به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل ازایسنا، دکتر روژان مظفری محقق، پژوهشگر و جامعه شناس با بیان اینکه ماهواره ها شامل فضای مجازی نمی شوند اما از نظر رسانه هر دو در یک دسته قرار دارند، گفت: فرهنگ امری کاملا سیال و پویا است و هیچ گاه نمی توان جلوی داد و ستد فرهنگی را گرفت یعنی هیچ وقت نمی توان جامعه را ایزوله نگاه داشت و مانع هر گونه انتقال فرهنگی شد.
وی ادامه داد: نخستین عنصری که در فرهنگ بسیار مهم است، عنصر زبان است. خیلی وقت ها در هنگام کارهای تجاری مانند صادرات و واردات، فرهنگ و واژگان نیز منتقل می شوند. خیلی وقت ها این صادرات و واردات فقط جنس نیست بلکه یکسری پدیده های کاملا انتزاعی و فرهنگی است. به عنوان مثال "مد" که بخش اعظمی از جهان صنعتی امروز مربوط به مد و تبلیغات است.
این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه جهان صنعتی به بازار مصرف نیاز دارد، اظهار کرد: در حقیقت این کشورها نیاز دارند شما به عنوان مصرف کننده همیشه تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرید و به سمت استفاده از محصولات بروید. در برهه ای ممکن است تبلیغات به سمت محصولات آرایشی برود و نشان دهند زن زیبا، زنی است که از لوازم آرایشی استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جامعه فراصنعتی قرار داریم، عنوان کرد: در جوامع فرا صنعتی جنس فروخته نمی شود و این فرهنگ است که صادر می شود زیرا وقتی شما تحت تاثیر فرهنگ یک کشور صنعتی باشید، در نهایت سبک زندگی را بر می گزینید که ...
دیدگاه شما