همراه اول
30. مهر 1396 - 0:45   |   کد مطلب: 32675
اندر احوالات مسافران المپیکی همدان
مسافران همدانی المپیک و پاراالمپیک ریو 2016 مه‌لقا جام‌بزرگ، حمیدرضا زورآوند، زهرا نجاتی و حمید اسلامی 4 ورزشکار المپیکی و پاراالمپیکی استان، سکینه خدابنده‌لو به عنوان مربی در تیم ملی تیراندازی و عادل برقعی به عنوان داور تنیس نیز حضور داشتند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مسافران همدانی المپیک و پاراالمپیک ریو 2016 مه‌لقا جام‌بزرگ، حمیدرضا زورآوند، زهرا نجاتی و حمید اسلامی 4 ورزشکار المپیکی و پاراالمپیکی استان، سکینه خدابنده‌لو به عنوان مربی در تیم ملی تیراندازی و عادل برقعی به عنوان داور تنیس نیز حضور داشتند .

 

حالا که یکسال از حضور قهرمانان در رویداد بزرگ جهانی می گذرد به بررسی احوالات ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در همدان پرداختیم.

 

سکینه خدابنده لو مربی توانمند همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من مربی‌گری رده آقایان و بانوان در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوان را همزمان در اختیار دارم و اکنون در حال آماده‌‌ سازی نوجوانان برای ژاپن هستیم که ان شاء الله اگر در مسابقات آسیایی قهرمان شوند می‌توانند به مسابقات المپیک نوجوانان که سال آینده در آرژانتین برگزار می‌شود به میدان بروند.

 

 

مربی تیم ملی تیراندازی تصریح کرد: معمولا سعی کرده‌ام به شاگردانم نکات اخلاقی و دینی را هم گوشزد و یادآوری کنم. شاگردانی در سطح استان داشتم که تحت تاثیر جو تمرینات و افراد محجبه حاضر در اردو قرار می‌گرفتند و چادری می‌شدند.

 

مه لقاجام بزرگ بانوی تیرانداز همدانی نیز اظهار داشت: «در المپیک اگرچه به مدال نرسیدیم اما به نظرم نتیجه قابل قبولی کسب کردیم، دو تیرانداز ما به فینال مسابقات المپیک راه پیدا کردند اما به دلیل کم تجربی و شانس مدال را از دست دادند. فینال المپیک تجربه بسیار خوبی برای تیراندازان بود و امیدوارم که در المپیک 2020 به مدال برسیم.»

 

وی ادامه داد:در ایران استعدادهای خوبی در رشته تیراندازی وجود دارد و حتی «لازلو» این موضوع بارها عنوان کرده است. برای المپیک باید چندسال زمان گذشت و به طور حتم کسانی که امسال توانستند در المپیک به مدال برسد سه یا چهار سال هزینه کرده بودند. در حال حاضر المپیک 2020 پیش روی ماست و باید از همین حالا استارت کار را بزنیم و امیدوارم که از ما حمایت شود تا بتوانیم به آروزی دیرینه که کسب مدال المپیک است برسیم.»

 

 

حمید اسلامی دونده پارا المپیکی همدان که این روزها سخت مشغول تمرین است به خبرنگار همدان ورزش گفت:بعد از اتمام تمرینات به همراه 4 نفر از ورزشکاران راهی امارات هستم و 16 آذر راهی این کشور می شویم .

 

وی ادامه داد: بعد از اماران به ایران برگشته و به اصفهان می روم و با مربی با تجربه خود سجاد مرادی که از رکورداران ایران و مسابقات آسیایی هستند تا اواخر اسفندماه تمرین می کنم.

 

اسلامی بیان داشت: بعد از اصفهان راهی شهرکرد می شوم و تا اردیبهشت ماه تمرینات خود را در این شهر انجام می دهم  تا برای مسابقات قهرمانی کشوری آماده شوم و بعد از شهرکرد تا اواخر تیر ماه در مسابقات به سر می برم .

 

 

ورزشکارای پارا المپیک همدانی اظهارداشت: در اوایل مهرماه مسابقاتی در کشور آلمان برگزار می شود که حضور می یابم و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشم .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار