همراه اول
27. بهمن 1395 - 11:45   |   کد مطلب: 30199
اسکی جزورشته های لوکس ورزشی / خانه اسکی همدان پذیرای تمام ورزشکاران / همدان پیشرو در طراح شناسنامه اسکی در ایران
رئیس هیات اسکی همدان با اشاره به بسته شدن جاده پیست تاریک در همدان گفت: 6 نقطه بهمن گیر را باید رد کنیم تا به پیست تاریک دره برسیم و اول از هر چیز داشتن سلامت ورزشکار و گردشگر برای هیات مهم است و منطقه کوهستانی همدان همان طور که همه می دانیم بهمن گیر است و باید احتیاط را رعایت کنیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،کاظم عرب رییس هیات اسکی استان همدان در نشست خبری جمع خبرنگاران اظهارداشت : پیشینه اسکی در همدان زیاد است و بنده از سال 92 به اصرار و پیشنهاد مدیر کل اداره ورز ش و جوانان وقت سید عبدی افتخاری مسئولیت هیات اسکی را بر عهده گرفتم و خوشبختانه تا به امروز اسکی بازان خوبی برای آینده پرورش داده ایم و کارنامه درخشانی اسکی همدان دارد .

 

وی ادامه داد: حدود 5 سال است که در استان همدان آموزش رایگان اسکی داده می شود و مربیانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی با عشق و علاقه ورزشکاران را در تمام رده های سنی آموزش می دهند .

 

عرب با بیان اینکه پیست اسکی تاریک دره از سال 64 افتتاح شده است گفت: سه طبقه ساختمان و رستوران در این محوطه وجود دارد با گنجایش 200 متر و دو دستگاه بالابر و تله سی یژ داریم که 600 متر است و در پیست اسکی چمن واقع شده است .

 

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی افزود: بیشترین آمار کلاسها را در کل کشور داریم و تاکنون اعزام های زیادی داشته ایم و در سال 94 مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی را داشتیم و آموزش کرنومتر در تبریز برگزار شد که از همدان سه نفر اعزام شدند و تعداد کسانی که آموزش کرنومتر در کشور دیده اند انگشت شمار است .

 

کاظم عرب بیان داشت : اسکی با سایر رشته ها متفاوت است و ورزشکار مستقیم با طبیعت و محیط در ارتباط است به همین لحاظ آمادگی خاصی نیاز دارد تا بتواند به آن درجه برسد .

 

وی با اشاره به اینکه از سال 93رایزنی هایی با فدراسیون انجام شد و حدود 18 مربی در همدان در رده های سنی مختلف تا کنون داشته ایم و از سال 82 هر ساله کلاس های آموزشی برگزار کرده ایم و تعداد مربیان ما به 61 نفر رسیده است که در بخش بانوان 8 مربی و در بخش آقایان 53 مربی در همدان وجود دارد که به جرات می توان گفت همدان بعد از البرز و تهران استان پیشرو در رشته اسکی است .

 

 کاظم عرب به عنوان طراح شناسنامه اسکی در ایران گفت: جزو اولین نفراتی بودیم که مدرسه اسکی فرانسه برای آموزش اعزام شدیم و خوشبختانه آموزش های مفیدی را دیدیم که در این مدرسه بیش از 1500 مدرس در حال تدریس هستند و بنده به گواهینامه برف کوب را در همدان دارم .

 

وی با بیان اینکه درب خانه اسکی به روی کوچکترین و بزرگترین عضو آن باز است ادامه داد: هیات اسکی همدان پذیرای هر گونه انتقاد و پیشنهاد ثمر بخش در این رشته ورزشی است .

 

عرب با اشاره به اینکه بهره بردار پیست اسکی تعامل خوبی با هیات نداشته است افزود: بهره بردار برای پیست اسکی خوب است اما به شرطی که  با هیات تعامل و همکاری داشته باشد .

 

وی با اشاره به بسته شدن جاده پیست تاریک در همدان گفت: 6 نقطه بهمن گیر را باید  رد کنیم تا به پیست تاریک دره برسیم و اول از هر چیز داشتن سلامت ورزشکار و گردشگر برای هیات مهم است و منطقه کوهستانی همدان همان طور که همه می دانیم بهمن گیر است و باید احتیاط را رعایت کنیم .

 

گفتنی است: در کل کشور 16 استان دارای هیات اسکی می باشند .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار