همراه اول
23. مرداد 1395 - 12:47   |   کد مطلب: 27923

به گزارش همدان ورزش؛ کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان با مهار وزنه 179 کیلوگرمی به مقام اول حرکت یک ضرب المپیک 2016  دست یافت.

کیانوش رستمی با بالای سر بردن دو وزنه 179 کیلوگرمی در یک ضرب و 217 کیلوگرمی در دو ضرب علاوه بر کسب اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ریو، رکورد المپیک را نیز جابه جا کرد.

کیانوش رستمی در اولین حرکت یک ضرب وزنه 174kg را مهار کرد

پس از این رقیب چینی رستمی در سومین حرکت یک ضرب وزنه 178kg را مهار کرد

کیانوش رستمی در دومین حرکت یک ضرب وزنه 179kg را بالای سر برد ودر سومین حرکت یک ضرب وزنه 182kg را مهار نکرد اما نهایتا در یک ضرب اول شد

با آغاز رقابت در دو ضرب رقیب چینی رستمی در اولین و دومین حرکت دو ضرب زورش به 210kg نرسید اما رقیب اوکراینی در دومین حرکت همین وزنه را مهار کرد .
رقیب رومانیایی در دومین حرکت دوضرب 212kg را بالای سر برد

کیانوش رستمی در اولین حرکت دو ضرب وزنه 215kg را مهار نکرد اما در دومین حرکت دو ضرب وزنه 215kg را بالای سر برد و کسب مدال او قطعی شد.

سپس رقیب چینی کیانوش رستمی در سومین حرکت دوضرب وزنه 217kg را مهار و رکورد شکنی کرد.

کیانوش رستمی اما در سومین حرکت دوضرب خود وزنه 217 kg را مهار کرد و با اختلاف یک کیلوگرمی در مجموع طلای او و کاروان ایران قطعی شد و رکورد شکنی کرد.

کمیته ملی المپیک خیلی وقت پیش از این تصویب کرد که مدال آوران طلا، نقره و برنز المپیک به ترتیب ١٠، ٥ و ٣٥٠٠ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

بر این اساس کیانوش رستمی اولین ورزشکار ایران است که این پاداش را بابت مدال آوری خود به دست می آورد. رستمی در مسابقات وزنه برداری دسته ٨٥ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد.

 

پهلوان پیروزیت مبارک

دیدگاه شما

آخرین اخبار