همراه اول
17. بهمن 1395 - 9:25   |   کد مطلب: 30030
رنج تکواندو در کلان شهر همدان ، از نبود امکانات است نه مربی / حضور دخترم ، اصلی ترین انگیزه ورزشی من
به دنبال حضور فعال بانوان همدانی از تمام اقشار در رشته های مختلف رزمی و کمبود امکانات بر آن شدیم تا با پزشک همدانی که 5 سال است در این رشته فعالیت می کنند به گفت و گو بپردازیم .

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به دنبال فعالیت های گسترده بانوان همدانی در رشته های رزمی و حضور فعال آن ها در این رشته و کسب مقام های متعدد در رشته های مختلف رزمی بر آن شدیم تا گفت و گویی با پزشک همدانی که همراه با دخترشان در ایم رشته فعالیت می کنند صحبتی داشته باشیم و به بررسی مشکلات رشته تکواندو در استان بپردازیم .

 

 

به عنوان سوال اول خودتون رو معرفی بفرمایید ؟

 

اينجانب نسترن يزدانفر در مقطع دكتراي حرفه اي در رشته پزشكي تحصيل نموده ام. شاغل،متأهل و داراي دو فرزند هستم و حدود ٥ سال است كه در رشته ورزشي تكواندو زير نظر استاد فاطمه محمد عليزاده فعاليت ميكنم و موفق به اخذ گواهينامه كمربند مشكي دان يك از فدراسيون تكواندو شده ام.

 

بیوگرافی مختصری از رشته ورزشی و چرا به این رشته علاقه مند هستید بفرمایید ؟

 

تكواندو يك ورزش رزمي محسوب ميشود. اين رشته متكي بر ضربات دست و به ويژه پا با حداكثر قدرت وسرعت است و بر حفظ فاصله فيزيكي و طراحي فنون براي دور كردن حريف تأكيد دارد و از تمام هنرهاي رزمي دنيا متمايز است و من از سالها پيش به اين وززش علاقه داشته و تمام مسابقات مربوط به اين رشته را تماشا ميكردم و با انتخاب اين رشته توسط دخترم فرصتي نيز براي فعاليت من در اين رشته ورزشي فراهم شد.

 

حضور دخترم در باشگاه انگیزه ام را چند برابر می کند

 

 ورزش برای شغل شما و به عنوان یک پزشک فعال چه تاثیری روی روند کار شما داشته است ؟

 

 

- ورزش سبب افزايش قدرت جسمي و روحي، افزايش انگيزه براي رسيدن به اهداف و اعتماد به نفس بالا مي شود و براي من هم تأثير مثبت بسياري در جهت برنامه ريزي و تلاش در جهت رسيدن به اهدافم در محيط كارم را داشته است.

 

با توجه به اینکه خانواده ورزش دوست و ورزشکاری هستید تمرینات همراه با دخترتان چه تفاوتی نسبت به سایرین برای شما ایجاد کرده است؟

 

حضور دخترم در تمرينات ورزشي سبب عشق و انگيزه بيشتر من در جهت ادامه ورزش مورد علاقه ام شده و در واقع هر دوي ما در جهت ادامه فعاليت هاي ورزشيمان انرژي مثبت زيادي به هم مي دهيم.

 

ورزش تکواندو از نظر مربی در همدان غنی است

 

بعنوان عضوی از جامعه پزشکی ایران مشکلات جوانان در ورزش و کمبودهایی که دولت در این مجموعه جبران نکرده است را بفرمایید ؟

 

 

متأسفانه امكانات و فضاهايي كه در اختيار ورزش تكواندو در سطح استان همدان مي باشد محدود بوده و كافي نيست. انتظار مي رود با توجه به استعداد هاي قشر جوان و وجود مربيان لايق و پر انگيزه در اين رشته حمايت هاي بيشتري از اين ورزش بعمل ايد. همچنان كه در كشور ما شاهد درخشش جوانان با رتبه هاي افتخار افرين در سطح جهان در اين رشته مي باشيم.

 

در پایان چه توصیه ای برای ورزشکاران و مربیان ورزشی دارید ؟

 

 با توجه به توان و تلاش هاي با ارزشي كه در مربيان  و ورزشكاران اين رشته مي بينم اميدوارم بيش از پيش و با انگيزه بيشتر در اين زمينه فعاليت نمايند كه انشالله بهترين دستاورد ان نعمت سلامت جسمي و روحي خواهد بود كه مطمئنا در تمامي جوانب زندگي تأثير مثبت خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار