همراه اول
2. خرداد 1398 - 21:29   |   کد مطلب: 34806
خواهر شهید شهبازی با بیان اینکه جاذبه و دافعه علمدار گمنام فتح خونین شهر برگرفته از نهج البلاغه بود، گفت: حاج محمود لایه های پنهان خیانت های بنی صدر را شناخته بود و با بصیرت خاص خود از آن پرده بر می داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از ن افع امروز دوم خرداد ماه سی و هفتمین سالروز شهادت علمدار گمنام  فتح خونین شهر شهید محمود شهبازی فرمانده سپاه همدان، جانشین لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و دانشجوی شهید پیرو خط امام(ره) است.

سردار شهید محمود شهبازی که پس از انقلاب در مقابله با اشرار، منافقین و فتح لانه جاسوسی نقش بسزایی ایفا کرد، او در عملیات الی بیت‌المقدس به جمع شهدا پیوست.

از این رو بر آن شدیم تا با مهین شهبازی خواهر شهید شهبازی به گفت بنشینیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: هنگام شهادت حاج محمود دانش آموز مقطع راهنمایی بودم و 10سال از او کوچکتر، قدرت نفوذ کلام برادرم در بین اقوام و آشنایان زبانزد بود و به طور عمده همیشه برای حل مشکلات راه حلی داشت و عمده فامیل از او برای گره گشایی کسب تکلیف می کردند.

خواهر شهید شهبازی با بیان اینکه حاج محمود از هوش بالایی برخوردار بود و جزء رتبه های برتر دانشگاه علم و صنعت تهران، اظهار کرد: او قبل از انقلاب با افرادی چون سردار فرجیان زاه و جاویدالاثر متوسلیان هم دانشگاهی بود و همه شهید را به فروتنی می شناختند.

شهبازی افزود: روزهای دانشگاه برادرم با توزیع اعلامیه حضرت امام(ره)، پیروزی انقلاب و بعد انقلاب فرهنگی در دانشگاه سپری شد و با شروع جنگ هشت ساله صدام علیه ملت ایران از آنجا که همیشه خود را خدمت رسان به مردم و آب و خاک کشورمان می دانست دل را به دریا زد تا در برابر دشمنان اسلام و انقلاب جانفشانی کند.

وی گفت: سردار فرجیان زاده همرزم برادرم هم بود او که جزء آزادگان است 14 سال پس از شهادت برادرم به خانه ما آمد و درخصوص شهید شهبازی مواردی گفت که ما حتی فکرش را نمی کردیم اصلا حاج محمود اینقدر در پاسداری از اسلام در خط مقدم باشد.

خواهر شهید شهبازی تصریح کرد: سردار فرجیان زاده در آن دیدار از رشادت های شهید شهبازی در تمامی صحنه انقلابی گفت آنجا که در دوران رژیم ستم شاهی جزء سردسته های جنبش دانشگاهی برای روشنگری درخصوص جنایات پهلوی بود و از هر فرصتی برای برملا کردن سرسپردگی شاه بهره می گرفت.

شهبازی گفت: حاج محمود در دوران تحصیل دانشگاه بارها اتفاق افتاده بود که از سالن غذاخوری هم برای شروع یک تظاهرات ضد ستم شاهی بهره می گرفت تا جایی که حتی ضربه اول غاشق را او بر روی میز می زد  و تداوم کار با خود شهید بود تا یک تظاهرات گسترده شکل بگیرد.

وی افزود: فکر و ذکر شهید شهبازی توسل به ائمه در تمامی امور بود و همیشه سعی می کرد با الگوگیری از مولای متقیان امام علی(ع) در مسیر عدالت گام بردارد.

خواهر شهید شهبازی با تأکید بر اینکه جاذبه و دافعه برادرم در برخورد با دوست و دشمن برگرفته از مطالعه عمیق او در حوزه قرآن و نهج البلاغه بود، عنوان کرد: شهیدشهبازی همیشه سعی می کرد همچون امام اول شیعیان رفتار کند و دوستان بسیاری داشت، در کار جدی بود و اما آن متانت و ملایمت خاص خودش را هم نشان می داد، او جزء عابدان شب بود و مجاهدان فی سبیل الله در روز.

شهبازی ادامه داد: تا روز شهادتش هیچ کدام از خانواده و اقوام نمی دانستیم که حاج محمود از فرماندهان سپاه است زمانی که پرچم های عزا را بر در خانه زدند تازه متوجه شدیم.

وی از بصیرت نافذ برادر خود هم حرف ها برای گفتن بسیار داشت و اظهار کرد: از همرزمان برادرم شنیدم که روزی در دوره فرماندهی اش در سپاه همدان، بنی صدر خائل به اسلام و ملت به همدان سفر می کند، با وجود آنکه بنی صدر رئیس جمهور بود و تصمیم به دیدار با فرمانده سپاه همدان را می گیرد اما حاج محمود با توجه به عمق شناختی که از فتنه انگیزی و روحیه خیانکارانه بنی صدر داشت اجازه دیدار از سپاه را به این خائن نداد.

خواهر شهید شهبازی تصریح کرد: حاج محمود لایه های پنهان خیانت های بنی صدر را شناخته بود و با بصیرت خاص خود از آن پرده بر می داشت.

شهبازی با اشاره به سخنانی از امام راحل که فرمودند شهادت هنر مردان خداست، گفت: همان گونه که شهید مطهری عنوان کرده قداست شهدا دو دلیل دارد یکی راهشان که فی سبیل الله است و دیگری انتخاب آگاهانه همین مسیرشان است.

وی ابراز امیدواری کرد جوانان خصوصیت های بارز شهدا را بشناسند و ادامه دهنده راه آنان باشند.

زنگنه

انتهای پیام/

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،

دیدگاه شما

آخرین اخبار