همراه اول
2. دى 1398 - 10:44   |   کد مطلب: 22480
افتادگی شانه و درمان آن؛
روش درمان افتادگی شانه
روش درمان افتادگی شانه
اگر می خواهید شانه هایتان صاف و بدون خمیدگی باشد تمرین های بالا را انجام دهید و همیشه صاف بنشینید تا دچار افتادگی شانه و خمیدگی در ناحیه پشت نشوید.

 کسانی که برای مدت زمان طولانی و طبق عادت دستهایش را  به سمت جلو می دهند و شانه ها را نزدیک به هم و افتاده می گیرند، به مرور زمان دچار خمیدگی شانه و پشت می شوند.همچنین نشستن طولانی مدت دریک حالت، بدون تغییر وضعیت بدن منجر به افتادگی و خمیدگی شانه ها می شود. تغییر وضعیت بدن و قدم زدن هر چند دقیقه یکبار به شما کمک می کند که دچار خمیدگی شانه و درد در آن ناحیه نشوید.

 

در این مقاله شما را با چند نوع حرکت برای بهبود خمیدگی شانه و یا اصطلاحا قوز پشت آشنا می کند.چگونه خمیدگی شانه ها و قوزِ پشت را صاف کنیم؟

 

1. تقویت قسمت فوقانی پشت و بهبود انعطاف پذیری سینه اهمیت زیادی دارد. خمیدگی ناحیه پشت منجر به سفت شدن و دردناک شدن عضلات سینه می شود.

2. یکی از نرمش هایی که برای بهبود خمیدگی پشت می توانید انجام دهید این است که صاف بایستید و شانه هایتان را از پشت به همدیگر نزدیک کنید، 5 ثانیه نگه دارید و اینکار را 10 مرتبه تکرار کنید. نگه داشتن عضلات خمیده در این حالت سبب افزایش استقامت آنها می شود و باعث می شود که شانه ها به سمت عقب حالت بگیرند.

3. پشتتان را به دیوار تکیه دهید و صاف بایستید. سر، شانه ها، باسن و پشت دستانتان باید دیوار را لمس کنند. بدن و دستانتان را به دیوار فشار دهید.به سمت جلو خم نشوید. 5 تا 6 نفس عمیق بکشید و خودتان را به دیوار فشار دهید. استراحت کوتاهی بکنید و به مدت چند ثانیه گشتی دور و برتان بزنید و سه مرتبه دیگر این کار را انجام دهید. این تمرین سبب صاف شدن شانه ها و بهبود فرم بدن می شود.

4. تمرین دیگری که برای بهبود خمیدگی شانه ها پیشنهاد می شود این است که، به پشت دراز بکشید و دستانتان را مستقیم به سمت بالا بکشید. حالا به آرامی دستانتان را به سمت پایین بیاورید و کف دستها را روی زمین بگذارید در این حالت دستان شما با بدنتان زاویه 90 درجه دارد و شما به شکل T روی زمین خوابیده اید.

5. همینطور که ایستاده اید دستانتان را به موازات زمین صاف نگه دارید و بکشید. آرنجتان را خم کنید و دور گردنتان را با دو دست بگیرید و از پشت حلقه کنید و 5 ثانیه نگه دارید.

6. برای بهبود خمیدگی شانه همچنین می توانید کف دستانتان را به هم بچسبانید و دستانتان را از پشت بکشید. این نوع کشش به سرعت، درد شانه را بهبود می بخشد.

 

اگر می خواهید شانه هایتان صاف و بدون خمیدگی باشد تمرین های بالا را انجام دهید و همیشه صاف بنشینید تا دچار افتادگی شانه و خمیدگی در ناحیه پشت نشوید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار