همراه اول
3. بهمن 1395 - 19:38   |   کد مطلب: 29824
تنبیه بدنی آثار سوء تربیتی در کودکان به جا می گذارد
یک روانشناس کودک و نوجوان تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان را توصیه نکرد و گفت: تنبیه بدنی، آثار سوء تربیتی در افراد به جا می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،عظیم عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان از سوی والدین به هیچ عنوان جایز نیست، افزود: تنبیه، حتی در حد سرزنش‌های آزاردهنده نیز توصیه نمی‌شود.

عظیمی با بیان اینکه تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان می‌تواند عواقب ناخوشایند و خطرناکی داشته باشد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود،
ادامه داد: تنبیه بدنی کودکان و نوجوانان حس بدی را در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

این روانشناس کودک و نوجوان استفاده از روش‌های تنبیهی در قالب یک برنامه تربیتی و با مشورت روانشناسان را در صورت لزوم به خانواده‌ها توصیه کرد.
عظیمی تاکید کرد: تنبیه کودکان و نوجوانان باید تا حد امکان محدود شود.

وی بهترین راه برای برخورد با کودکان و نوجوانان در برابر خطاهای آنها را بی توجهی به رفتار نامطلوب آنان و تقویت رفتارهای مغایر رفتار غلط عنوان و  پرداختن به این شیوه را در موراد لزوم به خانواده‌ها توصیه کرد.

این روانشناس کودک و نوجوان سکوت تربیتی را راهکار خوبی برای تنبیه کودکان و نوجوانان در شرایط لازم عنوان کرد و افزود: سکوت و کم‌محلی در برابر رفتارهای ناخوشایند کودکان و نوجوانان بهترین راهکار تربیتی است، هرچند در این مورد هم قهر کردن زیاد توصیه نمی‌شود و باید رو آوردن کودکان و نوجوانان با توجه مثبت والدین و حتی پاداش به آنها همراه باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار