همراه اول
28. ارديبهشت 1398 - 12:38   |   کد مطلب: 34774
سگ گردانی در شهر همدان طبق دستور دادستان ممنوع است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از ممنوعیت سگ گردانی در اماکن عمومی، پارک‌ها و خیابان‌های همدان خبر داد و گفت: طبق دستور دادستان همدان سگ گردانی در شهر ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، دادستان طی نامه‌ای دستور داده که سگ گردانی در اماکن عمومی، پارک‌ها و معابر عمومی و خیابان‌های همدان ممنوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بابیان اینکه دستور به صورت کتبی به نیروی انتظامی ارسال شده تا در صورت مشاهده چنین مواردی برخورد صورت گیرد، گفت: سگ گردانی در اماکن عمومی، پارک‌ها و خیابان‌های همدان جرم نیست اما ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ تأمین سلامت و بهداشت محیط برای مردم سگ گردانی ممنوع شده است، گفت: قانونگذار جرمی برای این اقدام تعیین نکرده اما ممنوعیت آن به لحاظ تهدید سلامت مردم و شهروندان اعلام شده است.

گلستانی با بیان اینکه سگ گردانی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، عنوان کرد: در صورت حضور یک سگ در پارک و چمن محیط آلوده می‌شود و پس از آن کودکان در این فضا بازی می‌کنند که زمینه انتقال آلودگی فراهم می‌شود و بر همین اساس سگ گردانی در شهر ممنوع اعلام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه اگر موردی از سگ گردانی در شهر دیده شود نیروی انتظامی اجازه برخورد دارد، گفت: سگ از فرد گرفته می‌شود و به محیط زیست تحویل می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار