همراه اول
18. ارديبهشت 1397 - 10:21   |   کد مطلب: 33798
مصاحبه اختصاصی با قهرمان طلایی "مجید جامه بزرگ"
کسب مقام قهرمانی و اورالی مسابقات آسیایی مغولستان توسط جناب آقای مجید جامه بزرگ زرین دیگری بر جامعه پرورش اندام همدان افزود و افتخار بزرگی را رقم زد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از نافع : جامه بزرگ که با وزن 95 کیلوگرم در این رقابت حاضر شده بود علاوه بر سایز خوب و سیمتری و تقارن عضلانی همیشگی اش ، از کات عضلانی فوق العاده ای نیز بهره مند بود و تمام این فاکتور های بدنی او را به یک بدنساز کامل و خارق العاده بر روی سکو تبدیل نموده که به راستی دست نیافتنی می نمود.

 

در همین زمینه با مجید جام بزرگ به گفتگو پرداختیم .

مجید جامه بزرگ ورزشکار همدانی و اهل همدان در رشته پرورش اندام هستم که هم اکنون در سن 35 سالگی به سر می برم و از سال 79 در رشته بدنسازی فعالیت داشته ام .

 

وی ادامه داد: قبل از بدنسازی پیش زمینه ای در رشته بوکس داشتم و بعد وارد بدنسازی شدم و از همان سالهای اول مسابقات را شروع کردم و از سال 1388 قهرمان ایران و 6 دوره قهرمان ایران و عضو تیم ملی هستم .

 

قهرمان همدانی لازمه یک ورزشکار حرفه ای و بدنساز مطرح را صبر و حوصله زیاد دانست و افزود: در این رشته نمی توان ره چند ساله را یک شبه رفت و در مدت کوتاه هیچ چیز مثبتی اتفاق نمی افتد تمرین و ممارست در کار باید باشد و همه چیز دست به دست هم دهند تا یک بدنساز بتواند با یک شرایط ایده آل روی سکو ظاهر شود .

 

جامه بزرگ ادامه داد: آمادگی بدنی بالا در مسابقات آسیایی مغولستان باعث شد که در وزن 95کیلو گرم قهرمان شوم و در مجموع نیز قهرمان قهرمانان شدم و مقام اورالی آسیا را کسب کردم و توانستم کارت حرفه ای را به دست آورم .

 

وی باشگاههای راش و پیکره همدان را که زیر نظر این قهرمان بدنسازی فعالیت دارند معرفی کرد و گفت: پیشنهاد و توصیه ام به تمام ورزشکارانی که می خواهند وارد این رشته شوند صبر و حوصله است چرا که موفقیت در این رشته یک شبه اتفاق نمی افتد و بدنسازان سعی نکنند زودتر به نتیجه برسند چون در مدت زمان کوتاه بدن ساخته نمی شود .

 

قهرمان همدانی در نحوه استفاده از مکمل های ورزشی تصریح کرد: استفاده از مکمل های غذایی و افزودنیها کامل کننده و لازمه رشته بدنسازی است ، اما ورزشکاران باید توجه داشته باشند که فقط از برند های مجاز در ایران که هم اکنون 20 برند معتبر داریم که زیر نظر وزارت بهداشت هستند استفاده کنند .

 

*بدنسازی برای من یک عشق اشت

مجید جامه بزرگ ادامه داد: بدنسازی برای من یک عشق اشت و لازمه موفقیت در این عشق بزرگ شرایط خاص خودش را می خواهد که زمان و تحمل سختی ها کار هر کسی نیست ، چرا که این رشته یک ورزش انفرادی است و به غیر از اینکه باید تیپ بدنی خاص و استعداد ژنتیکی داشته باشد هزینه بالایی را دارد و یک بدنساز حرفه ای در ماه حداقل حدود 3 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که بتواند عضله سازی کند و علاوه بر آینها داشتن زندگی کم استرس نیاز دارد .

 

قهرمان همدانی عنوان کرد: متاسفانه غرور و خود بینی دامن برخی ورزشکاران و قهرمانان را گرفته است و فضای مجازی نیز به این مورد دامنه زده است و ورزشکار منش پهلوانی خود را فراموش می کند و فکر می کند که به چه جایگاهی رسیده است در صورتی که بزرگ شدن و بزرگ ماندن زمان می برد و باید برایش تلاش کرد .

 

مجید جامه بزرگ قهرمان طلایی آسیا در پایان از مربی توانمد خود مجتبی نوترکی و هیات بدنسازی استان و وزارت ورزش و حمایت برادران و حضور همه مردم که باعث دلگرمی این قهرمان با اخلاق شدند و با نصب بیلبوردها و مراسم استقبل بی نظیر ورزشکاران این رشته را شاد کردند تشکر نمود .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار