همراه اول
14. تير 1398 - 23:32   |   کد مطلب: 34886
همدان ورزش
«آزیتا شکاری» جودوکار تیم زنان کارگران ایران برای دریافت مدال خود در رقابت های جهانی اسپانیا، از دست دادن با مسئول فنی مسابقات امتناع کرد که سبب اقدام عجیب و برخورد طرف مقابل شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رقابت‌های جودوی بازی کارگران جهان امروز جمعه در حالی در سالن ورزشی «پابیلو فیرال شهر» تورتوسا اسپانیا برگزار شد که نمایندگان ایران موفق به کسب ۵ طلا و ۲ نقره شدند. چهار ملی پوش دختر ایران نیز یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفتند.

یکی از نکات عجیب این مسابقه در زمان اهدا مدال برنز «آزیتا شکاری» جودو کار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بود.

در مراسم اهدا مدال این وزن که توسط مسؤول فنی مسابقات انجام می‌شد وی قصد داشت که با این بانوی مدال آور ایران دست بدهد که با امتناع شکاری بنابر اعتقادات مذهبی و دینی مواجه شد. در مقابل مسؤول فنی اعلام کرد که مدال به نماینده ایران تعلق نمی‌گیرد.

پس از این موضوع ورزشکاران، رئیس فدراسیون و کادر فنی در اعتراض به این موضوع قصد ترک سالن را داشتند که با توضیحات مسئولان برگزار کننده، نمایندگان ایران برای دریافت مدال بازگشتند.

«جواد رمضی» رئیس فدراسیون کارگری پس از این موضوع از اقدام دختر جودو کار ایران تقدیر و حمایت قاطع خود را از نمایندگان کشورمان اعلام کرد.

از دیگر نکات قابل توجه مدال ارزشمند طلای «سحر چغلوند» در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم بود که در تاریخ جودو ایران او نخستین بانوی ورزشکار است که به عنوان نماینده زنان ایرانی در یک رویداد بین المللی و جهانی در این رشته مدال طلا می‌گیرد.

ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شده و ۳ هزار ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کاروان ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی‌ها حضور دارند.

تهران- ایرنا- 

دیدگاه شما

آخرین اخبار