همراه اول
1. آذر 1395 - 10:38   |   کد مطلب: 29072
آموزش های غیر اصولی علت اصلی مرگ پاراگلایدر سواران همدانی/ فجایع ناگوارتری نیزدر راه است

 

به گزارش همدان ورزش؛ مرگ دو برادر جوان در سقوط پاراگلایدر که در سایت پروازی شهرستانه واقع در تویسرکان رخ داد و  تغییر در شرایط جوی و پرواز در ارتفاع پایین مهمترین عامل سقوط این پاراگلایدر گزارش شده است و در رسانه ها و خبرگزاریها منتشر شده است .بر اثر این سانحه ۲ برادر ۲۷ و ۳۴ ساله که هر یک از آنها سابقه بیش از پنج سال پرواز داشتند جان باختند. این ۲ برادر پیش از سقوط پاراگلایدر بیهوش شده بودند و به علت سرعت بالای این وسیله پروازی به شدت به زمین برخورد کرده و در دم جان سپردند. پیش از اقدام به پرواز در این سایت، خلبانان باید از مسئول سایت پروازی مجوز دریافت کنند که این اقدام صورت گرفته بود.

 

استان همدان به علت قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی و مرتفع دارای هوای خشن و غیرقابل پیش بینی است. با وجود فراهم بودن شرایط برای پرواز، ولی وزش باد منجر به بر هم خوردن تعادل این پاراگلایدر و سقوط آن شد.

 

با دیدن نظرات مختلف در شبکه های مجازی و گزارش ها بر آن شدیم تا با پیشکسوتان این رشته در استان به گفتگو بپردازیم .

 

یکی از پیشکسوتان این رشته به خبرنگار ما گفت: وقتی رییس کمیته ورزشهایی هوایی انتصابی باشد و فردی که سواد و دانش کافی نداشته باشد و بعنوان رئیس باشد ، این اتفاقها طبیعی است .

 

وی آموزش دادن ورزشکاران توسط افرادی که خودشان گواهینامه ندارند و در نتیجه نداشتن تجربه کافی و دانش پروازی کم را مزید بر علت دانست.

 

پیسکشوت همدانی در خصوص سانحه اتفاق افتاده در همدان گفت: حتی خود این شخص در حال آموزش دادن بوده و متاسفانه فقط سه سال سابقه کار در این ورزش را دارند .مسئولین این رشته ورزشی  در همدان باید جوابگو باشند که چه کسی دو برادر را آموزش داده و چرا جلوی آموزشهای غیر اصولی رو نگرفتن .

 

وی با تاکید بر اینکه باید حتما فیلم این سانحه با حضور کار شناسان دیده شود تا علت واقعی آن مشخص شود .

 

گفتنی است: استان همدان حدود 15 سال است در این رشته فعال است و تا به حال خوشبختانه حادثه ای نداشتیم و باید سعی کنیم علت اصلی این حادثه مشخص شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار