همراه اول
10. مهر 1396 - 14:06   |   کد مطلب: 32519
صالحي: وجود سیستم دلالیسم در فوتبال/ بلوري: پاس سقوط كرد زنجیره حضور همداني‌ها در لیگ قطع شد/ كرمي: تيم شهرداري شايستگي بالايي دارد
هادی بلوری، کاظم صالحی و مرتضی کرمی از بازیکنان تاثیرگذار تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته دوم هستند که به گفته آنها، بازیکنان این تیم برای رسیدن به لیگ دسته اول هم‌قسم شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بلوری، صالحی و کرمی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس پاسخگوی سوالات خبرنگاران ورزشی فارس بودند. گفت‌وگویی جذاب و خواندنی از پارگی رباط صلیبی هادی بلوری در لیگ برتر که او را از رسیدن به تیم‌هایی چون تراکتورسازی، سایپا و ... دور کرد تا آرزوهای بزرگ کاظم صالحی و مرتضی کرمی برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس.

 

شاید قسمت جذاب گفت‌وگوی 70 دقیقه‌ای این سه بازیکن با خبرنگاران ورزشی فارس مربوط به لحظاتی بود که کری سرخابی بین این بازیکنان و خبرنگاران بالا گرفت. مرتضی کرمی یک پرسپولیسی دوآتشه است. کاظم صالحی هم پرسپولیسی است و در مقابل کاپیتان شهرداری یک استقلالی متعصب است.

 

هادی بلوری الگوی فوتبالی خود را علی دایی و زین‌الدین زیدان می‌داند. صالحی علاقه عجیبی به علی کریمی و ژاوی دارد . مرتضی کرمی نیز عاشق مهدی مهدوی‌کیا و آندره‌آ پیرلوست.

 

وقتی از مرتضی کرمی و کاظم صالحی 25 ساله درباره الگوی فوتبالی پرسیدیم با خنده پاسخ داند:هادی بلوری! بازیکنی که 31 سال سن دارد و با این حال هنوز یک فوتبالیست خوب است که در روزهای سخت شهرداری همدان در لیگ دسته دوم گره از کار این تیم باز می‌کند.

 

وقتی از استقلال و پرسپولیس پرسیدیم و پاسخ یک کلمه‌ای از میهمانان خود خواستیم، مرتضی کرمی با آن عشق عجیب به پرسپولیس، استقلال را متخصص آسیا لقب داد و بلوری استقلالی هم، پرسپولیس را بهترین تیم این فصل لیگ برتر فوتبال ایران خواند!

 

خواندن این گفت‌وگو خالی از لطف نیست:

*ابتدا خود را معرفی کنید.

هادی بلوری: متولد سال 1366 هستم و فوتبال خود را از استادیوم قدس آغاز کردم، سپس به فجر سپاه رفتم و زیر نظر شهید شمسی‌پور کار کردم، بعد راهی شهرداری شدم و چندین سال بعد نیز در تیم‌هایی چون پاس، الوند، شهرداری همدان و شیرین‌فراز بازی کردم.

 

کاظم صالحی: از بچگی در شهرداری بودم و با مربیانی چون امینی و جنتی کار را آغاز کردم، یک وقفه چند ساله در زندگی فوتبالی من رخ داد و دوباره در سال 86 زیر نظر جنتی شروع کردم و در نونهالان شهرداری بودم، بعد از آن به امیدهای الوند رفتم و به واسطه فروش امتیاز شهرداری به پاس نوین نتوانستم راهی این تیم شوم. با امیدهای پاس هم در لیگ کشوری بازی کردم و در چند سال اخیر نیز با شهرداری در لیگ‌های دسته 3 و 2 کشور بودم.

مرتضی کرمی: در تهران با مدرسه فوتبال بانک ملی شروع کردم و در 9 سالگی به بهزیستی رفتم که با انحلال این تیم همگی به شهرداری آمدیم. برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به نیروی زمینی رفتم و بعد از بازگشت به الوند و پاس رفتم و امسال نیز در شهرداری هستم.

 

*چه شد که فوتبال را برای زندگی ورزشی خود انتخاب کردید؟

 

هادی بلوری: از بچگی علاقه وافری به فوتبال داشتم و به واسطه اینکه عمویم فوتبالیست بود به این رشته بیشتر روی آوردم. آن زمان به اندازه امروز رسانه‌ها به فوتبال نمی‌پرداختند و تنها لذت ما از فوتبال، تماشای دربی‌ها بود. ما بیشتر اوقات خود را چه در کوچه و محله و چه در مدرسه با فوتبال می‌گذراندیم و بازی‌های دربی که همیشه هم با برد استقلال همراه بود (می‌خندد)، خوراک فوتبالی ما برای چند ماه را فراهم می‌کرد.

 

کاظم صالحی: تک‌تک فوتبالیست‌های همدانی همانطور که هادی بلوری گفت فوتبال خود را به‌دلیل اینکه آن سال‌ها انگیزه بزرگی به نام پاس نبود، از کوچه‌ومحله آغاز کردند و زندگی من هم مثل بقیه صبح تا شب فقط با توپ سپری می‌شد. برادر بزرگترم مشوق اصلی من بود. من چپ‌پا بودم و او پای چپ مرا از کار می‌انداخت تا با پای راست توپ بزنم. بعد از چندین سال به فوتسال و بعدا مدرسه فوتبال رفتم و کم‌کم با کمک مربیانی چون باباخانی و جنتی به صورت حرفه‌ای رو به فوتبال آوردم.

 

مرتضی کرمی: من هم از دوران کودکی علاقه عجیبی به فوتبال داشتم. البته برای ما وقتی در رده سنی جوانان بودیم اتفاق خوب انتقال پاس به همدان رخ داد و موجب شد با انگیزه بیشتری فوتبال را ادامه دهیم.

 

 

*بدترین خاطره یا حسرت فوتبالی شما تا قبل از این کدام بوده است؟

هادی بلوری: فصل 89ـ88 بهترین سال فوتبالی من بود و با پاس پدیده لیگ برتر فوتبال هم شدم. همه چیز خوب بود اما در بدترین زمان ممکن پارگی رباط صلیبی سراغ من آمد، آن هم درست در روزهایی که پیشنهادات خوبی از تیم‌هایی چون صبای قم، فجرسپاسی شیراز و سایپای تهران داشتم. بعد از برهه‌ای فراز کمالوند سرمربی پاس شد و از بازیکنان آن زمان فقط من، محسن ربیع‌خواه، نادر احمدی، اکمل هولماتوف و پویا سیف‌پناهی را خواست. مدیریت باشگاه هم با رفتن من مخالفت کرد و گفت اگر به تیم دیگری بروی مردم همدان شاکی می‌شوند که چرا اجازه دادید بازیکنان بومی از پاس بروند. وقتی به اردوی ترکیه رفتیم بار دیگر در آنجا مصدوم شدم و همین موضوع موجب شد دوران اوج فوتبالی من به بدترین روزهای زندگی ورزشی‌ام تبدیل شود.

 

کاظم صالحی: سقوط پاس بزرگ‌ترین ضربه‌ای بود که به من و هم‌سن‌وسالان من وارد شد. دوران اوج فوتبال ما درست با سقوط پاس به لیگ یک فوتبال همزمان شد و این تیم در لیگ یک هم خوب نتیجه نگرفت تا ضربه بزرگی به فوتبال ما وارد شود و انگیزه جوانان فوتبالی همدان کم شود.

 

مرتضی کرمی: حسرت بزرگ من به دوران سربازی بازمی‌گردد. چندماه مانده به پایان دوران خدمت، فیلم بازی‌های من را برای رضا مهاجری سرمربی سیاه‌جاگان فرستادند و مهرداد رضایی بازیکن همدانی این تیم با من تماس گرفت و گفت کار پیوستنت به این تیم مشهدی تمام شده است. فقط یک بازی به پایان لیگ یک و حضورم در نیروی زمینی مانده بود که مصدوم شدم و همین موضوع موجب شد که نتوانم به تیم لیگ برتری سیاه‌جامگان بپیوندم.

 

*از انتقال پاس به همدان برایمان بگوئید. فارغ از حس ناسیونالیستی، با این انتقال موافق بودید یا خیر؟

هادی بلوری: بدون تردید انتقال پاس به همدان یک اتفاق تاریخی برای فوتبال این استان بود. من با پاس رشد کردم و پیشنهادات بسیار خوبی به من رسید. یادم می‌آید که قبل از بازی با ذوب‌آهن اصفهان سردار کریم ملاحی به من گفت نامت در لیست اولیه تیم ملی فوتبال وجود دارد. اگر پاس نبود شاید سرنوشت من و خیلی از بازیکنان این شهر به طرزی دیگر رقم می‌خورد.

 

کاظم صالحی: انتقال پاس به همدان یک اتفاق خوب و انگیزشی برای فوتبال همدان بود و موجب شد بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی به فوتبال ایران و لیگ برتر کشور معرفی شوند. تا قبل از انتقال پاس به همدان، فوتبال این استان خیلی مطرح نبود و آمدن پاس به همدان موجب شد تا استعدادها دیده شوند، ضمن اینکه از نظر اجتماعی هم وضعیت خوبی بر شهر و مردم حاکم بود و اهالی فوتبال شور و شوق وصف‌ناپذیری در روزهای بازی پاس داشتند. اما باید این را قبول کنیم که همدان زیرساخت لازم برای موفقیت پاس را نداشت و از سویی این را همیشه گفته‌ام که پاس را غیربومی‌ها نابود کردند و تیمی که همیشه دستخوش تغییرات میان نفرات غیربومی‌ بود، به این سرنوشت تلخ دچار شد.

 

مرتضی کرمی: پاس با آمدن خود انگیزه آورد و بازیکنان این شهر پیشرفت کردند. اگر این تیم سقوط نمی‌کرد زنجیره حضور بازیکنان همدانی در لیگ برتر بدون تردید قطع نمی‌شد. البته حضور پاس جنبه‌های منفی هم داشت، آن سال بهزیستی برای اولین بار در کشور به لیگ برتر جوانان رفته بود اما حضور پاس موجب شد که این تیم در سایه باشد و دیده نشود.

 

*برسیم به شهرداری. چه شد که تیم خوب پارسال در دقیقه 90 کم آورد و نتوانست راهی لیگ دسته یک شود؟

هادی بلوری: ما سال گذشته بدشانس بودیم و در چند بازی مثل دیدار آخر نفرات موثر خود از جمله رضا کاشفی را در اختیار نداشتیم. از شهر خودمان فیلم بازی‌هایمان را گرفته و برای رقبایی مثل شاهین بوشهر ارسال می‌کردند. ضمن اینکه در دور دوم باید تجربه کافی را داشته باشی، تیم ما برای اولین بار در این مرحله حاضر می‌شد و خیلی از بازیکنان تجربه لازم را نداشتند. امسال در صورت صعود به دور دوم شرایط خیلی فرق خواهد کرد و تمام تلاش ما بر این است که به لیگ یک صعود کنیم.

 

کاظم صالحی: پارسال تیم ما سال اول حضور در لیگ دسته دوم را تجربه می‌کرد و خیلی ها می‌گفتند این تیم قادر به موفقیت نیست. فصل قبل بازی اول برابر پاس را باختیم اما بعد از آن تیم ما روی روال بود و همین‌که به دور دوم صعود کردیم با توجه به نخستین سال حضور در لیگ دسته دوم، نتیجه بسیار خوبی بود. البته کمی بدشانس بودیم و جدایی چند بازیکن مثل رضا کوهی و پیمان حشمتی به ما ضربه زد. باشگاه به این بازیکنان نیاز داشت اما به‌خاطر آینده این بازیکنان با آنها کنار آمد که این اتفاق کار خوب و جوانمردانه سرمربی و مدیریت باشگاه بود.

 

مرتضی کرمی: من در شهرداری نبودم و خیلی نمی‌توانم دراین خصوص اظهارنظر کنم. قبل از پاس در دور دوم لیگ دسته سوم در شهرداری حضور داشتم. سال گذشته هم در پاس بودم و تمامی نفرات بومی بودند، اما امسال ترکیب پاس به هم ریخت و تصمیم گرفتم راهی شهرداری شوم. امسال هم از پاس پبیشنهاد داشتم و با مربیانی چون مجید بیگم‌جانی و امید خورج کار کرده‌ام، اما از شهرداری خاطرات خوبی داشتم و امیدوارم امسال با این تیم راهی لیگ یک شویم.

 

 

*نظر شما (هادی بلوری) به عنوان کاپیتان تیم شهرداری، درباره هادی گل‌محمدی و مربی‌گری‌اش در این تیم چیست؟

هادی بلوری: وقتی یک تیم نتیجه می‌گیرد عوامل مختلفی در این موفقیت دخیل هستند، اما نقش سرمربی شاید از بقیه ارکان پررنگ‌تر باشد. هادی گل‌محمدی وقت زیادی برای این تیم صرف می‌کند و همیشه در تلاش است تا تیمش جزو بهترین‌ها باشد. دو سال پیش چهار هفته مانده به پایان لیگ دسته سوم قهرمان شدیم و سال گذشته هم چهار هفته مانده به پایان دور اول، به عنوان تیم صعود کرده به دور دوم لیگ دسته دوم معرفی شدیم. در این موفقیت‌ها عوامل باشگاه از مدیریت و اعضای کادرفنی گرفته تا بازیکنان و تدارکات و ... دخیل هستند اما بازهم تاکید می‌کنم که نقش هادی گل‌محمدی به عنوان پاسخگوی تیم در این نتایج بسیار پررنگ بوده است.

 

*بزرگ‌ترین آرزوی فوتبالی مرتضی کرمی و کاظم صالحی؟

کاظم صالحی: تمام تلاش من این است که پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی و به لیگ برتر برسم. به نظر من تلاش زیاد با شانس و اقبال مکمل هم هستند و من هم امیدوارم تا در این فوتبال به اوج برسم. امسال از لیگ یک پیشنهاد داشتم اما بنا به دلایلی این پیشنهاد را قبول نکردم، ضمن اینکه بازی در شهرهای دیگر شرایط خاص خودش را دارد و در جو حاکم بر استان‌هایی دیگر بازی کردن سخت است و فقط خوب بودن در مستطیل سبز برای پیشرفت کافی نیست. در فوتبال ما رابطه و رانت آنقدری زیاد است که هیچکس سر جای خودش نیست، حداقل اطرافیان من آنقدر افراد مستعد زیاد هست که به خاطر بی‌مهری و وجود سیستم دلالیسم و رانت به حق واقعی خود نرسیدند.

 

مرتضی کرمی: آرزوی من حضور در لیگ برتر و طبیعتا بازی برای پرسپولیس است(با خنده). می‌خواهم آنقدر خوب باشم که با خواست خدا به تیم ملی برسم. من با میلاد محمدی در نیروی زمینی یک سال کنار هم بازی کردیم، میلاد تلاش کرد و به تیم ملی رسید. این موضوع می‌تواند برای هر فوتبالیستی رخ دهد و من هم می‌خواهم به این هدف بزرگ برسم.

 

*صحبت پایانی؟

هادی بلوری: امسال تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به لیگ یک برسیم. در سه بازی ابتدایی عمکلرد خوبی داشته‌ایم و در هر بازی موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنیم. باید از زحمات شهردار همدان و معاونین وی، اعضای شورای شهر، مدیرعامل باشگاه، سرپرست پرتلاش و عوامل تیم نهایت تشکر را داشته باشم.

کاظم صالحی: تیم یکدست و خوبی داریم. امیدوارم امسال بدشانسی‌های سال قبل سراغ تیم ما نیاید تا کار نیمه تمام پارسال را امسال تمام کنیم و یکی از تیم‌های صعود کرده باشیم. از اعضای شورای شهر، معاونین شهردار و مدیریت باشگاه، تدارکات و روابط عمومی تیم نیز باید تشکر کنم.

مرتضی کرمی: شهرداری یکی از تیم‌های بی‌حاشیه لیگ دسته دوم است که شایستگی بالایی دارد. تیم ما لیگ را خوب شروع کرده و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد. از تک‌تک عوامل باشگاه از مدیریت و سرپرست گرفته تا کادر فنی و تدارکات و ...برای زحماتشان تشکر می‌کنم. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار