همراه اول
9. خرداد 1396 - 9:35   |   کد مطلب: 31449
برای مردی که «خادم» کشتی همدان است
«کشتی»، «عشق»، «خدمت» و دیگر« هیچ»!
«کشتی»، «عشق»، «خدمت» و دیگر« هیچ»!
در یکی از باشگاه‌های کشتی در حاشیه شهر همدان که این روزها مجهزتر از همیشه شده، مربی پا به سن گذاشته‌ای در حال آموزش است که بدون چشم‌داشت تنها و تنها در اندیشه خدمت به نوجوانانی است که رویاهای خود را روی دایره طلایی جست‌‌وجو می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اگر سری به باشگاه شاهد شهرداری همدان در یکی از مناطق حاشیه‎‌ای و پایین شهر همدان بزنیم و اگر تنها ذره‌ای به کشتی علاقه داشته باشیم، آن وقت با صحنه‌هایی دراماتیک روبرو خواهیم شد که حالِ دل آدم را خوب می‌کند. باشگاه شاهد، چشمان خود را همه روزه قرض به تماشای اتفاقاتی می‌دهد که نشأت گرفته از یک «عشق» واقعی به ورزشی است که در پوست و خون مردم جریان دارد. شاهد، همیشه شاهد عینی «عشق‌بازی» یک مربی پا به سن گذاشته اما دلسوز با نوآموزانی است که با دنیایی از آرزو و هدف‌های رویایی پا به روی تشک می‎گذارند.

سخن از «حاج حسین بختیاری» است، مردی که بدون تردید لایق عنوان لقب «خادم» ورزش اول همدان است. برای او برخلاف خیلی از مربیان کشتی همدان فرقی ندارد که مربی یک تیم لیگ برتری باشد که جیب را شارژ می‌کند یا با نوآموزانی کار کند که در وهله اول اعصاب طلب می‌کنند! برای او فرقی ندارد که یکی مثل میثم جوکار یا جمال میرزایی را کوچ کند یا کلنجار برود با کم سن‌ و سالانی که تازه در ابتدای راه پر پیچ و خم کشتی هستند.

مرد پا به سن گذاشته کشتی همدان تمام هم‌ و غم زندگی خود را معطوف به باشگاهش کرده و بیشتر از تمام دوران نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی، حالا که پا به سن گذاشته زندگی‌اش با کشتی خو گرفته است. حالا لذت آموزش و خدمت به نوآموزان که او را با خاطرات خوب دوران جنگ و خدمت به مملکت وقف می‌دهد و یادآوری می‌کند، به دهانش مزه کرده است.

باید فقط چند ساعتی چشم و گوش خود را قرض به آموزش‌های «حاج حسینِ» باشگاه شاهد و خدمات ارزنده و بی ریایش بدهی تا درک این جمله که «کشتی، عشق است و کار در آن به مثابه یک عاشقی واقعی» برایت آسان‌تر شود.

مربی پا به سن گذاشته و دوست‌داشتنی کشتی شهرمان مثل خیلی از مربیان کشتی این مملکت، ابتدا برای نوآموزان خود درس اخلاق، مروت و پهلوانی می‌دهد و ترجیح می‌دهد آنها را یک پهلوان بار بیاورد تا یک قهرمان که خیلی زود به باد فراموشی سپرده خواهد شد، هرچند در امور فنی هم آنقدر کارکشته هست که وصف آن در این مقال نگنجد.

حاج حسین بختیاری این روزها پاشنه کشیده در خدمت کشتی است و مجهز شدن سالن کشتی باشگاه شاهد که خیلی‌ها آن را در کشور بی‌نظیر می‌دانند، بدون تردید مرهون زحمات شبانه روزی موسپیدِ محبوب کشتی همدان است.

سالن کشتی شاهد حالا نونوار شده و تشک جدید و استاندارش با آن لوگوی جذاب فیلا، نوید روزهای بهتر ورزشی را می‌دهد که در دل خود قهرمانان نام‌آور و ارزنده‌ای جای داده است.

این چند خط، فقط برگ سبزی بود به پاس زحمات و خدمات بی‌شائبه مربی پا به سن گذاشته کشتی شهر همدان که عاشقانه خدمت می‌کند، دلسوزانه آموزش می‌دهد و متعصبانه زحمت تجهیز سالن تحت اختیارش را می‌کشد.

باید به خود ببالیم که در ورزش شهرمان چنین مردانی نفس می‌کشند. مردانی که دغدغه شب و روزشان، رشد نوآموزانی است که شاید از نظر مالی همچون درصد بالایی از کشتی‌گیران کشور مرفه نباشند، اما نجابت و پاکی‌شان به زرق و برق دنیا می‌ارزد.

آری؛ به خود می‌بالیم بابت همجواری با یکی چون حاج حسین بختیاری، بازمانده دوران جنگ تحمیلی که حالا بدون چشم‌داشت، خدمت به مردم را در عرصه‌ای دیگر تداوم بخشیده و از جان مایه می‌گذارد. فرمانده، حالا روی تشک کشتی درس اخلاق می‌دهد و با تعصب خود، رشد نوجوانان پایین شهر همدان را فریاد می‌کند.

دست مریزاد به مربی خوب شهرمان. آفرین به این غیرت و صدآفرین بر این خدمت!

 

حامدصیفی

دیدگاه شما

آخرین اخبار