همراه اول
1. خرداد 1398 - 12:33   |   کد مطلب: 34796
خاطره ای از شهید محمود شهبازی در کنار شهید فریدون عیوضی
شهید محمود شهبازی فرمانده سپاه وقت همدان در زمان آزادسازی خرمشهر بود که در مرحله اول از عملیات الی بیت المقدس و در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، درگفتگویی با سید حسین حسینی نویسنده کتاب «اردشیر آبروی ایل» داشتیم و از خاطرات وی از شهید محمود شهبازی و همرزمی وی با شهید فریدون عیوضی سوال کردیم.
کتاب «اردشیر آبروی ایل» به بیان زندگینامه سردار شهید فریدون عیوضی و از شهدای شهرستان بهار پرداخته است.
حسینی که مولف دو کتاب در حوزه مقاومت می باشد گفت: شهید شهبازی همیشه یک نهج البلاغه با خود همراه داشت و شهید فریدون عیوضی نیز مدتی به عنوان مربی قرآن و نهج البلاغه به نیروهای پاسدار پادگان قهرمان آموزش می داد و همین باعث شده بود که نزدیکی خاصی بین این دو شهید باشد و شهید شهبازی شهید عیوضی را همه جا همراه خود ببرد.
حسینی گفت: قبل از جریان آزادسازی خرمشهر شهید حسن باقری گفته بود که اجازه شروع عملیات را نمی دهم مگر اینکه دستتان به جاده اهواز بخورد به همین دلیل قبل از عملیات بیت المقدس 13 شب پشت سر چند نفر از همرزمان مثل شهید همدانی، شهیدان عیوضی، شهبازی، شالی خجه ای و هزاوه ای با پای پیاده مسیری که بتوان به جاده اهواز دست یافت را طی کردند به طوریکه پاهایشان تاول زد و برای تسکین آن حنا به پایشان می گذاشتند. بالاخره پس از 13 شب آنقدر این مسیر را رفتند و آمدند تا اینکه راهکاری برای آن پیدا کردند و شهید باقری اجازه شروع عملیات را صادر کرد.
وی ادامه داد: شهید شهبازی ارادت خاصی به شهید فریدون عیوضی داشت و همیشه در عملیات ها به همه نیروها می گفت «مراقب شهید عیوضی باشید ایشان یکی از وزنه های سپاه است»
حسینی گفت: شهید شهبازی و شهید عیوضی هر دو در عملیات بیت المقدس و در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند. شهبازی در مرحله اول عملیات و شهید عیوضی در مرحله دوم عملیات بیت المقدس به شهادت رسید تا اینکه خرمشهر در مرحله سوم عملیات آزاد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار