همراه اول
18. ارديبهشت 1396 - 11:03   |   کد مطلب: 30889
تلفیق دو عنصر طبیعت و کوهستان در بهارهای الوند
رئیس هیات همگانی استان همدان با اشاره به ورزش های هوازی در فصل بهار گفت: با فرا رسیدن فصل بهار فعالیت های ایستگاه های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت خود را شروع کرده است و پارک های ارم ، مردم ، صدف و پارک ایرانیان محل هایی هستند که بانوا ن می توانند ورزش صبحگاهی در آن ها انجام دهند و آقایان نیز در تمامی میادین معرفی شده و از ساعت 6 تا 7 می توانند حضور یابند . .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،با فرا رسیدن فصل بهار و شکوفه دادن درختان و سبزه ها در کهن شهر همدان در این فصل دو عنصر کوهستان و طبیعت با هم تلفیق می شوند و مناظر زیبایی را به رخ همگان می کشند که در این میان ورزشکاران همدانی از فرصت استفاده کرده و فعالیت های خود را به اوج می رسانند .

 

 

 

این کهن شهر تاریخی که کوهستان های زیادی را دردل خود نهفته است و چشمه های فراوانی در دامنه های آن ها وجود دارد مردمان این سرزمین را به سوی دشت و کوهستان می کشاند در این میان با حضور در گنجنامه همدان با تنی چند از کوهنوردان ثابت این کوهستان به گفتگو پرداختیم .

 

 

مهدثه محمدی بانوی همدانی در مورد حضور خود در کوهستان گفت: کوهنوردی در فصل بهار برای همه بی نظیر و به همه کسانی که امکان کوهنوردی برای آن ها وجود دارد توصیه می کنم طبیعت کوهستان الوند را در این فصل تجربه کنند .

 

 

 

وی که تقریبا هر هفته در کوهستان حضور دارد گفت: ما گروهی ثابت و فعال هستیم که هر هفته به کوهستان ها و قله های مختلف در استان و حتی خارج از استان صعود می کنیم و اکثر شاغل هستیم و در طول هفته فرصت زیادی نداریم اما جمعه ها تمام وقت ما به طبیعت و ورزش اختصاص می یابد .

 

  در همین زمینه با رئیس هیات همگانی استان همدان در خصوص ورزش های بهاره به گفتگو پرداختیم.

 

هادی سبزه واری به خبرنگار ما گفت: 15 اردیبهشت ماه در شهرستان ملایر پیاده روی خانوادگی داریم که دهمین سال است که به عنوان پخش زنده ازصدا و سیما پخش می شود و جوایز ارزنده ای چون یک دستگاه خودرو و صدها جایزه ارزنده دیگر برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است .

 

 

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل بهار فعالیت های ایستگاه های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت خود را شروع کرده است و پارک های ارم ، مردم ، صدف و پارک ایرانیان محل هایی هستند که بانوا ن می توانند ورزش صبحگاهی در آن ها انجام دهند و آقایان نیز در تمامی میادین معرفی شده و از ساعت 6 تا 7 می توانند حضور یابند .

 

 

سبزه واری که این فصل را فصل پیاده روی در شهر کوهستانی همدان دانست گفت: در این فصل همگی باید سعی کنیم از فضاهای باز استفاده کنیم و از طبیعت کوهستانی همدان بهره بریم .

 

 

رئیس هیات همگانی استان همدان بیان داشت : رشته آمادگی جسمانی در تمام باشگاه های سطح شهر آماده خدمت رسانی هستند و مطابق تعرفه های اعلام شده از اداره ورزش و جوانان مشغول به فعالیت هستند .

 

 

وی با اشاره به سالن شهدای خضر که در اختیار ورزش های همگانی قرار دارد گفت: این سالن برای ساکنین خضر و محله های آن اطراف با تخفیف ویژه در اختیار جوانان قرار می گیرد .

 

ثبت نام ازعلاقمندان پیلاتس و آمادگی جسمانی در دفتر هیات همگانی

 

هادی سیزه واری با اشاره به برگزاری کلاس ها دو کلاس آمادگی جسمانی و پیلاتس را آماده برگزاری دانست و افزود: بانوان و علاقمندان دو رشته پیلاتس و آمادگی جسمانی می توانند با مراجعه به دفتر هیات های همگانی ثبت نام کنند .

 

استاندار سفیر ورزش های همگانی در همدان

 

رئیس هیات همگانی با اشاره به فعالیت های مستمر استاندار در توسعه ورزش های همگانی و حمایت های بی دریغ وی استاندار همدان را به عنوان سفیر ورش های همگانی دانست و گفت: بی شک ترویج ورزش های همگانی در سلامت جامعه بی تاثیر نیست .

 

 

مریم السادات موسوی مربی باتجربه همدانی در خصوص ورزش های بهاره به خبرنگار ما گفت: با توجه به منطقه کوهستانی استان همدان و شهر کوهستانی همدان در فصل بهار به علت اکسژن بالا و آب و هوای مساعد این شهر به اکثر مردم و به خصوص ورزشکاران توصیه می کنیم که ورزش های هوازی را انجام دهند .

 

در عصری که دود و ماشین آلات باعث بوجود آمدن بیماریهای تنفسی شده است و اکثر شهرهای صنعتی و بزرگ با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند هوای سالم می تواند نعمت بزرگی باشد

 

وی ادامه داد: ارتفاعات همدان و کوهستان الوند با پوشش گیاهی مناسبی که دارد می تواند هوای مطبوع و دلپذیر ی را برای همه به ارمغان بیاورد و ورزشکاران همدانی از این نعمت خدادادی نبست به سایر ورزشکاران کشور بهره مند هستند . 

 

موسوی  با اشاره به باشگاه های متعددی که در سطح شهر وجود دارد گفت: فعالیت در این باشگاهها به خصوص برای ورزشکاران حرفه ای در ماههای اولیه سال توصیه می شود چون در ایام نوروز همگی دچار رخوت و سستی شده اند و باز نبودن باشگاه های ورزشی مزید بر علت بوده است

 

مربی باشگاه روژان بیان داشت : بزرگترین معضلی که ورزشکاران در این فصل بعد از فعالیت های بدنی با آن مواجه هستند گرفتگی عضلات است که ورزشکاران حتما باید پوشش مناسبی همراه خود داشته باشند که بعد از اتمام فعالیت های بدنی از آن استفاده کنند و مانع از گرفتگی عضلات شوند .

 

موسوی با اشاره به رشته هایی مثل دوچرخه سواری و دو میدانی تاکید کرد: این رشته ها به صورت دسته جمعی و گروهی رشته های مناسبی برای فصل بهار هستند که به صورت منظم می توانند برگزار شوند . که علاوه بر ورزش در این رشته ها می توان در این فصل زیبا از طبیعت گردی نیز استفاده کرد .

 

وی با اشاره به تعریق بالای ورزشکاران در این فصل گفت: ورزشکاران آماتور و حرفه ای همگی باید مقدار نوشیدنی لازم را همراه خود داشته باشند چرا که تعریق زیاد باعث از بین رفتن آب بدن می شود و به نوعی می توان گفت در ورزشکار گرمازدگی ایجاد می کند .

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار