همراه اول
2. اسفند 1395 - 22:13   |   کد مطلب: 30283
چرا حامی تیم های سعودی‌ بهترین انتخاب ایران شد؟/ باز هم ضعف دیپلماسی یقه ما را گرفت
برگزاری دیدارهای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی در عمان ظاهرا بهترین انتخاب هر 4 نماینده ایران از بین بد و بدتر بوده است!

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،این روزها مخاطبان فوتبالی به ویژه طرفداران پرسپولیس که با تیم محبوب الهلال بین فوتبال دوستان عمانی در مسقط (!) بازی دارد این پرسش را مطرح می کنند که چرا کشوری دیگر را به این منظور انتخاب نکرده و به عمان که الهلال در آنجا محبوبت بالای دارد، رفتند؟
 
پیرو این موضوع و اخباری که ظرف روزهای اخیر به کرّات در رسانه های داخلی و عربی حوزه خلیج فارس منتشر شد با رییس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس و یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال صحبت کردیم تا دلیل این انتخاب روشن شود.
 
جعفر کاشانی (رییس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس) در گفت و گو با مشرق، در همین خصوص اظهار داشت:« این کشور پیشنهاد AFC بود و باشگاه هم بر اساس خواست AFC اقدام کرد. البته می دانیم که عمانی ها هم عرب هستند و بالطبع ممکن است طرفداری از تیم های عربی را ارجح بدانند ولی این تصمیمی بود که گرفته شد و فقط باید ابراز امیدواری کرد که بچه های تیم پرسپولیس متوجه باشند که رسالت واقعی شان مقابل الهلال چیست».
 
حسن زمانی (عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال) هم در این باره به مشرق گفت: « چند کشور از جمله امارات، قطر و عمان از سوی AFC به ما پیشنهاد شد که ما با توجه به روابط خوب سیاسی که با عمان داریم ترجیح دادیم بازی های مان در این کشور برگزار شود. انشاالله در دو بازی رفت و برگشت با نماینده کشور عربستانی بهترین نتیجه را در آن کشور بدست خواهیم آورد».
 
رییس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان در ارتباط با محبوبیت زیاد تیم الهلال در عمان و برای بازی فردا شب این تیم مقابل پرسپولیس خاطر نشان کرد: « دعا می کنیم پرسپولیس این بازی را با برد به پایان برساند. متأسفانه فوتبال در این دوره و زمانه به سمت و سویی رفته که مسایل خارجی از بیرون حتی روی آیین نامه ها و چارچوب قوانین فیفا هم تأثیرگذار شده است. امیدوارم مسایل بیرونی در روحیه بچه های تیم ما تأثیرگذار نباشد و پرسپولیس به نام ایران با یک نتیجه قاطع در مسقط کاری کند کارستان».
 
به نظر می رسد این اتفاق ناعادلانه و اجباری در انتخاب کشور سوم برای برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران، باز هم به دیپلماسی ضعیف مسئولان ایرانی حاضر در کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط می شود و بالعکس به نفوذ نمایندگان آل سعود در ای اف سی!
 
دیدار تیم های پرسپولیس و الهلال فردا و از ساعت 18:30 در ورزشگاه سلطان قابوس در مسقط پایتخت عمان آغاز می شود.
منبع:سرویس ورزش مشرق
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار