همراه اول
23. تير 1398 - 18:14   |   کد مطلب: 34912
همدان ورزش
همدان برای چندمین سال متوالی میزبان رویدادهای ملی و بین المللی در رشته شطرنج شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،این استان در سال های اخیر بارها میزبانی های مهم ملی و بین المللی را در رشته شطرنج داشته است و سال قبل نیز پذیرای جام ملت های آسیا و نیز شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا بود.

سخنگوی هیات شطرنج همدان در این باره  اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا در روزهای بیست و دوم تا بیست و هشتم شهریور ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.

حمید فروغی افزود: برای حضور در این رقابت ها از تمامی شطرنجبازان برجسته کشورهای مختلف جهان دعوت شده است تا نسبت به ثبت نام و حضور در مسابقات اقدام کنند.

وی بیان کرد: در سال های گذشته نیز شاهد حضور برترین های شطرنج جهان در این مسابقات بوده ایم و امید است امسال با حمایت مسئولان بتوانیم مسابقات را در سطح بسیار خوبی برگزار کنیم.

فروغی با اشاره به پذیرش میزبانی المپیاد استعدادهای برتر کشور در همدان گفت: مسابقات شطرنج المپیاد استعدادهای برتر کشور روزهای دوم تا هشتم شهریور ماه به میزبانی هیات شطرنج استان همدان برگزار می شود.

وی افزود: به منظور انتخاب اعضای تیم های پسران و دختران همدان برای شرکت در این مسابقات، یک مسابقه انتخابی در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیات شطرنج همدان خاطرنشان کرد: متولدین یازدهم دی ماه ۸۲ تا یازدهم دی ماه ۸۵ مجاز به حضور در این مسابقات هستند.

وی با اشاره به حضور شطرنجبازان همدانی در مسابقات شطرنج جام دریا که ویژه بازیکنان با ریتینگ کمتر از ۲۱۰۰ گفت: در این رقابت ها شایان رحمتیان با کسب هفت امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد و ساسان علی بابایی با ۶.۵ امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

همدان ۵۰۰ شطرنجباز فعال دارد.

 خبرنگار ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار