همراه اول
4. مرداد 1396 - 14:15   |   کد مطلب: 31977
صبح بدون تحریم؛ عنوانی که در تاریخ ۲۷ دی ۹۴ در صفحه اول روزنامه های حامی دولت نقش بسته بود.

به گزارش همدان ورزش ؛ محمد حسامی در یادداشتی آورد؛صبح بدون تحریم؛ عنوانی که در   تاریخ ۲۷ دی ۹۴ در صفحه اول روزنامه های حامی دولت نقش بسته بود.

 

با امضای برجام مانور دولت و حامیانش بر سر این توافقنامه آغاز شد و اصطلاحاتی همچون باغ برجام، آفتاب برج و ایران بدون تحریم به ادبیات سیاسی ایران پا گذاشت.

از رئیس جمهور گرفته تا کابینه و تیم مذاکره کننده از زمان امضای این تفاهم نامه وعده تغییر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ایران را دادند و از گشوده شدن پنجره دنیا بر روی ایران گفتند . همچنین تحریمهایی را که در دولت های گذشته بر علیه ایران تصویب شد را فلج کننده خواندند و  افرادی را که به تحریم ها لقب کاغذ پاره دادند به سخره گرفتند.

برجام شد همه محصول دولت یازدهم و از آن به عنوان برگ برنده در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کردند و گفتند اگر می خواهید  تحریمها برگردد به رقیب ما رای دهید.

رمه رمیده ایام به تندی از مزرعه روزگار گذشت و در این میان دلسوزان واقعی نظام در مورد برجام، فواید نداشته آن برای کشور و عدم اعتماد به آمریکا سخن بر زبان آوردند. هر چه می گذشت صحبتهای آنها بیشتر رنگ حقیقت می گرفت تا وعده های دولتمردان و تیم مذاکره کننده. حتی برخی از دولتمردان با انصاف نیز در این اواخر با دلسوزان واقعی نظام در نکوهش برجام هم صدا شدند که مورد عتاب شخص رییس جمهور قرار گرفتند.

و حالا طرح جامع تحریمهای ایران در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید تا مشخص شود باغ برجام حتی گلابی هم برای کشور به ارمغان نیاورد و آفتاب برجام کرم شبتابی بیش نبود.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد تا برجام تنها ثمره دولت اول روحانی اکنون به صورت رسمی نقض شود. روحانی حالا پیش از آغاز به کار دولت دوم تمام دستاورد دولت اول خود را برباد رفته می بیند و آزمون سختی پیش رو دارد، باید ببینیم واکنش روحانی این بار در عمل و نه صرفا در گفتار نسبت به نقض سیستماتیک برجام و شروط رهبری برای پذیرش آن چه خواهد بود؟

 حالا تنها ثمره دولت روحانی پوچ از آب در آمده و شاید بهترین درس در این اتفاق برای افرادی که مشت آهنین آمریکا را در زیر دستکش مخملی نمی دیدند این باشد که دیگر و تحت هیچ شرایطی به این شیطان بزرگ اعتماد نکنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار