همراه اول
28. مرداد 1396 - 13:22   |   کد مطلب: 32208
قدرت بالای رئال مادرید و ضعیف شدن بارسلونا رقابت‌ برای قهرمانی در لالیگا را آسان خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از ال پائیس، لالیگا جمعه شب با دیدار لگانس و آلاوس آغاز شد. همیشه با حضور لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت‌ها جذاب بوده اما به نظر می‌رسد بدون نیمار این جذابیت از بین رفته است. جدایی مهاجم برزیلی برای بارسلونا گران تمام شد. این مهم‌ترین اتفاق برای لیگی بود که ستاره‌های دنیا در آن بازی می‌کنند. دو غول فوتبال ‌اسپانیا درها را به روی بازیکنان بزرگی همچون  ساموئل اتوئو، رونالدینیو، دکو، تیری آنری، زین الدین زیدان، دیوید بکام، مسوت اوزیل، گونسالو ایگواین و ... باز کردند. با این حال با جدایی نیمار  لالیگا در وضعیت بدی قرار گرفت و خاویر تباس (رییس لالیگا) را بیش از همه نگران کرد. او اکنون به دنبال راه حل برای برطرف کردن این مشکل است.

لالیگا بیش از هر لحظه تهدید شده است. اگر پیش از این تنها قدرت اقتصادی لیگ برتر وجود داشت اکنون مالکان قطری پاری ‌سن‌ ژرمن یک رقیب جدی برایش محسوب می‌شوند. با سکوت یوفا در رابطه با Fairplay مالی انتقال نیمار به پاری ‌سن‌ ژرمن، تاریخ فوتبال را تغییر داد و وارد دوران جدیدی کرد. اکنون دیگر محدودیتی وجود ندارد. قطری‌ها هر بازیکنی را که بخواهند می توانند در اختیار داشته باشند.

جدا از انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار به تیم فرانسوی، آمار نقل‌ و انتقالات تکان دهنده است. به نوشته سایت آلمانی ترانسفر مارکت، لیگ برتر انگلیس بیش از یک میلیارد یورو برای خرید بازیکن هزینه کرد. سری A ایتالیا ۷۶۰ میلیون یورو، لیگ فرانسه ۵۸۵، بوندسلیگا آلمان ۴۷۵ میلیون و لالیگا ۴۱۸ میلیون خرج کردند. ستاره‌های زیادی در این فصل جا به جا نشدند اما رقم هزینه شده نجومی است. پس از نیمار، گران‌ترین قراردادها به لوکاکو، موراتا، مندی و لاکازت بر می‌گردد که همه در لیگ برتر به میدان می‌روند. آنها تنها بازیکنان خوبی هستند که فاصله زیادی با نیمار دارند و هرگز در حد و اندازه‌های مسی و CR۷ نخواهند بود.

بارسلونا به راحتی پائولینیو را که در لیگ چین پا به توپ بود جذب نکرد و هنوز نتوانسته با کوتونیو یا دمبله قرارداد امضا کند تا جای خالی مهاجم برزیلی خالی بماند. جدایی نیمار نه تنها تیم را ضعیف کرد بلکه ضعف ریاست خوسپ‌ ماریا بارتومئو را کاملا نشان داد. وجود مشکل در مدیریت بارسلونا واضح است. جرارد پیکه در مصاحبه‌ اخیرش به این موضوع اشاره کرد و نبود مدیران تیم کاتالانی در مراسم ازدواج مسی نیز این قضیه را تایید می‌کند.

بارسلونا مجبور بود نقاط ضعف خود را برای این فصل بر طرف کند اما اکنون باید در نبود نیمار برابر حریفانشان قرار بگیرد. تنها حضور مسی در بارسا کافی نیست و اگر نیمار در کنارش نباشد مسی نمی‌تواند تمام توانایی‌های خود را نشان دهد. دیگر بازیکنان آبی‌ اناری‌ها همچون آندره گومس، دنیس سوارس و رافینیا برای ستاره آرژانتینی کافی نیستند. به همین خاطر ارنستو والورده یکی از سخت‌ترین دوران‌های مربی گری‌اش را خواهد گذارند.

در این شرایط فاصله بارسلونا و مادرید زیاد به نظر می‌رسد. دو قدرت اصلی لالیگا در ۳۳ دوره اخیر ۲۸ جام را به خود اختصاص دادند که سهم آبی اناری‌ها ۱۲ و مادرید ۱۳ است. هر دو تیم از دو ستاره به نام مسی و رونالدو بهره می‌برند اما با این وجود که مادرید دیگر یک تیم کهکشانی نیست با هدایت زیدان نتایج درخشانی کسب کرده است. همه چیز نشان دهنده قدرت مادرید نسبت به بارسلونا است. بارسا در شروع فصل برابر مادرید یک تیم کیش شده محسوب می‌شود.

با مشخص شدن وضعیت دو تیم بزرگ لالیگا نباید اتلتیکومادرید و سویا را فراموش کرد. دو تیم در دهه اخیر در ‌اسپانیا و اروپا نتایج خوبی کسب کردند. با این حال امسال در شرایط خیلی خوبی قرار ندارند. اتلتیکو که نتوانست به علت محرومیت با بازیکن جدیدی قرارداد امضا کند هنوز از مشکلات فصل گذشته‌اش رنج می‌برد (ناتوانی در گلزنی). این تیم باید تا ژانویه صبر کند تا کمی شرایط بهتر شود. سویا نیز با سرمربی جدید خود باید رقابت کند. تنها برای سویا تغییر مربی رخ نداده است. سرمربی هفت تیم (بارسا، آلاوس، والنسیا، لاس پالاماس، سلتاویگو، اتلتیک بیلبائو و رئال بتیس) عوض شده است. به نظر می‌رسد تیم‌های والنسیا، مالاگا و ‌اسپانیول نسبت به فصل گذشته در شرایط بهتری باشند. والنسیا با حضور مارسلینو فصل را با برد آغاز کرد. از طرفی ویارئال که در لیگ اروپا حاضر است با خرید باکا خود را تقویت کرده است. اتلتیک بیلبائو که والورده را از دست داد سیگاندا را روی نیمکت خود می‌بیند. در این شرایط بخت نخست قهرمانی، رئال مادرید است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار