همراه اول
22. خرداد 1398 - 13:42   |   کد مطلب: 34644
همراهی ، همدلی و مهربانی ملی در ورزش

به گزارش سایت هدان ورزش ، مجید دیبافر کارشناس ارشد علوم ورزشی و خبرنگار این سایت اینگونه می نویسد :  بعد از بارش های پی در پی در استان های خوزستان ، گلستان و لرستان ، اهالی این مناطق دچار آسیب های فراوانی در زندگی خویش شدند.فقدان از دست دادن تمام زندگی خویش از یک طرف و از بین رفتن و تلف شدن دام ها و زمین های کشاورزی شان و غرق شدن کودکان و زنان بی گناه ، از معدود دردهایی است که ساکنین این مناطق با آن مواجه شدند .

اتفاق های بدی که قلب هر ایرانی را به درد می آورد اما مردم با غیرت ایران نشان دادند که در شرایط سخت همواره دست گیری و حمایتشان از یکدیگر قوت می گیرد .از نیروهای هلال احمر ؛ نیروهای کشوری و لشگری ؛ همه و همه دست به دست هم دادند تا میزان خسارت های به جا مانده از سیل را کم و کم تر کنند.

در این میان جامعه ورزش نیز مثل همیشه فعال در کمک رسانی به مردم این مناطق ، پیشگام شده و گام های مهمی را برای این عزیزان هم وطن برداشته است.

در این روزها هر کس با توانایی خودش با هموطنان سیل زده همدردی می کند . در روزهایی که جام فوتسال شهید شمسی پور در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می گردد تیمی با نام زاگرس  بر روی پیراهن خویش نوشته لرستان تنها نیست را درج می کند و در ابتدای هر مسابقه با حلقه وحدتشان این شعار زیبا را فریاد می زنند تا میزان شور و شعورشان را برای همدردی با این مصیبت زدگان نمایش دهند. سرپرست تیم زاگرس آقای پیمان نصرتی  در مصاحبه با خبرنگار سایت همدان ورزش اینگونه افزود : جمع شدن این تیم در کنار یکدیگر فقط با یک بهانه بود و آن هم این بود که اگر افتخاری نصیب این تیم شود تمام جوایز آن را به مردم محبوب و دوست داشتنی پل دختر اهدا نماییم .این کمترین کاری است که میتوانیم در جامعه ورزش دانشجویی برای این مردم سختی کشیده انجام دهیم .

حرف آخر : قهرمانان در ورزش زمانی نامشان زنده می ماند که برای مردمشان قدم بر دارند . اگر گام های ورزشکاران و قهرمانان در جهت کاهش آلام مردمشان باشد قطعا می توان آنان را پهلوان نامید .تمامی هدف ورزش یک چیز بیشتر نیست و آن تلاش و جنگیدن برای شاد کردن اخلاق و انسانیت .

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار