همراه اول
22. اسفند 1395 - 9:39   |   کد مطلب: 30541
اقامتی بی نظیر در بکرترین دهکده توریستی ایران / گسترش بساط میزبانی الوند برای مسافران نوروزی
با فرا رسیدن ایام نوروز و آغاز سال نو مردم ایران به دنبال بهترین جاهای تفریحی و رفع خستگی در کوتاهترین زمان ممکن هستند که کهن شهر همدان با داشتن منحصر به فردترین دهکده توریستی درغرب کشور و خاورمیانه این قابلیت را در منطقه کوهستانی الوند فراهم کرده است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،دهکده توریستی گنجنامه که بزرگترین مجموعه ورزشی و تفریحی در خاورمیانه است و به علت مستقر شدن در کوهستان بکر الوند دارای قابلیت های محیطی و ساختاری زیاد است این امکان را برای هر ایرانی فراهم کرده است که اقامت و تفریح را در دل کوهستانی بکر تجربه کند .

 

این دهکده توریستی هر ساله برای گردشگران ایرانی و خارجی امکانات و تفریحات متعددی را گسترش می دهد که امسال نیز احداث بزرگترین غار آکواریوم ایران در این مکان قابل تحسین است .

 

 

 

مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع و ارتفاع متغیر 2.5 تا 15 متر. ظرفیت 85000 لیتر در سالن اصلی و دارای 21 آکواریوم آب شور و شیرین با ابعاد متغیر 1*1 تا 2*2 متر میباشد. دارای آکواریوم  نگهداری سفره ماهی و ستاره دریایی همچنین آکواریومهای پلنت به ابعاد 3*2  که در نوع خود بی نظیر است همچنین محوطه نگهداری مجموعه ای از بهترین نمونه های نادر زیست محیطی و خزندگان سراسر جهان در طبقه دوم غار.

کل مسیر بازدید از این غار در سه سالن اصلی با راهرو هایی دارای مه و باران مصنوعی با رایحه های مربوطه میباشد و حال و هوای کاملا متفاوت بدون اطلاع بازدید کننده از قسمت بعدی به مخاطب میدهد.

 

سوئیت های اقامتی در دل کوهستان الوند این امکان را برای هر مسافر ی فراهم کرده است که بتواند شب را دل الوند بگذراند .

 

 

این دهکده در مجاورت آبشار گنج نامه قرار داشته و امکانات مختلفی از جمله تله کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم و آبگیر ماهی گیری، شهربازی مدرن، سینما چهاربعدی، بانجی جامپینگ و سایر مصادیق نیز دارد که تمام رده های سنی می توانند متناسب با سن خود از این مجموعه شاد و مفرح بهره مند شوند.

معرفی امکانات دهکده توریستی گنجنامه:

 

پینت‌بال

پینت‌بال (به انگلیسی: Paintball)‏ یک نوع ورزش گروهی است که به طور کلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یک دیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند.

 پینت‌بال را می‌شود در فارسی در قیاس با تیراندازی، «رنگ‌اندازی» نامید. 

سورتمه ریلی

طولانی ترین و سریعترین سورتمه ریلی کشور در دهکده تفریحی، ‌ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان است.

 این طرح ورزشی پرهیجان با هزار و 500 متر طول و 60 کیلومتر سرعت در ساعت در مدت پنج ماه ساخته شد. سورتمه ریلی دهکده تفریحی، ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز ورزشی جزء ایمن‌ترین ورزش‌های همگانی و قادر به فعالیت 13 تا 20 سورتمه بر روی خط است.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از رشته‌های ورزشی است که به بمب هیجان بدل شده است. پرش از ارتفاع 42 متری جذاب و در عین حال خطرناک است.

پرش بانجی (به انگلیسی Bungee Jumping)‏ ورزشی است که در آن ورزشکار خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می‌کند.

طنابی با قابلیت فنری که ظرفیت فشار و شُک ناگهانی را دارد و معمولا دارای پوشش لاستیکی است.

پوشش ژاکت مانند که روی تن پوشیده می‌شود. ساق بند و قوزک بند نیز بر روی پا پوشیده می‌شوند. قوزک بند از تجهیزات اجباری است و طناب کشدار هم به ژاکت و هم به قوزک بند متصل می‌شود.

تله کابین

این تله‌کابین در انتهای دره عباس‌آباد در پنج کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه‌های گنج‌نامه واقع شده‌ است.

طول خط این تله‌کابین هزار و 680 متر و اختلاف ارتفاع آن ۸۰۰ متر است، دارای ۱۷ پایه و ۵۰ عدد کابین در فاز نخست است.

 این تله‌کابین به سمت منطقه میدان میشان یکی از ارتفاعات سرسبز کوه الوند امتداد دارد.

پیست تریال

اولین پیست تریال استان همدان در این دهکده احداث شده که این ورزش با استفاده از دوچرخه انجام می شود و باعث قوی شدن حرکات تعادلی، دسترسی آسان به محل تمرینات تریال در محیطی کوهستانی، قوی شدن عضلات پا و بالا بردن اعتماد به حرکات تعادلی با دو چرخه را در پی دارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار