همراه اول
2. فروردين 1396 - 19:16   |   کد مطلب: 30654
مورینیو: فوتبالیست‌های جوان امروزی طفل هستند نه مَرد
سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد معتقد است که فوتبالیست‌های جوان امروزی مانند بچه‌ها رفتار می کنند و با مرز پختگی فاصله زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،

خوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد معتقد است که فوتبالیست‌های جوان امروزی برخلاف ستاره های جوان گذشته هنوز به بلوغ کاری و فکری نرسیده‌اند و کار کردن با این مهره‌های جوان امروزی کار راحتی نیست.

او معتقد است که در کم‌تر از یک دهه پیش مربی ستاره جوانی مثل فرانک لمپارد بود که در عین جوانی واقعا پخته عمل می کرد و این روزها در فوتبال جهان به شدت فقدان ستاره‌هایی مثل لمپارد به چشم می خورد.

وی در این زمینه ضمن انتقاد از شیوه زندگی حرفه‌ای و ورزشی بازیکنان جوان به فرانس فوتبال گفت: من باید خودم را با دنیای جدید وفق بدهم، باید خودم را با شیوه های زندگی و کاری فوتبالیست‌های جوانی که در وضعیت جدید زندگی می کنند، تطبیق بدهم.

آقای خاص فوتبال جهان ادامه داد: باید تفاوت کاری که با فرانک لمپارد داشتم را با فوتبالیست‌های جوان امروزی را درک کنم. لمپاردی که در 23 سالگی حرفه‌ای برخورد می‌کرد و واقعا یک مرد بود. باید وجه تمایز ستاره ای مثل لمپارد را با امروزی‌ها را که در سن 23 سالگی همچنان بچه هستند.

مورینیو تاکید کرد: من فوتبالیست های جوان امروزی را مَرد صدا نمی‌زنم بلکه آنها را بچه‌هایی صدا می زنم که هنوز مرد نشده‌اند. معقتدم آنها طفل هایی هستند که هنوز بزرگ نشده اند و هر آنچه که اطراف آنهاست نه تنها کمکی به رشد و بلوغ فکری‌شان نمی‌کد، بلکه مانع پیشرفت کاری‌شان نیز خواهد کرد.

سرمربی پرتغالی گفت: نمی خواهم به سال های خیلی دورتر بروم، فقط اگر به 10 سال گذشته برگردیم، ما هیچ بازیکنی را در رختکن با تلفن همراه نمی دیدیم! البته کاری هم نمی توان کرد چون اگر بخواهید در این زمینه مخالفتی داشته باشید، دچار تعارض و مشکل خواهید شد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار