همراه اول
5. فروردين 1397 - 11:09   |   کد مطلب: 21632
نسل جدید کفش‌های ورزشی
زمانی که فناوری‌های نوین با زندگی روزمره آمیخته می‌شود از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

پوشش ظاهری و بویژه کفش از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر در تیررس ایده‌های خلاقانه قرار داشته است.
شرکت‌هایی از جمله نایک با تکیه بر فناوری‌های نوین سراغ طراحی و تولید نسل جدیدی از کفش‌های ورزشی رفته‌اند و در این میان تلاش اصلی بر این بوده تا با استفاده از مواد جدید، مردم کفش‌های راحت‌تری را تجربه کنند. 
سری کفش‌های Flyknit در این دسته قرار می‌گیرند. آنهایی که این کفش‌های ورزشی جدید را حداقل برای چند دقیقه​ پا کرده‌اند از راحتی چشمگیری صحبت می‌کنند که تا پیش از این تجربه نکرده‌اند.
این کفش‌ها دست کمی از نوعی پوشش نازک پارچه‌ای ندار​د البته با این تفاوت عمده که بخوبی از پوست پا محافظت می‌کند. مهندسان این شرکت محصول جدیدشان را پوست دوم عنوان می‌کنند.
شرکت‌های تولیدکننده کفش سال‌هاست به دنبال راه‌های مؤثری جهت برطرف کردن موانع موجود بر سر راه طراحی و تولید کفش‌های سبک‌تر و در عین حال مقاوم‌تر بوده‌اند. ‌
مهم‌ترین استراتژی این شرکت‌ها گام برداشتن در مسیر طراحی کفش‌هایی بوده که گام برداشتن با آنها به طبیعی‌ترین حالت ممکن صورت گیرد.
شرکت نایک اعلام کرده است که محصول جدیدش در مقایسه با کفش سبک و فوق مدرنی همچون Zoom که قهرمانان ماراتون سال ۲۰۱۱ جهان برپا داشته‌اند، ۱۹ درصد سبک تر است.
‌این شرکت بالغ بر چهار سال زمان صرف پروژه طراحی و تولید اولیه این محصول کرده است. مهندسان این پروژه از نوعی مهندسی نوین موسوم به ریز مهندسی در دستیابی به تک لایه به کار گرفته شده در ساختار این کفش استفاده کرده‌اند.
پیش‌بینی می‌شود در سال‌های پیش رو، بسیاری از قهرمانان رشته دو و میدانی به استفاده از Flyknit روی آورند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار