همراه اول
20. آبان 1397 - 6:36   |   کد مطلب: 33869
شاکیان هیات‌های ورزشی، هر روز بیشتر از دیروز!
برخی از هیات‌های ورزشی استان همدان این روزها دچار رخوت و روزمرگی هستند و با عملکرد ضعیف، شاکیان بیشتری برای خود به صف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، دو هفته پیش شاهد اعتراض تعدادی از اهالی خانواده ورزش رزمی همدان به عملکرد این هیات بودیم. اتفاقی که در ورزش استان همدان برای اولین بار رخ نداد و قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود و طبیعی است که خیلی از هیات‌های ورزشی با چنین مشکلاتی روبرو باشند.

این روزها خیلی از هیات‌های ورزشی استان همدان با مشکلات زیادی از جمله کمبود اعتبارات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین عامل سبب شده که نارضایتی زیادی در هیات‌های ورزشی همدان حکم‌فرما شود.

در برخی هیات‌ها نیز مشاهده می‌شود که به‌دلیل مباحثی چون گرایش‌های سیاسی و درگیری‌های شخصی، قهرمانان و نام‌آوران رشته‌های مختلف که در ورزش‌های خود سری در سرها هستند از جانب هیات ورزشی کنار گذاشته شده و حواشی عجیبی را به دست خود خلق می‌کنند.

در برخی هیات‌ها اما مشکلات رنگارنگی از جمله بیگانگی با ورزش و عدم حضور فیزیکی رئیس در هیات به‌دلیل مشغله‌های کاری فراوان و در اولویت قرار دادن امورات ورزشی در وهله دوم، موجب می‌َشود که صدای اعتراض اهالی هیات مذکور که عمر خود را صرف ورزش کرده‌اند، بلند شود.

اگر نام چند هیات ورزشی مثل همگانی، شطرنج، سوارکاری، پینگ‌پنگ، تکواندو، تیروکمان و چند هیات انگشت‌شمار دیگر که می‌توانند در این لیست قرار گیرند را فاکتور بگیریم، بدون تردید خیلی از هیات‌های ورزشی استان همدان حال خوشی ندارند و نارضایتی ورزشکاران، مربیان، داوران و پیشکسوتان، آنها را روی لبه تیغ قرار داده است.

این روزها برخی از هیات‌های ورزشی حال و روز خوشی ندارند. برخی از هیات‌های ورزشی ضعیف با سیاست صدای معترضین را در نطفه خفه می‌کنند اما برخی دیگر نمی‌توانند مانع از جمع‌آوری امضا برای برگزاری مجمع مهمی به نام "فوق‌العاده" شوند!

سال گذشته بوکس همدان درگیر حواشی متعدد بود و همین حکایت ورزش‌های رزمی پیشتر برای دیگر رشته رزمی همدان رخ داده بود. آن‌موقع جمعی از خانواده بوکس در نامه‌ای خواستار برکناری رئیس هیات شده بودند. در بخشی از این نامه آمده بود: "از زمانی که داوود دوامی رئیس هیات بوکس استان همدان شده بزرگانی چون استاد حسین ابراهیمی که در جهت رشد و اعتلای بوکس که رشته‌ای محروم و جذاب است عاشقانه و دلسوزانه خدمت کرده را به طوری ناجوانمردانه و خارج از مروت و شأن پیشکسوتی خانه‌نشین کرده که اگر اشتیاق و دلسوزی چنین مردانی نبود، شاید بسیاری از بوکسورها رینگ بوکس را بوسیده و عطای حضور در ورزش را به لقایش می‌بخشیدند."

اگرچه این اعتراضات کار را تا برگزاری مجمع فوق‌العاده هیات بوکس همدان پیش برد، اما در عین ناباوری اعضا رأی به ابقای دوامی دادند.

همین چند روز پیش بود که تعدادی از خانواده بزرگ ورزش‌های رزمی استان همدان اعم از داوران، مربیان، ورزشکاران، اعضای کمیته‌ها و... در نامه‌ای خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده و برکناری رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان همدان شدند.

در آن نامه به مواردی مختلفی اشاره شده بود. روشن نبودن مسائل مالی هیات رزمی با وجود در اختیار داشتن دو سالن رزمی، واگذاری سانس‌های رزمی به رشته‌هایی که زیرمجموعه هیات مذکور نیستند، بالابردن نامتعارف اجاره سالن ورزشی، نکردن کوچکترین پیگیری برای مسائل مرتبط با مربیان و مشکلات نمایندگان سبک‌ها و ... از جمله مواردی بود که موجب شده بود امضاکنندگان برگه اعتراضی (نمایندگان مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های رزمی، نمایندگان انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های زیرمجموعه هیات، نمایندگان شهرستان‌های تابعه و مربیان) از عملکرد مدیریتی هیات رزمی گلایه‌مند و خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده و تغییر مدیریت این هیات شوند.

این اما تمام داستان نیست. در روزهای اخیر هم شنیده شد که برگزاری مجمع فوق‌العاده بیخ گوش چند هیات ورزشی است. یکی از این هیات‌ها که شاید باور آن سخت باشد، قایقرانی است. رشته‌ای که اگرچه افتخارات زیادی به دست آورده و چند ملی‌پوش هم در حال حاضر در اختیار دارد، اما گویا ورزشکاران از وضعیت هیات  راضی نیستند.

یکی از مربیان رشته قایقرانی همدان که نخواست نامش فاش شود، در این باره به خبرنگار فارس گفت: هیات هیچ اهمیتی به ورزشکاران نمی‌دهد و تمرینات مدت‌هاست که تعطیل شده و فعالیت آنچنانی را شاهد نیستیم. به مربیان اهمیتی نمی‌دهند و ما هم دلسرد شده‌ایم. دیگر هیچ مربی‌ای راضی نیست در همدان کار کند.

وی ادامه داد: من و خیلی از اعضای خانواده قایقرانی خواستار تغییر در مدیریت این هیات هستیم!

البته این نارضایتی از جانب ورزشکاران رشته قایقرانی استان همدان در چند وقت اخیر کاملا محسوس بوده است. همین چندوقت پیش بود که آرزو حکیمی نفر سوم بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بعد از اتفاقاتی که در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان همدان رخ داد، به‌شدت از وضعیت هیات گلایه‌مند بود و حتی خبر رسید که خانواده این قهرمان به طرزی عجیب از عملکرد هیات قایقرانی همدان گلایه دارند.

با تمام این اوصاف چیزی که پیداست، آسمان تیره و تار برخی از هیات‌های ورزشی است. برخی هیات‌ها درگیر رخوت و روزمرگی هستند و شاید تغییر، بهترین راهکار برای برون‌رفت از مشکلات باشد. همان چیزی که اعضای مجمع برخی از هیات‌های ورزشی استان همدان خواهان آن هستند و البته به آن بیش از هر زمان دیگری نیازمند: "مجمع فوق‌العاده" برای تغییر در وضعیت مدیریتی هیات و تزریق تفکر جدید به بدنه کاری مجموعه برای بهترشدن روزهای ورزشکاران.

دیدگاه شما

آخرین اخبار