همراه اول
30. مهر 1396 - 7:50   |   کد مطلب: 32685
نگاه شورا به مرکز اسناد و کتابخانه های ملی ظرفیت سازی برای همدان است
تیمی از مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رئیس شورای اسلامی شهر دیدار کرده و پیرامون احداث ساختمان و فضای مناسب برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در همدان به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهرهمدان گفت: نگاه شورا و شهرداری به مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور نگاه کاسبکارانه نیست بلکه ظرفیت سازی برای همدان است.

ابراهیم مولوی از اسناد و مدارک ملی به عنوان ثروت های فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: وظیفه همگان است که در راستای حفظ و نگهداری این اسناد ارزشمند  با تعامل و همکاری هم گام برداریم.

مولوی به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایران نیز اشاره کرد و افزود: امروز اگر ما در زمینه خلیج همیشه فارس حرفی برای گفتن داریم بخاطر تاریخ و پیشینه ایران زمین و وجود اسناد و مدارک است.

وی همچنین با بیان اینکه همدان به واسطه پیشینه تاریخی اولین پایتخت مدنیت شهری است، اظهار کرد: همدان در طول تارخ فراز و نشیب هایی با به دنبال داشته و یافته هایی از تاریخ مدنیت و تمدن آن وجود دارد که این پیشینه باعث غرور و افتخار برای ما است .

وی همچنین به مرکزیت همدان در بین 5 استان غرب کشور به عنوان مرکز اسناد و کتابخانه های این استانها اشاره کرد و یادآور شد: این مرکزیت برای ما حائز اهمیت بوده بر این اساس  باید در راستای حفظ هویت و پیشینه فرهنگی خود تلاش کنیم.

مولوی به درخواست سازمان اسناد و کتابخانه های ملی ایران جهت کمک به احداث ساختمان جدید مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور در همدان تاکید کرد: در این راستا شورا و شهرداری همدان تا حد امکان کمک خواهد کرد و مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور می تواند این ساختمان را در شهرک اداری احداث کند.

وی ادادمه داد: شهرداری همدان اسناد ارزشمند تاریخی از پیشینه همدان دارد که بخشی از این اسناد در فرهنگسراها نگهداری و نمایش داده می شود که برای حفظ و نگهداری آنها می توان بخش عمده ای از این اسناد را به مرکز اسناد ملی انتقال داد. 

مولوی در پایان سخنانش آمادگی شورا وشهرداری همدان را برای همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی برای احداث ساختمان جدید برای این مرکز در غرب کشور اعلام کرد.

گفتنی است درادامه این دیدار مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خواستار همکاری و کمک شورا و شهرداری برای ایجاد فضایی مناسب و استاندارد جهت نگهداری و حفاظت از اسناد و مدارک ارزشمند غرب کشور شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار