همراه اول
21. بهمن 1395 - 12:33   |   کد مطلب: 30118
بیلیارد ورزش دانش آموزی شد
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس همدان نیز در این همایش گفت: با همکاری صورت گرفته با آموزش و پرورش استان همدان، بیلیارد به عنوان ورزش دانش آموزی فعالیت خود را در مدارس آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمدجوان سیف در همایش "چتر سفید" و در جمع معلمان تربیت بدنی و جمعی از مدیران طرح مدرسه قهرمان آموزش و پرورش استان همدان  افزود: ورزش بولینگ، بیلیارد و بولس به عنوان ورزش هایی که ایران را در سطح جهانی به خصوص در رشته اسنوکر دارای جایگاه برتر معرفی کرده است، بهترین فرصت برای ایجاد زمینه های رشد و توسعه را فراهم ساخته و مدارس بهترین مکان برای گسترش این رشته است.
وی بیان کرد: امروزه بیلیارد به عنوان ورزش المپیکی مطرح است و باید از این ظرفیت در راستای پرورش استعدادها استفاده بهینه داشته باشیم و بدون تردید آموزش و پرورش میعادگاه استعدادهای نخبه ورزشی است و هزینه کردن در این حوزه قطعا سرمایه بزرگ محسوب می شود.
سیف افزود: تلاش برای جوانان باید در مسیر بسترسازی لازم برای حضور گسترده آنان همراه باشدو بر همین اساس و در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تلاش هستیم با ایجاد فضایی سالم و رقابتی بتوانیم بولینگ و بیلیارد را به عنوان یکی از ورزش های پایه دانش آموزی نهادینه کنیم.
وی یادآور شد: هم اکنون با مساعدت های مدیران محترم آموزش و پرورش همدان توانسته ایم زمینه های فراگیر شدن بیلیارد را در مدارس استان نهادینه کنیم.
وی تصریح کرد: البته هنوز در ابتدا راه هستیم اما معتقدیم با ایجاد زیرساخت های لازم، آموزش های تخصصی و تربیت نیروهای مستعد می توانیم همدان را به عنوان پایلوت بیلیارد دانش آموزی کشور تبدیل کنیم.
وی افزود: بیلیارد با فواید ارزشمند در تقویت روح و جسم ورزشکاران تاثیر بسزایی داشته است و همگانی شدن این ورزش می تواند در آینده نزدیک مدال های مهم جهانی و آسیایی را به ویترین افتخارات ورزش استان اضافه کند.
وی یادآور شد: هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان همدان این آمادگی را دارد که با ارایه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش را در راستای انتقال آموزه ها به دانش آموزان عزیز تحت آموزش های تخصصی و رایگان قرار دهد.
وی افزود: نگاه ما خدمت به جامعه ورزش بدون چشم داشت مالی و منفعت طلبی است و در این ماه های اخیر که افتخار خدمت به خانواده ورزش بولینگ و بیلیارد را داشته ام، علاوه بر افزایش روز افزون تعداد ورزشکاران سازمان یافته، ساخت خانه ورزشکاران بولینگ و بیلیارد استان همدان، نظارت دقیق بر عملکرد باشگاه، بسترهای لازم برای آموزش رایگان در مدارس را نیز مهیا ساخته ایم.
دراین همایش 750 معلم تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان شرکت داشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار