدمت سکونت در این منطقه به تمدن ایلام باز می گردد.

مردم این شهرستان با داشتن ورزشکارانی نظیر میثم مصطفی جوکار، مسعود مصطفی جوکار و صادق گودرزی افتخارات زیادی را برای ورزش استان همدان کسب کرده اند.

ملایر در چندین سال گذشته پیشرفت چشمگیری را در ورزش داشته و به یکی از بازوان قدرتمند استان در ورزش تبدیل شده و در اکثر هیئت های ورزشی استان، ملایر از برترین شهرستان ها است و ورزشکاران این شهرستان در مسابقات استانی گوی سبقت را از مرکز استان ربوده اند.

فعالیت در اکثر رشته های ورزشی در بخش بانوان و آقایان نیز از افتخارات این شهرستان است و اکثر رؤسای هیئت های ورزشی این شهرستان از مسئولین و افراد صاحب نام و توانمند انتخاب شده اند تا شاهد رشد بیشتر این هیئت ها در ملایر باشیم.

حمایت های شهردار، شورای شهر، فرماندار ویژه ملایر به همراه بخش های خصوصی و دولتی ملایر از ورزش نیز به رشد ورزش ملایر کمک خوبی کرده است.

ملایر

اما این روزها کمبود اعتبارات نه تنها در ورزش ملایر بلکه در استان باعث مشکلاتی شده است اما هزینه های سنگین اماکن ورزشی و  مشکلات شدید مالی نیز مانعی در مسیر رشد ورزش ملایر ایجاد نکرده و مدیریت جهادی در ملایر که با دست خالی اهداف را پیش می برند نقطه قوت این شهرستان است.

هشت هزار بیمه شده ورزشی در ملایر فعالیت می کنند

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان ملایر تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در تمامی رشته های ورزشی فعال باشد تا مردم این شهرستان بتوانند در هر رشته ورزشی که علاقه مند هستند فعالیت کنند.

مهدی رضایی افزود: در حال حاضر ۴۱ هیئت ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در ملایر فعالیت می کنند که آمادگی این را دارند که از نوجوانان و جوانان شهر ملایر در این ۴۱ رشته ورزشی ثبت نام به عمل آورند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان گفت: طبق آمارگیری صورت گرفته تعداد هشت هزار بیمه شده ورزشی در ملایر فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: ملایر در زمینه مربی در هیئت های ورزشی مشکلی ندارد و در این هیئت ها ۱۷۱ مربی کارت دار و رسمی مسئولیت آموزش علاقه مندان را بر عهده دارند که در بعضی از موارد مربیان عضو تیم های ملی هستند و در زمینه سطح و ظرفیت مربیان در جایگاه خوبی قرار داریم.

رضایی با اشاره به ظرفیت داوری ملایر بیان کرد: ۱۳۷ داور رسمی و کارت دار نیز در این ۴۱ هیئت ورزشی فعالیت دارند.

ورزشکاران ملایری ۲۰۱ مدال کشوری کسب کرده اند

وی با اشاره به دعوت ورزشکاران ملایری به اردوهای تیم ملی گفت: ۲۸ نفر ورزشکار در رشته های کشتی، ووشو، کبدی، اسکیت، بوکس، تکواندو، والیبال، پاورلیفتینگ، باستانی، رزمی، کوهنوردی و همگانی به اردو تیم های ملی کشورمان دعوت شده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر یادآور شد: ملی پوشان ملایری ۱۰ نفر هستند که در تیم های ملی فعالیت دارند که از آن جمله می توان به میثم مصطفی جوکار، مسعود مصطفی جوکار، شکرالله جعفری، امیر صفری، سهراب بهرامی، فرشید جعفری، عالیه اسدی، غزل خانجانی، مهدی نبی الهی و احمد رخصت اشاره کرد.

قایقرانی

رضایی با اشاره به مدال آوران جهانی ملایر بیان کرد: مدال آور جهانی چهار مورد در ملایر داشته ایم که میثم مصطفی جوکار، مهدی نبی اللهی، شکرالله جعفری و محمدرضا گلزردی از این نفرات هستند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران ملایری در تمام سطوح مدال آور هستند عنوان کرد: کسب ۲۰۱ مدال کشوری و ۳۱۱ مدال استانی از جمله مدال آوری های ورزشکاران ملایری بوده که باعث افتخار ورش ملایر هستند.

۳ میزبانی مسابقات کشور در ملایر برگزار شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر درباره میزبانی های ملایر گفت: میزبانی مسابقات قهرمانی کشور ۳ رشته کاراته، ووشو و فوتسال در سال جاری بودیم که به نحو مطلوب این مسابقات را برگزار کردیم.

رضایی عنوان کرد: همچنین ۴۳ میزبانی مسابقات استانی در ملایر برگزار شده که تیم های ملایری در ۴۱ مورد از این مسابقات در جایگاه های برتر قرار گرفته اند که ۲۳ مورد در مقام اول، ۱۳ مورد در مقام دوم و ۵ مورد در جایگاه سوم استان ایستاده اند.

۱۴ تیم ملایری در مسابقات کشوری فعالیت می کنند

وی با بیان اینکه ۷۳ مورد حضور در مسابقات کشوری را ورزشکاران ملایری داشته اند گفت: ۱۴ تیم ملایری در حال حاضر در لیگ های مختلف کشوری فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر افزود: ۳۰ تیم ملایری نیز در لیگ های استانی فعالیت دارند.

ووشو

رضایی با بیان اینکه در فعالیت های فرهنگی نیز اتفاقات خوبی در ملایر افتاده است گفت: برگزاری ۱۳۸ برنامه فرهنگی و ۳۷ مورد اعزام به دوره های علمی و آموزشی نیز از این موارد بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر درباره فعالیت باشگاه ها در ملایر گفت: ۶۱ باب باشگاه ورزشی خصوصی در سطح شهرستان ملایر فعالیت می کنند.

بی توجهی هیئت های ورزشی استان به ورزش ملایر قابل توجیه نیست

وی با بیان اینکه هیئت های ورزشی ملایر توانمند هستند، گفت: با وجود اینکه ملایر در بیش از ۱۱ رشته ورزشی در استان اول است اما هیئت های ورزش استان به هیئت های ورزشی شهرستان ها توجهی ندارند که این موضوع قابل توجیه نیست.

رضایی یادآور شد: روسای هیئت های ورزشی ملایر از مسئولین شهرستان هستند و سعی کرده ایم تا از افراد صاحب نام و توانمند در هیئت های ورزشی استفاده کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر افزود: وقتی یک تیم ورزشی استان به لیگی صعود می کند شاهد مانورهای فراوان بر روی آن هستیم اما خبری از حضور تیم های ملایر نمی شنویم درحالی که ما با خون دل خوردن و دست خالی تیم ووشو را راهی لیگ یک کشور و تیم تکواندو را راهی لیگ نقش جهان کرده ایم و نیازمند حمایت هستیم.

رضایی با بیان اینکه هر روز یک خبر از ورزش ملایر شنیده می شود، گفت: اگر می خواهیم ورزش استان موفق باشد باید به شهرستان ها توجه داشته باشیم اما متاسفانه شهرستان ها دیده نمی شوند.

وی عنوان کرد: چرا باید چندین تیم فوتبال در لیگ یک، دو و سه از استان حضور داشته باشد و چرا یک تیم را به ملایر نمی دهند و تیم وحدت ملایر باید منحل شود چون که بازیکن های ما را تیم های استان جذب می کنند اما تک تک تیم های ما باید به دلیل مشکلات مالی منحل شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر در پایان گفت: امیدواریم هیئت های ورزشی استان به هیئت های شهرستان که با دست خالی تلاش می کنند توجه داشته باشند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار