همراه اول
14. شهريور 1397 - 10:43   |   کد مطلب: 34030
رزمنده دیروز ، مدیر امروز

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، هنگامی که از موفقیت در ورزش سخن به میان می آید، مدیریت کلیدواژه ای است که بسیاری از کارشناسان بدان معتقدند که نقش اساسی را برای دستاوردهای پایدار ایفا می کند.مدیر توانمند با استفاده از روش های علم مدیریت نوین  می تواند یک مجموعه را از فرش به عرش و مدیر ناتوان با دیدگاه های کهنه و فرسوده می تواند آن مجموعه را دچار انحطاط و سقوط کند.بسیاری از کارشناسان امر ورزش معتقدند که مدیریت صحیح و اصولی می تواند ورزشکار کم استعداد را به قله های افتخار نزدیک کند و برعکس ، یک مدیریت احساسی و بدون برنامه ریزی می تواند نخبگان ورزش را روز به روز ناامیدتر به منزلگاه پوچی هدایت کند .بنابراین مدیریت و در راس هر مجموعه ای مدیر نقشی پررنگ برای ایجاد موفقیت و حتی شکست ایفا می کند.

امروز می خواهیم با یکی از مدیرانی صحبت کنیم که هم در عرصه سیاست ، زمام امور را به عهده گرفته و هم در عرصه ورزش. مدیری که در کمال خضوع با مجموعه اش برخورد می کند وبرایش وحدت و همدلی از هر مدالی و جامی ، ارزشمند تر است.

احسان قنبری رئیس هیئت تکواندو استان همدان را بیشتر بشناسیم .

 

*خودتان را معرفی کنید و چه مسئولیت هایی را در طی این سال ها عهده دار بوده اید ؟؟؟

بنده احسان قنبری هستم .متولد 28/05/1345 و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق  از دانشگاه تهران .بنده قبل از اینکه مسئولیت هیئت تکواندو استان همدان را بر عهده بگیرم ، به مدت 16 سال ریاست هیئت ورزش های رزمی استان را برعهده داشتم. از مسئولیت هایی سیاسی که به عنوان یک خدمتگزار به مردم داشتم می توان به : بخشدار شهرستان لالجین ، کارشناس سیاسی استانداری ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان ،فرماندار شهرستان کبودرآهنگ و شهرستان بهار اشاره نمود.

 

*دستاوردهای شما در سالهایی که مسئولیت هیئت تکواندو استان را برعهده داشتید ، چه بوده است ؟؟؟

به جرئت می توانم بگویم که تکواندو استان همدان دارای پتانسل بسیار بالایی است به لحاظ نیروی انسانی .جوانان جسور و تحصیل کرده و مربیان با سواد و پیشکسوتان فرهیخته فوق العاده ای در این مجموعه یافت می شود. بنده با وجود این نیروهای توانمند کار راحتی داشتم تا به موفقیت هایی همچون : کسب مدال های متعدد آسیایی و جهانی ، داشتن نمایندگان متعدد از همدان به عنوان بازیکن و مربی در تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران ، اضافه کردن یک داور بین المللی به بخش داوری استان ،حضور تیم های همدانی در تورنمنت های  معتبر و کلاس A آسیا و اروپا ، کسب مدال های متعدد در میادین ملی ، بین المللی  در بخش کیوروگی و پومسه و ...

دست پیدا کنم .

 

*هیئت تکواندو استان همدان ، همواره جزو بهترین هیئت های استان و حتی کشور قرار دارد و خود شما هم در بین 400 فرماندار کشور جزو 14 فرماندار منتخب و برگزیده انتخاب شدید، رمز این مدیریت در چیست ؟؟؟

بنده اصلا خود را در تکواندو موفق نمی دانم .این در واقع لطف شماست و کارشناسان امر ورزش .باید ذکر کنم که اهداف بسیار والاتری برای تکواندو استان تدارک دیده بودم از جمله حضور یک نماینده همدان در معیت تیم ملی در بازی های المپیک که هنوز بدان دست نیافته ایم و تمام تلاش هایمان در آینده ،در این راستا خواهد بود. اما بنظر من رمز موفقیت یک مدیر ، خشوع و فروتنی وی می باشد که باید بدون هیچ منیت و غروری با افراد زیرمجموعه اش کار کند تا چرخ های آن مجموعه سریتر و روان تر بچرخد.

روزهایی بود که باید تشک های مسابقه انداخته می شد و تمیز می شد و من خودم این کار را با فراغ بال انجام می دادم زیرا که خودم را در راس این مجموعه هیچ وقت ندیدم بلکه درون و قلب این مجموعه می دیدم و لازم بود هر کاری که نیاز است را کنار این عزیزان انجام دهم .

از روز اولی که در این مجموعه حضور پیدا کردم نه طمع مسئولیت داشتم و نه طمع خوردن یا قدرت .نه تشریفاتی هستم و نه آدم های تشریفاتی را دوسدارم. هدفم ایجاد یک فرهنگ وحدت و یک دلی در مجموعه تکواندو استان بود که دوستان من در تکواندو باید نظر دهند که چقدر بنده در این زمینه موفق بوده ام.

 

*شما را جزو مدیرانی می دانند که همواره با متانت و آرامش خاصی مسایل را حل می کنید ، این آرامش از کجا می آید ؟؟؟

بنده در تکواندو لحظات سختی را در کنار روزهای شاد گذرانده ام اما یک چیز همیشه من را کمک می کرد تا از قدرت طلبی و پرخاشگری به دور باشم و آن یادآوری روزهایی است که در کنار هم رزمان شهیدم با کمترین امکانات ، می جنگیدیم . به آن روزها و صفا و صمیمیتی که در بین بچه ها بود فکر می کنم ، به من همیشه آرامش می دهد و آرامم می کند.

 

*بین سیاست و ورزش کدام را انتخاب می کنید ؟؟؟

خیلی ممنون که این سوال را پرسیدید .زمانی که هر انسان مسئولی با نیت برطرف کردن مشکلات پا به میدان می گذارد و نه برای هوای نفس خویش ، و نه برای قدرت طلبی و شهوت و شهرت  پرستی ، و نه فقط برای منافع خود و خانواده اش ، این مسئول قابل احترام است. بارها و بارها آرزویم این بود که چرا من مانند رفقایم شهید نشدم و سعادت نداشتم در رکاب این عزیزان جان دهم ؟

به یک جواب رسیدم که من معتقدم خیلی زود باید بار سفر را بست و این دنیا همچون پلک زدنی تمام خواهد شد بنابراین تا وقتی که نفسی بر من می آید و می رود متعهد شده ام تا در زمینه مشکلات مردم و حل کردن این مسایل با الگویی مناسب و بدون هرگونه شعار و غلو پردازی خدمت کنم و الگویی مناسب برای مدیران باشم که امیداورم اینگونه بوده باشد. بنابراین فرقی نمی کند چه سیاست باشد چه ورزش .مهم خدمت کردن و باز کردن گره های این مردم باعزت و نجیب است .

 

*تشکر و قدردانی ؟؟؟

اول از خانواد های محترم تکواندوکاران عزیز قدردانی می کنم که همواره آماده و مهیا برای خدمت رسانی به تکواندو هستند.از استاد احتظاظی پیشکسوت تکواندو استان تشکر می کنم بخاطر فروتنی و تواضع شان برای پیش بردن اهداف تکواندو استان همدان.از استاد  مهدی صمدیان بدلیل اینکه کمتر حرف میزنند و بیشتر عمل می کنند و توانسته اند  یک محیط منسجم و منظمی را برای موفقیت تکواندوکاران بسازند ، قدر دانی می کنم و در پایان هم از امیر فرنیا  دبیر محترم هیئت تکواندو تشکر می کنم که هیچ گاه بنده را تنها نگذاشتند و کنار من تا اخرین تلاش ها ایستادند تا به سرمنزل مقصود برسیم .

 

حرف آخر ؟؟؟

قطعا هر مدیر موفقی ، روزهای شکست فراوانی را تجربه کرده است و از این روزها بخوبی برای آینده اش عبرت آموزی کرده است . مدیران موفق بلدند به منتقدین احترام بگذارند ونه تنها آنها را سرکوب نمی کنند بلکه از  نظراتشان برای پیش برد اهدافشان استفاده می نمایند . مدیران موفق به راحتی بدست نمی آیند که به راحتی هم از دست روند. کمی قدر آن هایی را که برایمان زحمت می کشند با وجود نقاط ضعف هایی که وجود دارد را بیشتر بدانیم .

 

مصاحبه از مجید دیبافر

کارشناس ارشد علوم ورزشی

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار