همراه اول
23. فروردين 1398 - 10:17   |   کد مطلب: 34359
اتفاقی تاریخی برای ژاپن در جام ملت‌ها
ژاپنی ها روز گذشته در پنجمین فینال خود در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند اما این بار برخلاف همیشه این حضور برای آنها جام قهرمانی به دنبال نداشت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از  "ورزش سه"، ژاپنی ها روز گذشته و در آخرین بازی برگزار شده در جام ملت های آسیا 2019 به عنوان یکی از تیم های فینالیست پا به میدان گذاشتند.

چشم بادامی ها در حالی در این بازی به میدان رفتند که به دلایل مختلفی شانس زیادی برای قهرمان شدن خود در این بازی ها قائل بودند در نهایت موفق نشدند تا تجربیات قبلی خود را تکرار کنند و برای اولین بار حضور آنها در فینال این رقابت ها با جام قهرمانی همراه نبود.

ژاپنی ها که پیش از این توانسته بودند به چهار مقام قهرمانی این بازی ها دست پیدا کنند این بار در فکر تاریخی کردن رکورد خود بودند اما عملا همه چیز برعکس شد و این حریف ژاپنی ها بودند که توانستند برای اولین بار به جام قهرمانی برسند.

آنها پیش از این و برای اولین بار در فینال ملت های آسیا سال 1992 در خانه برابر تیم ملی عربستان قرار گرفتند و در نهایت توانستند با یک گل بر این تیم برتری پیدا کنند و اولین جام قهرمانی ملت های آسیا را بالا ببرند.

این اتفاق در دومین فینال ژاپنی ها نیز افتاد و آنها در آخرین دیدار جام ملت های آسیا در سال 2000 و در لبنان، باز هم روبروی تیم ملی عربستان قرار گرفتند و توانستند این بار هم با همان نتیجه یک بر صفر براین تیم فائق بیایند تا دومین جام قهرمانی ملت های آسیا را از لبنان به سوی ژاپن ببرند.

سومین قهرمانی ژاپنی ها دقیقا در دوره بعدی جام ملت های آسیا یعنی در سال 2004 به دست آمد. دیداری که آنها باید روبروی تیم ملی چین یعنی میزبان بازی ها قرار می گرفتند و البته توانستند به راحتی آنها را با سه گل زده و یک گل خورده ضربه فنی کنند. این دیدار در حالی برگزار شد که تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برگزار پیش بازی فینال، موفق به برتری چهار گله برابر بحرین شدند و روی پله سوم این دیدارها ایستادند.

ژاپنی ها آخرین فینال منجر به جام خود را در سال 2011 برگزار کردند. آنها در بازی پایانی خود باید روبروی تیم قدرتمند استرالیا قرار می گرفتند تا با برتری بر آنها علاوه بر کسب چهارمین قهرمانی بتوانند رکورد به دست آوردن جام را هم به نام خود بزنند که در نهایت همین اتفاق هم افتاد و آنها در حالی که تنها دقایقی تا آغاز ضربات پنالتی فاصله داشتند یک گل به موقع در جریان بازی به ثمر رساندند تا چهارمین جام قهرمانی را نیز مال خود کنند.

قضیه گرفتن جام قهرمانی ملت های آسیا در پانزدهمین دوره آن برای ژاپن گویا ممنوع بود! آنها که باز هم موفق شده بودند به فینال بازی ها راه پیدا کنند در این دیدار مغلوب تیم ملی قطر شدند تا برای اولین، حضور آنها در فینال بازی های جام ملت های آسیا عملا جامی به دنبال نداشته باشد.

ژاپنی ها در سال ها جضور در جام ملت ها آسیا توانستند به 4 مقام قهرمانی، 1 مقام نایب قهرمانی و 1 مقام چهارمی دست پیدا کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار