همراه اول
16. بهمن 1395 - 9:33   |   کد مطلب: 30004
آلیش ورزشی نوظهور و مهیج برای بانوان همدانی / نوید خبرهای خوب مدال های این رشته  در سال آینده

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،مریم علی بخشی بانوی همدانی که متولد تهران هستند و به لحاظ شرایط شغلی هم‌اکنون در استان همدان زندگی می‌کنند و در رشته کشتی بانوان مشغول فعالیت هستند با خبرنگار ما به گفت و گو نشست .

 

به جرات می‌توان گفت که این بانوی ورزشکار پایه‌گذار رشته آلیش در استان بوده است .

 

وی در خصوص سرگذشت ورزشی خود به خبرنگار ما گفت: در نهاوند دفتر مسافرتی داشتیم و بانوان جودوکار به دفتر ما تردد داشتند که مربی آن زمان جودو مژگان کولیوند از بانوان فعال نهاوندی بود که با درخواست وی بنده مسئولیت نایب‌رئیسی این هیئت ورزشی  را بر عهده گرفتم و به زبانی می توان گفت هم به عنوان اسپانسر وارد  شدم و هم اینکه کارهای ورزشی این هیات را انجام می دادم و خوشبختانه بانوان توانستند در طول 10 ماهی که با هم کار کردیم 9 کاپ و مدال کشوری کسب کنند .

 

بانوی ورزشکار ادامه داد: در اصل هیات کشتی استان همدان اصلا کشتی بانوان نداشت و از سال 94 می توان گفت پایه گذاری شد و از دی ماه 94 با درخواست مسئول هیات کشتی قبلی استان توانستیم استارت کار را بزنیم و رشته آلیش را در استان پایه گذاری کنیم که واقعا کار سخت و مشکلی بود چون هیچ شناختی راجع به این رشته ورزشی نداشتیم و هنوز پا نگرفته بود .

 

آلیش، ترکیبی از سه رشته جودو ، کیک بوکسینگ و ووشو

 

علی بخشی در باره روزهای اولیه این رشته ورزشی جدید گفت: مژگان کولیوند مربی جودو بانوان نهاوندی بدون هیچ حمایت و چشم داشتی خالصانه داوطلب شدند و ورزشکاران را آموزش دادند و در مسابقات کشوری شرکت کردند .

 

وی در خصوص حضور در مسابقات کشوری آلیش اظهارداشت : از همدان نیز شاگردانی در مسابقات حضور داشتند اما به حق می توان گفت که بانوان نهاوندی در این رشته حرفی برای گفتن داشتند .

 

نوید خبرهای خوب مدال های آلیش در سال 96

 

بانوی فعال همدانی بیان داشت: استان های مازندارن ،مرکزی، یزد ،گلستان و خراسان در این رشته حرفی برای گفتن دارند و در اصل می توان گفت رقیب های سرسختی برای یکدیگر هستند .

 

وی گفت: مربی گری این رشته مهیج و نوظهور در همدان امسال نیز در شهر کرج برگزار می شود و مربییان با تخصص بهتر و فنی تری در این رشته فعالیت می کنند .

 

گراپلینک در حقیقت ترکیبی از جوجیتسو، جودو، کشتی آزاد و فرنگی است

 

علی بخشی با اشاره به پیشرفت رشته کراپلینگ گراپلینک در حقیقت ترکیبی از جوجیتسو، جودو، کشتی آزاد و فرنگی است و به موقعیت‌هایی از تکنیک‌های کشتی سامبو و کشتی‌کج نیز بهره‌مند می‌شود. کاربردی بودن، این رشته اقبال ویژه‌ای در سطح جهان دارد و با توجه به نوپا بودن آن و اخذ دریافت مجوز آن با در نظر گرفتن نزدیکی با رشته‌هایی چون جوجیتسو و جودو از نظر سطح کمی میزان علاقه‌مندان در ایران غیرقابل تصور بوده است.

 

مریم علی بخشی افزود: در استانهای بزرگتر شاهد ورود این رشته ورزشی به خانه های بانوان خانه دار حتی هستیم در صورتی که در استان ما به علت اینکه کشتی بانوان هنوز خوب جا نیفتاده است این رشته نیز پیشرفت چندانی نداشته است اما در سال آینده منتظر خبرهای خوشی در این رشته ورزشی برای بانوان باشید .

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار