همراه اول
22. آبان 1395 - 9:40   |   کد مطلب: 28994
یکه تازی کشتی همدان در ورزش استان؛
تدبیری که به موفقیت تبدیل شد
تدبیری که به موفقیت تبدیل شد
کشتی همدان در دو سه سال اخیر با مدیریت جواد نوروزی رئیس هیئت کشتی این شهرستان دستخوش تحولات بی‌نظیر شده است به طوریکه هم‌اکنون ترکیب تیم اعزامی استان به رقابت‌های قهرمانی کشور را کشتی‌گیران شهر همدان تشکیل می‌دهند.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایسنا؛ جواد نوروزی در این دو سه سال اخیر با دعوت از خیرین ورزش‌دوست و جذب اسپانسر توانست رقم قابل توجهی را به کشتی شهرستان تزریق کند و ضمن ساماندهی تجهیزات خانه کشتی، شرایط بهتری را برای تمرین و مسابقه کشتی‌گیران همدانی فراهم سازد.

نوروزی با تلاش فراوان و اتکا به مربیان جوان، خانه تکانی اساسی در ورزش کشتی شهرستان همدان ایجاد کرد و توانست قهرمانی‌های ارزنده‌ای در تمامی رده‌های سنی به دست آورد.

دانیال شریعتی کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار وزن 97 کیلوگرم همدان بدون تردید یکی از نخبه‌های کشتی این شهر محسوب می‌شود که در این سال‌ها با حمایت‌های صورت گرفته از سوی هیئت کشتی شهرستان به موفقیت‌های ارزنده‌ای رسیده است.

شهر همدان جور استان را در قهرمانی کشور می‌کشد

افزون بر این، همدان به تازگی در مسابقات قهرمانی استان توانست با اقتدار کامل سکوی نخست را کسب کند و عنوان‌های برتر هشت وزن این دوره از رقابت‌ها را تصاحب کند. حالا در رقابت‌های قهرمانی کشور شهر همدان هشت وزن نماینده دارد.

رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور گروه الف آزاد و ب فرنگی روزهای 18 تا 22 آبان‌ماه در سالن امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می‌شود و ترکیب تیم کشتی آزاد استان همدان را کشتی‌گیران شهر همدان تشکیل می‌دهند.

وزن 57 کیلوگرم امین نوری، وزن61 کیلوگرم مرتضی فرزین‌فر، وزن 65 کیلوگرم یوسف کامرانی، وزن70 کیلوگرم آرش ربیعی، وزن 74 کیلوگرم جمال خدابنده‌لو، وزن86 کیلوگرم وحید شاه‌محمدی، وزن 97 کیلوگرم جمال میرزایی و در وزن 125 کیلوگرم مهدی گنبدانی همگی از شهر همدان به عنوان تیم استان به مسابقات قهرمانی کشور می‌روند.

این نفرات همگی در انتخاب استان اول شدند و در واقع همدان جور کشتی استان را در قهرمانی کشور می‌کشد.

اعزام به سه تورنمنت بین‌المللی

جواد نوروزی از زمان ریاستش تاکنون سه دوره اعزام تیم همدان به تورنمنت بین‌المللی را داشته است. او بدون چشم‌داشت مالی از دستگاه‌های دولتی توانست کاری که در سال‌های گذشته از توان هیئت استان خارج بود را سه بار عملی کند.

کشتی همدان همواره در حسرت اعزام تیمی از همدان به تورنمنت بین‌المللی بود و این آرزوی بر دل مانده را رئیس هیئت کشتی شهرستان همدان عملی کرد و مدال‌های رنگارنگ و جوایز نقدی دلاری نصیب کشتی‌گیران همدانی شد.

غیبت چهره موفق کشتی استان در انتخابات هیئت

حالا جای این سوال باقیست که چرا جواد نوروزی که موفق‌ترین رئیس هیئت کشتی شهرستان‌های همدان در سال‌های اخیر بوده است دل به حضور در انتخابات هیئت کشتی همدان نداد.

او که در این سال‌ها بدون دریافت ریالی از کمک‌های دولتی، به واسطه دوستان خیر و کشتی‌دوست خود توانست چرخه اقتصادی کشتی شهرستان را بگرداند و با این حال برخلاف انتظارات در انتخابات هیئت کشتی استان شرکت نکرد.

به واقع چرا دستگاه ورزش استان به عنوان متولی توسعه ورزش از این گوهر گرانبها برای اعتلای کشتی به خوبی استفاده نمی‌کند؟

گزارش
انتهاي پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار