همراه اول
21. فروردين 1396 - 9:24   |   کد مطلب: 30840
هوای کوهستانی همدان مناسب برای ورزش های هوازی / گرفتگی عضلات بزرگترین معضل ورزشکاران در فصل بهار
در فصل بهار که حال و هوای این فصل باعث رخوت و سستی می شود می توانیم به خانواده های خود به مناطق کوهستانی و تفریحی برویم شوید و علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت، با یک پیاده روی ساده باعث شویم تا خون در بدن به جریان درآید و با اکسیژن‌گیری بیشتر، حس شادابی و و نشاط ایجاد شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، مریم السادات موسوی مربی باتجربه همدانی در خصوص ورزش های بهاره به خبرنگار ما گفت: با توجه به منطقه کوهستانی استان همدان و شهر کوهستانی همدان در فصل بهار به علت اکسژن بالا و آب و هوای مساعد این شهر به اکثر مردم و به خصوص ورزشکاران توصیه می کنیم که ورزش های هوازی را انجام دهند .

 

در عصری که دود و ماشین آلات باعث بوجود آمدن بیماریهای تنفسی شده است و اکثر شهرهای صنعتی و بزرگ با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند هوای سالم می تواند نعمت بزرگی باشد .

 

 

 

هوای کوهستانی همدان مناسب برای ورزش های هوازی

 

وی ادامه داد: ارتفاعات همدان و کوهستان الوند با پوشش گیاهی مناسبی که دارد می تواند هوای مطبوع و دلپذیر ی را برای همه به ارمغان بیاورد و ورزشکاران همدانی از این نعمت خدادادی نبست به سایر ورزشکاران کشور بهره مند هستند . 

 

موسوی  با اشاره به باشگاه های متعددی که در سطح شهر وجود دارد گفت: فعالیت در این باشگاهها به خصوص برای ورزشکاران حرفه ای در ماههای اولیه سال توصیه می شود چون در ایام نوروز همگی دچار رخوت و سستی شده اند و باز نبودن باشگاه های ورزشی مزید بر علت بوده است .

 

 

گرفتگی عضلات بزرگترین معضل ورزشکاران در فصل بهار

 

مربی باشگاه روژان بیان داشت : بزرگترین معضلی که ورزشکاران در این فصل بعد از فعالیت های بدنی با آن مواجه هستند گرفتگی عضلات است که ورزشکاران حتما باید پوشش مناسبی همراه خود داشته باشند که بعد از اتمام فعالیت های بدنی از آن استفاده کنند و مانع از گرفتگی عضلات شوند .

 

موسوی با اشاره به رشته هایی مثل دوچرخه سواری و دو میدانی تاکید کرد: این رشته ها به صورت دسته جمعی و گروهی رشته های مناسبی برای فصل بهار هستند که به صورت منظم می توانند برگزار شوند . که علاوه بر ورزش در این رشته ها می توان در این فصل زیبا از طبیعت گردی نیز استفاده کرد .

 

وی با اشاره به تعریق بالای ورزشکاران در این فصل گفت: ورزشکاران آماتور و حرفه ای همگی باید مقدار نوشیدنی لازم را همراه خود داشته باشند چرا که تعریق زیاد باعث از بین رفتن آب بدن می شود و به نوعی می توان گفت در ورزشکار گرمازدگی ایجاد می کند .

 

 

در فصل بهار صبح را با یوگا شروع کنید

 

موسوی مربی باتجربه همدانی در خصوص ورزش های بهاره افزود: بهتر است اکثر ورزشکاران در ماههای اول فصل بهار برای اینکه از تنبلی و سستی به دور باشند صبح های خود را با یوگا آغاز کنند تا فعالیت بهتری در طول روز داشته باشند و چند حرکت کششی یوگا کافی است و  این حرکات باعث  نشاط بیشتری در فرد می شود .

 

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای تمام ورزشکاران گفت: از آن جایی که می‌توانید در فصل بهار در فضای باز ورزش کنید بهتر است یک گروه از ورزشکاران را پیدا کنید و به آنها بپیوندید.

 

به ‌این‌ ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه‌ ورزش پیدا می کنید.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار