همراه اول
22. اسفند 1395 - 10:54   |   کد مطلب: 30544
دستگاه‌های اجرایی باید توسعه فرهنگ ورزش را با جدیت دنبال کنند
نیکبخت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید توسعه فرهنگ ورزش را با جدیت دنبال کنند، گفت: معاونان استاندار از مدیران دستگاه‌ها بخواهند که سهم ورزش را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،استاندار همدان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه ورزش باید کمک شود و در آن هیچ بحثی نیست افزود:ورزش مورد توجه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و همه آحاد جامعه است و تاکید دارم ادارات، بودجه ورزش را اختصاص دهند

نیکبخت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید توسعه فرهنگ ورزش را با جدیت دنبال کنند، گفت: معاونان استاندار از مدیران دستگاه‌ها بخواهند که سهم ورزش را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال آینده جهش خوبی خواهد داشت اظهار کرد: دستگاه‌ها اختصاص اعتبار برای ورزش کارکنان را جزء تکالیف خود بدانند .

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه 10 هتل چند ستاره در استان در حال راه‌اندازی است، اظهار کرد: سه هتل در ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود و پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که تا کنون 29 پروژه نیمه‌تمام واگذار شده و انتظار می‌رود تعداد این طرح‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه طبق ماده 215 اجرای دو طرح چهارخطه کردن محور علیصدر- همدان و آورزمان صادر و در قانون بودجه 96 گنجانده شد،ادامه داد: این دو پروژه در قانون بودجه لحاظ شد که برای استان آورده سنگینی به دنبال خواهد داشت.

نیک‌بخت بیان کرد: ابلاغیه بخشش جرائم دیرکرد وام‌های زیر 100 میلیون تومان به استان‌ها صادر شد که بانک کشاورزی در استان سریع‌تر از سایر بانک‌ها کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اختصاص 70 میلیارد ریال از سهمیه تهران به همدان، یادآور شد: دیگر بانک‌ها نیز هرچه سریع‌تر اقدام کرده و بخشش جرائم دیرکرد را آغاز کنند که با این اقدام مشکل جرائم تسهیلات زلزله رزن برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونان استانداری و فرمانداران در ایام نوروز در محل فعالیت خود خواهد ماند، گفت: نظارت و بازرسی از بازار در ایام تعطیلات باید جدی انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به تشویق مردم برای شرکت در انتخابات، تأکید کرد: انتظار می‌رود شایستگان برای انتخابات شورای اسلامی شهر اقدام کنند تا هر دوره شورایی بهتر و شایسته‌تر از قبل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بدهی مشترکان به شرکت برق 95 میلیارد تومان است که 42 میلیارد آن به دستگاه‌ها اختصاص دارد، افزود: دستگاه‌ها نسبت به پرداخت بدهی خود به شرکت‌های خدمات‌رسان اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داده رتبه استان در هیچ بخشی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: همدان در بخش محیط زیست عملکرد خوبی داشت و از برخی استان‌ها تماس گرفته و موفقیت استان در این زمینه را تبریک گفتند.

نیک‌بخت ضمن ابرازنگرانی از بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: چرا همدان نباید جزء 10 استان برتر کشور باشد؟

وی عنوان کرد: همواره تلاش استان این است که در تمام فعالیت‌ها جزء سه استان برتر باشد و شایسته نیست رتبه‌ای را که استان دارد از دست بدهد و یا از جایگاه خود سقوط کند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها گزارشات خود را در شاخص‌های مختلف به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه دهند، یادآور شد: از بررسی و ثبت عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان رضایت ندارم.

وی با اشاره به اینکه اگر دستگاهی در ارائه اطلاعات سیستم خود مقاومت می‌کند، به استانداری اعلام شود، گفت: نامه درخواستی استان به رئیس جمهور برای ابلاغ تملک به استان‌ها ابلاغ شد و دولت تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد که تملک را تا اندازه‌ای تقویت کند.

وی افزود: تعهدات سنگینی روی دست دولت مانده و گاهی به این موضوع که چه کاری باید انجام دهد، مانده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار